Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 03:05

23
فروردین
پیامدهای درست بلند نكردن اجسام سنگین (1)

پیامدهای درست بلند نكردن اجسام سنگین (1)

قبل از خم شدن و بلند كردن اجسام، فكر كنید كه چه كاری می‌خواهید انجام دهید. تكرار آن در طول زمان به یك عادت خوب تبدیل می‌شود و ناخودآگاه با ایمنی كامل اجسام را بلند می‌كنید.

 تحریریه دنیای زنان

 

 

 

بعضی مواضع در خانه و یا محل كار، هراز گاهی مجبور می‌شویم كه به تنهایی اجسام سنگین را بلند كنیم. متأسفانه افراد از مشكلات ناشی از بلند كردن اجسام سنگین غافلند و نمی‌دانند كه درست بلند نكردن اجسام سنگین چه پیامدهایی به همراه دارد. آنها در مورد چگونگی انجام این كار آموزش ندیده‌اند و هیچ اطلاعاتی در مورد روش صحیح انجام آن ندارند.

در میان كارگران مشاغل سنگین مثل كشاورزی، شیوه نامناسب بلند كردن وزنه‌های سنگین عامل ایجاد صدمات زیادی به كمر و ستون فقرات است. با آموزش روش‌های صحیح بلند كردن اجسام علاوه بر اینكه انجام كار راحت‌تر می‌شود در برابر آسیب‌دیدگی‌های احتمالی نیز از خود محافظت می‌كنید.

قبل از خم شدن و بلند كردن اجسام، فكر كنید كه چه كاری می‌خواهید انجام دهید. تكرار آن در طول زمان به یك عادت خوب تبدیل می‌شود و ناخودآگاه با ایمنی كامل اجسام را بلند می‌كنید. برای چگونه بلند كردن اجسام سنگین به راهنمایی‌های زیر توجه كنید:

 قبل از بلند كردن اجسام، آن‌ها را بررسی كنید

گوشه‌ای از شی‌ را بلند كنید تا بتوانید وزن آن را تخمین بزنید. اگر احساس كردید كه جسم بیش از حد سنگین و یا بیش از حد عریض و بزرگ است، حتماً از فرد دیگری كمك بگیرید و یا در صورت عدم دسترسی به شخص دیگر از ابزارهای مكانیكی استفاده كنید. حتی اگر شی بزرگی با یك شی كوچكتر هم وزن باشد، برای بلند كردن بار بزرگ‌تر، فشار بیشتری به بدن وارد می‌شود.

در صورت امكان جسم بزرگ را به قطعات كوچك‌تر تقسیم و جزء جزء آن را حمل كنید.  مسیری را كه باید طی كنید، مورد بررسی قرار دهید و هر چیزی را كه سر راه است، از مسیر حذف كنید. در صورت امكان اجسام سنگین را هل دهید، بلند نكنید؛ به این ترتیب فشار كمتری به كمر شما وارد می‌شود.

 بار را با كل دست‌های خود بلند كنید و نه فقط با انگشت‌ها

 دست‌های شما به نسبت انگشت‌های‌تان قدرت بیشتری دارند. سنگینی بار را به طور مساوی در میان بازوهای خود تقسیم كنید؛ به طوری كه تعادل حفظ شود. اگر بار شما سنگین است، قدم‌های كوچك و محتاطانه بردارید و به آرامی حركت كنید. در صورت امكان بار را روی یك سطح بالاتر از زمین قرار دهید.

هنگام پایین گذاشتن جسم نیز زانوهای خود را به سمت شكم خم كرده و بنشینید و در حالی كه عضلات شكم خود را سفت كرده‌اید، بار را در محل خود قرار دهید. قبل از قرار دادن جسم بر روی زمین از ثابت و البته مسطح بودن محل قرارگیری جسم مطمئن شوید.  تغییر موقعیت داده و عضلات خود را در حالت كشش قرار دهید تا عضلات خسته شما استراحت كنند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- پیامدهای درست بلند نكردن اجسام سنگین - اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: اجسام سنگین، مشاغل سنگین، شیوه نامناسب بلند كردن، صدمات كمر و ستون فقرات، روش‌های صحیح بلند كردن، فشار به كمر، پایین گذاشتن جسم تعداد بازديد: 1093 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز