Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:33

16
فروردین
داشتن پوست سالم یك مزیت است (1)

داشتن پوست سالم یك مزیت است (1)

یكی از بهترین و مهم‌ترین چیزهایی كه به داشتن ظاهر سالم كمك می‌كند، ورزش است. ورزش كردن باعث گردش خون در رگ‌ها و شناور شدن آنها در زیر پوست می‌شود و به همین دلیل نوعی زیبایی طبیعی به پوست می‌دهد.

 تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

همیشه در نخستین ملاقات‌ها، اولین چیزی كه توجه ما را جلب می‌كند، ظاهر فردی است كه ملاقاتش می‌كنیم. داشتن پوست سالم، ظاهر بسیار زیباتری به افراد می‌دهد. پوست سالم نشان‌دهنده درون سالم است. برای آنكه همواره ظاهر سالم و زیبایی داشته باشید، باید چند نكته كلیدی را همواره رعایت كنید:

داشتن پوست لطیف یك رویا نیست

برخی از مواد غذایی به خاطر داشتن عناصر سازنده خاص موجب نرمی و لطافت پوست و مانع افزایش چین و چروك‌های آن می‌شوند. بهترین مواد غذایی كه هر دو خاصیت را در كنار هم دارند و به سلامت پوست كمك زیادی می‌كنند عبارتند از: توت فرنگی، روغن زیتون، چای سبز، كدو تنبل ، انار و فلفل دلمه.

  لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری پوست یكی از راه‌های مناسب برای نرم شدن آن است. با این كار سلول‌های مرده پوست از سطح آن برداشته و پوست لطیف‌تر می‌شود. محصولاتی كه برای لایه‌برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، حاوی سالسیلیك، اسید بتاهیدروكسی و اسید گلیكولیك هستند.

شما می‌توانید این كار را به روش بسیار ساده‌تر خانگی نیز انجام دهید. برای این منظور یك قاشق غذاخوری شكر را روی كف دست ریخته و بعد مقداری از مایعی را كه هر روز با آن پوست‌تان را می‌شویید، روی شكر بریزید و در حالی كه دانه‌های شكر هنوز در مایع حل نشده‌اند، آن را روی پوست خود بمالید.

به خاطر داشته باشد كه بهترین زمان برای شست‌و شوی كامل پوست، شب‌ها قبل از خواب است و صبح بعد از خواب بیدار شدن بهتر است پوست‌تان را فقط با آب ولرم بشویید. استفاده از شكر با مایع شست و شوی صورت باعث می‌شود تا یك لایه از سلول‌های مرده سطح پوست از بین برود.

برای پاك‌كنندگی بیشتر می‌توانید از مقداری نمك دریایی نیز استفاده كرده و آن را به شكر و مایع شست‌و شوی خود اضافه كنید؛ اما به خاطر داشته باشید كه از نمك هفته‌ای یك‌بار استفاده كنید، نه بیشتر؛ زیرا استفاده مكرر از آن باعث خشكی پوست می‌شود.

  لبخند

خود را به داشتن یك لبخند زیبا روی لب‌های‌تان عادت دهید. به همین منظور سلامت دندان‌ها نیز نباید نادیده گرفته شود. یك لبخند زیبا و درخشان همیشه باعث می‌شود سالم به نظر برسید. حتما دندان‌های خود را روزی دو بار مسواك بزنید.

ورزش

یكی از بهترین و مهم‌ترین چیزهایی كه به داشتن ظاهر سالم كمك می‌كند، ورزش است. ورزش كردن باعث گردش خون در رگ‌ها و شناور شدن آنها در زیر پوست می‌شود و به همین دلیل نوعی زیبایی طبیعی به پوست می‌دهد. ورزش پوست را ضخیم‌تر می‌كند. پیاده‌روی روزانه به مدت 30 دقیقه و دست‌كم هفته‌ای پنج‌بار، به سلامت بدن، پوست و سایر اندام‌ها و ارگان‌ها كمك می‌كند.

 تغذیه مناسب

یك رژیم غذایی مناسب سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هایی كه در سبزی‌ها و میوه‌های تازه یافت می‌شوند، به عملكرد سلول‌ها كمك و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌كند. انواع توت‌ها، فلفل‌ها، بروكلی، سیب‌زمینی شیرین و سبزیجات برگدار از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند.

استفاده از مكمل‌های امگا 3، همچنین نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب آشامیدنی، موجب شفافیت و جوان‌تر شدن پوست‌تان می‌شود. افرادی كه زیاد جوش می‌زنند نیز می‌توانند با اندكی تغییر در برنامه غذایی خود، از این جوش‌ها به مقدار زیادی بكاهند. لذا بهتر است كه این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌كرده و غذاهای فرآوری شده بپرهیزند؛ زیرا این غذاها به دلیل داشتن مواد شیمیایی افزودنی و چربی‌های ناسالم به پوست آسیب می‌رسانند.

از مصرف بی‌رویه داروها نیز خودداری كنید و تا حدامكان، دارو مصرف نكنید؛ زیرا اغلب داروها باعث حساسیت زیاد پوست می‌شوند و به آن آسیب‌های جدی وارد می‌كنند. غذاهای تازه بخورید تا پوست تازه‌تری داشته باشید. غذاهای مرده (غذاهای منجمد و فرآوری شده) روند پیری پوست را تسریع می‌كنند و غذاهای سرخ كردنی و محصولات حیوانی، موجب ایجاد اكنه، اگزما و جوش دانه می‌شوند.

سبزیجات خام و برخی محصولات غذایی كه حاوی روی هستند (مثل كدو تنبل)، موجب به وجود آمدن سلول‌های بیشتر و پوست تازه می‌شوند و كمك زیادی هم به بهبود زخم‌ها می‌كنند.

 كدو تنبل

كدو تنبل پرتقالی رنگ از خانواده كارتنوئیدهاست كه با چین و چروك‌های پوست مقابله و اثر رادیكال‌های آزاد را روی پوست خنثی می‌كند. همچنین مانع آسیب دیدن سلول‌ها می‌شود و با پیری پوست مبارزه می‌كند. كدو تنبل سرشار از ویتامین C و E و A است و به خاطر داشتن آنزیم‌های بسیار قوی به پاكسازی پوست كمك می‌كند.

علاوه بر آن، كدو تنبل موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود. برای تهیه ماسك كدو تنبل، 2 فنجان پر كدو تنبل را با 4 قاشق غذاخوری ماست و 4 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری ادویه كدو تنبل خوب مخلوط كرده و روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه بعد آن را بشویید. این كار باعث مرطوب شدن و نرمی پوست‌تان می‌شود...

 

برچسب ها: پوست سالم، پوست لطیف، لایه‌برداری پوست، سالسیلیك، اسید گلیكولیك، شست‌و شوی كامل پوست، خشكی پوست تعداد بازديد: 630 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز