Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:15

11
آذر
مشخص شدن علت اصلی کمردرد

مشخص شدن علت اصلی کمردرد

علت عمده کمردردها معمولا به سبک و سیاق زندگی ما مربوط می شود؛ حرکت های ناگهانی، خم شدن زیادی، جا به جایی بار، بد خوابیدن، بد نشستن همگی منجر به گرفتگی عضلات می شود.

به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا رحیم‌نیا متخصص ارتوپدی و فلوشیپ فوق تخصصی ارتوپدی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به دلایل اصلی کمردرد اظهار داشت: بیشتر کمردردها به خاطر سبک زندگی افراد ایجاد می شود.

او با بیان اینکه بعضی از کمردردها باعث دیسک کمر و سیاتیک می شود، افزود: البته تعداد خیلی کمی از کمردردها این موضوع را شامل می شوند؛ افراد به دنبال برداشتن وزنه سنگین، بلند کردن بار سنگین یا حرکت های شدید ناگهانی، دیسک های بین مهره های کمر آنها دچار پارگی و یا خارج شدن از جای خود می شوند و روی ریشه های عصبی که از کمر می خواهند وارد پا شوند، اثر می گذارند و همین موضوع باعث درد کمر و تیر کشیدن پا می شود.

فلوشیپ تخصصی جراح استخوان و مفاصل کودکان گفت: دردهای ناشی از دیسک کمر نیز معمولا باعث تیر کشیدن پایین زانو می شوند. همزمان با درد، بیمار خواب رفتن پا و گزگز پا را هم در بدن خود احساس می کند که البته اکثر این دردها نیاز به جراحی پیدا نمی کند.

دکتر رحیم نیا بیان داشت: ۸۰ درصد از مواردی که دیسک کمر دارند معمولا با رعایت کردن، فیزیوتراپی و آب درمانی بهبود پیدا می کنند.

بیشتربخوانید:

درد سیاتیک و راه های درمان آن

 اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

 

برچسب ها: کمر درد، درمان کمر درد، علائم جدید کمر درد، علت کمر درد، دیسک کمر درد تعداد بازديد: 318 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز