Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:29

7
تیر
نزدیک‌بینی بهتر است یا دوربینی؟

نزدیک‌بینی بهتر است یا دوربینی؟

استاد چشم پزشکی گفت: نزدیک‌بینی درمان راحتی دارد؛ به خصوص برای سنین بالا؛ خوبی چنین حالتی این است که برای دیدن دور از عینک استفاده می‌کنند و برای نزدیک‌ دیدن هیچ مشکی ندارند.

فارس نوشت: استاد چشم پزشکی گفت: نزدیک‌بینی درمان راحتی دارد؛ به خصوص برای سنین بالا؛ خوبی چنین حالتی این است که برای دیدن دور از عینک استفاده می‌کنند و برای نزدیک‌ دیدن هیچ مشکی ندارند.

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی کشور، در پاسخ به این پرسش که «نزدیک‌بینی بهتر است یا دوربینی»، اظهار داشت:‌ نزدیک‌بینی درمان راحتی دارد؛ به خصوص برای سنین بالا، خوبی چنین حالتی این است که برای دیدن دور از عینک استفاده می‌کنند و برای نزدیک‌ دیدن هیچ مشکی ندارند؛ یعنی برای دید نزدیک می‌توانند هیچ مشکلی نداشته باشند و بدون عینک در سنین بالا مطالعه کرده و کارهای نزدیک را با دقت بالا انجام دهند.

وی اضافه کرد:‌ اما افرادی که دوربین هستند، در سنین جوانی برای دید دور و نزدیک نیاز به عینک ندارند؛ البته اگر دوربینی آنها مقداری کم باشد اما اگر مقدار دوربینی آنها زیاد باشد هم برای دور و هم نزدیک نیاز به استفاده از عینک دارند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی متذکر شد:‌درمان جراحی دوربین‌ها نسبت به درمان افراد نزدیک‌بین موفقیت کمتری دارد؛ در نتیجه بنده ترجیح می‌دهم نزدیک‌بین باشم تا دوربین.

بیشتربخوانید:

اگر چشم هایتان ضعیف است، شیرینی نخورید

برچسب ها: چشم پزشکی، نزدیک بینی، دوربینی، عینک، ضعیفی چشم تعداد بازديد: 297 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز