Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:30

1
اردیبهشت
سلامت و زیبایی چشم ها (3)

سلامت و زیبایی چشم ها (3)

با استفاده از مداد چشم می‌توانید به چشم‌ها حالت و گیرائی بدهید. برای زیباتر كردن می‌توانید از دو رنگ مداد چشم استفاده كنید.

 

 عینك برای بچه‌ها

اگر برای فرزندتان عینك آفتابی می‌خرید، حتماً همان نكاتی را كه برای خرید عینك،  خودتان در نظر دارید، را رعایت كنید. بهتر است عدسی عینك كودكان از نوع پلاستیك و قاب آن نشكن باشد تا اگر حادثه‌ای پیش آمد- مثلا زمین خوردند- آسیبی به صورت و چشمشان وارد نسازد.

البته چشم‌های جوان نیاز به عینك آفتابی ندارند، زیرا چشم بچه‌ها به سرعت می‌تواند خود را با شدت و ضعف نور سازش دهد و نیاز به محافظت در برابر خورشید ندارد.

عینك آفتابی كودكان بیشتر جنبه تزئینی دارد، اما در این صورت هم رعایت نكات ایمنی ضروری است.

 آرایش چشم باید با نوع پوست سازگار باشد

 پیش از آرایش چشم نوع پوست خود را بشناسید.  اگر پوست چربی دارید و مواد آرایشی در محل چین‌خوردگی‌های پلك جمع می‌شود، از سایه‌های كرمی استفاده نكنید. كرم‌پودر را تا لبه مژه‌ها بمالید و بعد از پودر زدن، سایه چشم پودری به كار ببرید.اگر پلك شما لك‌های تیره‌ای دارد، ابتدا با سایه چشم كرمی خیلی كمرنگ لكه‌ها را بپوشانید تا پلك یكرنگ شود.

سپس از سایه چشم انتخابی استفاده كنید.  اگر پوست رنگ پریده و حساسی دارید، ممكن است سرخی محل رویش مژه‌ها سبب ناراحتی‌تان شود. برای رفع این مشكل می‌توانید با مداد آرایشی آبی، خطی زیر پلك پایین بكشید. به این ترتیب سفیدی چشم مشخص می‌شود و سرخی محل رویش مژه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اگر پوست جوانی ندارید، خشكی پوست به خصوص اطراف مژه‌ها بیشتر می‌شود و بهتر است از سایه چشم كرمی كه حاوی مرطوب‌كننده است استفاده كنید تا سایه به آسانی روی پوست بخوابد و لابلای چین‌خوردگی‌ها جمع نشود. بهتر است از نوع ضدآب سایه استفاده كنید تا در اثر تعریق تغییر شكل ندهد.

 خط چشم

اگر در كشیدن خط چشم مهارتی ندارید، بهتر است از نوع جامد آن استفاده كنید. به این شكل كه ابتدا با یك برس نازك خطی در كنار مژه‌ها بكشید، طوری كه ذره‌ای فاصله بین خط و مژه‌ها نماند. بعد با یك برس مرطوب به سرعت روی خط اصلی بروید و لبه آن را تا جائی كه می‌توانید صاف كنید.

مواظب باشید اطراف چشم را سیاه نكنید. به جای خط چشم جامد از خط چشم‌های ماژیكی هم می‌توانید استفاده كنید. به كار بردن این نوع خط چشم‌ها از نوع مایع آن آسانتر است.

 ابروهای مناسب

اگر مدادی را مستقیم جلوی بینی خود بگیرید، طوری كه انتهای آن نزدیك به دیواره خارجی سوراخ بینی قرار گیرد، سر مداد جائی است كه سر ابرو باید شروع شود. پس از مشخص كردن سر ابرو، در حالی كه ته مداد را ثابت نگهداشته‌اید، آن را طوری بچرخانید كه سر مداد گوشه خارجی چشم را قطع كند.

این نقطه جائی است كه ابرو باید خاتمه یابد. اگر مدلی با صورت شما متناسب نیست، صرفاً به دلیل مد روز بودن از زیبائی چهره خود نكاهید. هر كس باید با توجه به فرم صورت خود مدلی را برگزیند تا هم زیباتر شود و هم غیرعادی جلوه نكند.

  برداشتن موهای زائد ابرو!

برای برداشتن موهای ابرو، موچین مناسبی انتخاب كنید. موچین انواع مختلفی دارد كه فرم انبری آن معمول‌تر است. بعضی هم عادت دارند از شكل قیچی آن استفاده می‌كنند. اگر موهای ابروی شما پراكنده و جدا از هم است، هیچ‌گاه با مداد ابروی ضخیم و پر رنگ آنها را یكدست نكنید، چون غیرطبیعی جلوه خواهند كرد.

برای برداشتن موهای اضافی می‌توانید با مداد فرم دلخواه به آن بدهید، اما بعد مثل كسانی كه ابروی نازك و تنك یا كمرنگی دارند، شما نیز از این روش جالب كمك بگیرید و ابروها را پر پشت‌تر و متناسب‌تر نشان دهید. برای این كار ابتدا یك قطره ریمل قهوه‌ای روی دستمالی بریزید و بگذارید خشك شود. سپس با نوك انگشت ریمل خشك‌شده را در خلاف جهت رویش موهای ابرو بمالید. بعد با برس كوچك مخصوص ابرو، به ابروها فرم دهید.

برای این منظور به جای ریمل از سایه پودری قهوه‌ای یا دودی قهوه‌ای نیز می‌توانید استفاده كنید. به این ترتیب كه به كمك یك برس كوچك ابرو قدری سایه پودری قهوه‌ای یا دودی قهوه‌ای- متناسب با رنگ ابروهای‌تان- روی ابروها بمالید تا نقاط كم‌پشت و یا خالی را پر كند.  اگر فاصله ابروهای‌تان زیاد است به وسیله سایه چشم می‌توانید این مشكل را حل كنید. به این شكل كه گوشه داخلی چشم را سایه بزنید تا ابروها به هم نزدیك‌تر به نظر آیند.

 روی بهترین تأكید كنید!

اگر احساس می‌كنید چشم‌های‌تان زیباترین عضو چهره شماست، با آرایش چشم مناسب آن را بیشتر جلوه دهید. در این صورت از رژلب‌های پررنگ یا خیلی روشن صدفی كه چشم را به رقابت می‌كشانند بپرهیزید.

 مخلوط كنید!

مداد چشم در رنگ‌های گوناگون به فروش می‌رسد. با استفاده از مداد چشم می‌توانید به چشم‌ها حالت و گیرائی بدهید. برای زیباتر كردن می‌توانید از دو رنگ مداد چشم استفاده كنید. مثلاً پلك زیر را با مداد سبز و پلك بالا را با مداد قهوه‌ای خط بكشید و یا مثلاً آبی تیره را با سفید بكار برید.

برای لباس‌های ابریشمین یا تافته مدادهای براق و صدفی مناسب است- به خصوص رنگ فیروزه‌ای برای شب و زیر نور چراغ زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. با مدادهائی كه در دسترس دارید تجربه كنید. آنها را با یكدیگر به كار ببرید و تأثیرش را ببینید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خط چشم، عینك برای بچه‌ها، ابروهای مناسب، مداد چشم، ریمل ابرو، ریمل چشم، چین خوردگی پلک ها، سایه های چشم تعداد بازديد: 633 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز