Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:42

1
بهمن
ماسك زيبایی

ماسك  زيبایی

پیاز را ساطوری كنید و ریشه‌ی زنجفیل را با رنده‌ی دانه ظریف، رنده كنید. سپس در قابلمه‌ی بزرگی آب را به جوش آورید و پیاز و ریشه‌ی زنجفیل، اكلیل كوهی و مریم گلی را بیفزائید و بگذارید مواد درون آن به مدت 5 دقیقه حرارت ببیند.

دكتر نگار بهروز

 

 

پاشویه‌ی مخصوص رفع خستگی پا
 

مواد مورد نیاز

پیاز كوچك                                                   1 عدد
ریشه‌ی زنجفیل تازه                                     1 سانتیمتر
اكلیل كوهی خشك كرده                               25 گرم
مریم گلی خشك كرده                                   25 گرم
آب                                                             سه‌چهارم لیتر
عطر مایه‌ی (اسانس) اكالیپتوس                     20 قطره
 

روش تهیه
پیاز را ساطوری كنید و ریشه‌ی زنجفیل را با رنده‌ی دانه ظریف، رنده كنید. سپس در قابلمه‌ی بزرگی آب را به جوش آورید و پیاز و ریشه‌ی زنجفیل، اكلیل كوهی و مریم گلی را بیفزائید و بگذارید مواد درون آن به مدت 5 دقیقه حرارت ببیند. آن‌گاه قابلمه را از روی اجاق بردارید و بگذارید ده دقیقه‌ی دیگر دم بكشد. پس از سپری شدن این مدت، مایه‌ی به دست آمده را از صافی بگذرانید و بگذارید مختصری سرد شود. حالا اسانس را به مایع بیفزائید

بعد آن را در تشت بریزید و پاهای خود را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید. سپس با هوله خشك كنید. این پاشویه، در رفع خستگی و دردناكی پاها، خصوصاً پس از پیاده‌روی، اسكی و كوهنوردی بسیار مؤثر است.

 

كرم روشن‌كننده‌ی گیاهی


مواد مورد نیاز

آب مقطر     80 سی‌سی
برگ بولاغ اوتی (گیاه چشمه)     20 گرم
آبلیموترش تازه     30 سی‌سی
اوسرین     100 گرم

روش تهیه

آب مقطر را بجوشانید و در حین جوشیدن روی برگ‌های بولاغ اوتی بریزید. درِ ظرف را ببندید و بگذارید خنك شود. سپس آن را از صافی عبور دهید و برگ‌ها را بفشارید تا كاملاً آبگیری شوند. حالا آبلیمو را بیفزائید و در نهایت، همه را در اوسرین مخلوط كنید.
روزی چندین بار از این كرم روی لك‌ها و تمام صورت بزنید. این كرم روشن‌كننده و نرم‌كننده، برای پوست‌های خشك استفاده می‌شود..

برچسب ها: ماسک صورت، ماسک زیبایی صورت‬‎، زیبایی و جوانسازی پوست با ماسک، ماسک روشن کننده پوست، آموزش تهیه انواع ماسک زیبایی، انواع ماسک های صورت تعداد بازديد: 614 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز