Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:27

1
اردیبهشت
سلامت و زیبایی چشم ها (4)

سلامت و زیبایی چشم ها (4)

هنگام آرایش چشم و نیز موقع پاك‌كردن آن مراقب پوست ظریف اطراف چشم باشید. پوست را با ملایمت لمس كنید تا كشیده نشود و آسیبی نبیند.

 

لكه ریمل یا خط چشم

هنگام استفاده از ریمل یا خط چشم ممكن است اطراف چشم سیاه شود. بنابراین یك تكه پنبه و یا یك گوش‌ پاك‌كن در دسترس داشته باشید تا بلافاصله آن را پاك كنید. پاك كردن فوری اهمیت زیادی دارد، چون ریمل و خط چشم خیلی زود خشك می‌شود و دیگر به راحتی پاك نمی‌شود.

به هنگام پاك كردن مواظب باشید پرز پنبه به چشم‌تان نرود. اگر ریمل یا خط چشم با آب پاك می‌شود پنبه مرطوب بهتر است. لكه خشك‌شده ریمل یا خط چشم مقاوم در برابر آب را می‌توانید با  كمی كرم یا دستمال مرطوب پاك كنید.

 كمترین آرایش، بیشترین جلوه

اگر می‌خواهید چشم‌های‌تان در چهره بدرخشند، بی‌آنكه آرایش چشمگیری داشته باشید، خط چشم، سایه و ... را فراموش كنید. تنها یك های‌لایت مناسب در بالای استخوان ابرو به رنگ كرم شفاف یا بژ روشن كافی است كه به چشم‌های‌تان درخشش و گیرائی ببخشد. به خاطر داشته باشید كه سایه‌های سنگین و صدفی و های‌لایت‌های درخشان و براق برای روز مناسب نیستند. در صورت استفاده از سایه، باید نوع مات آن را به مقدار كم و رنگ روشن بكار ببرید.

 سایه برای چشم‌های مسن

شاید برای شما استفاده از سایه‌های كرمی آسان‌تر باشد، اما فكر چین‌های پلك‌های‌تان را هم بكنید. این‌گونه سایه‌ها بین چین‌ها جمع می‌شوند و رگه‌های تیره بدمنظره‌ای پدید می‌آورند. پس بهتر است از سایه پودری آن هم به مقدار كم و رنگ‌های ملایم استفاده كنید و از سایه‌های صدفی و براق، چشم بپوشید.

 آیا چشمان خسته و بی‌حالی دارید؟

به كمك سایه آبی می‌توانید به سفیدی چشم‌های‌تان درخشش بیشتری بدهید و خستگی و بی‌حالی را از آن دور كنید. با یك سایه آبی متوسط پلك‌ها را بپوشانید. سپس كمی های‌لایتر سفید درست زیر ابروها بزنید. بعد با یك خط چشم آبی تیره زیر پلك زیر خط بكشید.

 مراقب پوست اطراف چشم باشید!

هنگام آرایش چشم و نیز موقع پاك‌كردن آن مراقب پوست ظریف اطراف چشم باشید. پوست را با ملایمت لمس كنید تا كشیده نشود و آسیبی نبیند.

 به چشمان‌تان گیرائی ببخشید!

اگر می‌خواهید آرایش چشم‌تان جلب توجه زیادی نكند و چشمان‌تان گرم و گیرا به نظر برسند، روی پلك‌ها كمی پودر هلوئی یا صورتی بزنید و تا گوشه خارجی ابروها امتداد دهید. بعد با یك برس نازك كمی سایه قهوه‌ای روشن روی پلك‌ها در ناحیه رویش مژه‌ها و نیز روی پلك پایین بزنید.

 پاك‌كردن چشم

اگر پاك‌كننده آرایش چشم مصرف می‌كنید، هنگام استفاده چشم‌تان را ببندید. ماده را با سرانگشت روی پلك پخش كنید. چند ثانیه بگذارید به همان حالت بماند و بعد با یك تكه پنبه آن را پاك كنید. هنگام پاك كردن از طرف چشم به طرف سر مژه‌ها دست‌تان را حركت دهید و پلك را نیز از گوشه داخلی به جانب گوشه خارجی پاك كنید.

 مواد آرایشی غیربهداشتی

مصرف مواد آرایشی غیربهداشتی در پاره‌ای موارد بسیار خطرناك است. هرگز از سرمه‌های غیربهداشتی استفاده نكنید. برای تهیه سرمه می‌توانید بادام، یا نارگیل و یا روغن آنها را حرارت دهید و دوده و یا سوخته آن را بكار برید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: پوست اطراف چشم، چشم ها، اطراف چشم ها، پاک کردن چشم ها، درخشندگی چشم ها، سایه چشم های مسن، خستگی چشم ها، گیرایی چشم ها، پاك‌كردن چشم تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز