Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 00:49

10
آبان
دردسرهای کرونا برای سالمندان

دردسرهای کرونا برای سالمندان

بیماری کرونا به دلیل شیوع گسترده، میزان قابل‌توجهی از ترس و نگرانی را در میان گروه‌های خاص مانند سالمندان ایجاد کرده است. چرا که سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین داشتن سیستم ایمنی ضعیف‌تر

تحریریه زندگی آنلاین : بیماری کرونا به دلیل شیوع گسترده، میزان قابل‌توجهی از ترس و نگرانی را در میان گروه‌های خاص مانند سالمندان ایجاد کرده است. چرا که سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین داشتن سیستم ایمنی ضعیف‌تر، در برابر بیماری کرونا آسیب‌پذیرتر هستند. به همین دلیل سالمندان در مواجهه با شیوع ناگهانی کرونا علاوه بر آسیب‌های جسمانی ناشی از این بیماری باید بر چالش‌های پیچیده روانشناختی این‌همه گیری نیز غلبه کند. آثار روانشناختی این بیماری برای سالمندان می‌تواند شامل اضطراب، استرس و عصبانیت باشد. همچنین قرنطینه و قطع ارتباطات اجتماعی می‌تواند افراد مسن را در معرض افسردگی و اضطراب قرار دهد. یک مطالعه در سال 1399 و در شهر رفسنجان استان کرمان انجام شد و اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه با 15 نفر از سالمندان با سن حداقل 60 سال، عدم ابتلا به بیماری‌های ذهنی و دارای توانایی‌های کلامی برای پاسخگویی، جمع‌آوری شد.

تحقیقات انجام شده نشان داد که شیوع ویروس کرونا پیامدهای منفی متعددی را برای سالمندان به همراه داشته است. این پیامدها در شش گروه «مشکلات روحی و روانی»، «احساس ترس ناشی از اخبار مرتبط با کرونا»، «عدم مراجعه یا کاهش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی»، «تضعیف وضعیت اقتصادی»، «قطع کامل فعالیت‌های ورزشی» و «وسواس در رعایت مسائل بهداشتی» بودند. پژوهشگران این مطالعه بر اساس نتایج به دست آمده می‌گویند: لازم است که از سوی نهادهای مسئول، مداخلات مناسبی در راستای کاهش پیامدهای منفی ویروس کرونا و افزایش سطح سلامت سالمندان به‌ویژه سلامت روان‌شناختی آن‌ها صورت گیرد.

 بیشتربخوانید:

تغذیه در دوره نقاهت کرونا؛ پس از بهبودی چه بخوریم؟

کرونا غشای خاکستری مغز را کاهش می دهد

اختلال جدی مغزی در مبتلایان به کرونا

 

 

تعداد بازديد: 177 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز