Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 19:45

29
اسفند
چرا زانو خالی می‌کند؟

چرا زانو خالی می‌کند؟

خالی کردن زانو دلایل مختلفی دارد که با توجه به آن روش درمان را پزشک برای شما انتخاب می‌کند

به گزارش سیناپرس :  خالی کردن زانو یکی از عارضه هایی است که موجب می شود پا به صورت ناگهانی خم شود. دلایل مختلفی موجب این عارضه می شود که از میان آنها می توان به آسیب دیدگی رباط زانو، ناپدید شدن کشکک زانو و ابتلا به آرتریت اشاره کرد. در کنار این دلایل می توان به پارگی مینیسک، سائیدگی غضروف و ضعف عضلات مربوط به زانو نیز اشاره کرد. گاهی آسیب دیدگی زانو مانند خم کردن یا چرخش ناگهانی زانو، تغییر جهت زانو و وارد آمدن ضربه به زانو می تواند تاثیر زیادی در تجربه این عارضه، خالی کردن زانون داشته باشد.


بعد از تشخیص بیماری توسط متخصص انتخاب روش درمانی، به شدت بیماری و میزان حاد بودن یا مزمن بودن علت به وجود آورنده بیماری بستگی دارد. در اغلب موارد اگر درجه آسیب دیدگی بالا نباشد، خالی کردن زانو با کمک روش های طب فیزیکی درمان می شود اما گاهی شدت بیماری آنقدر زیاد و مزمن است که تنها راه درمان جراحی است.

استراحت دادن به زانو، سرما درمانی، استفاده از زانو بند، تجویز مسکن، ورزش درمانی، آموزش حرکت های اصلاحی و ماساژ درمانی از جمله اقدامات درمانی است.

بیشتربخوانید:

با این نوشیدنی ها درد زانو را برای همیشه فراموش کنید

طب سنتي و خداحافظی با دردهاي مفصلي

روش های درمان خانگی سیاتیک

انجام این کارها شما را مبتلا به پوکی استخوان می کند

 

 

برچسب ها: ماساژ درمانی، آرتریت، آرتروز، زانو درد، پارگی مینیسک تعداد بازديد: 290 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز