Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:38

2
اسفند
تهدید زیبایی چشم با پف (2)

تهدید زیبایی چشم با پف (2)

در اطراف چشم ما تعداد زیادی رگ‌‌های خونی بسیار ریز وجود دارد كه در پوست‌های نازك‌تر این رگ‌ها حتی با چشم نیز قابل مشاهده هستند.

 

هشدار

اگر ورم یا پف چشم شما بسیار شدید است، ممكن است نشانه یك بیماری جدی باشد؛ مثل لخته شدن خون، بیماری تیروئید و نارسایی كلیه‌ها، این مساله را با پزشك خود در میان بگذارید. به نوع چایی كه مصرف می‌كنید، كمی دقت كنید. برخی از چای‌های گیاهی ایجاد حساسیت می‌كنند. برای كاهش پف چشم، یخ و یا آب بسیار سرد را مستقیما روی پوست خود قرار ندهید. 

علاوه بر راه‌های پیشنهاد شده می‌توانید از سیب‌زمینی، سفید تخم‌مرغ و شیر نسبتا سرد نیز برای كاهش پف چشم استفاده كنید. به هنگام مشاهده پف چشم در آیینه، هرگز چشم‌ها و پوست نواحی اطراف آن را محكم نمالید، زیرا پوست این نواحی بسیار حساس است و باعث تشدید ورم می‌شود. اگر از لنز چشم استفاده می‌كنید، قبل از رفتن به رختخواب، آن را در آورید.  استفاده از كرم آلوئه‌ورا نیز تاثیر زیادی در كاهش پف چشم دارد؛ زیرا دارای خاصیت نرم‌كنندگی و مرطوب كنندگی پوست است.

برخی از عوامل دیگر كه سبب تجمع مایع بدن در زیر چشم‌ها می‌شوند عبارتند از:

1- بارداری

2- تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی

3- آماس پوست

4- حساسیت‌ها

5- عفونت منونوكلئوس

6- مصرف برخی داروها

 روش‌های درمانی

روش‌های درمان ارتباط مستقیمی با عوامل ایجادكننده آن دارند. اگر نتوانستید علت پف چشم را بیابید، بهتر است از پزشك كمك بگیرید، زیرا می‌تواند در اثر یك بیماری جدی نیز به وجود آید. پوست زیر چشم بسیار نازك و حساس است و بیشتر از قسمت‌های دیگر بدن مستعد خشكی پوست می‌باشد. خشكی پوست به معنی كاهش غده‌های چربی است.

در اطراف چشم ما تعداد زیادی رگ‌‌های خونی بسیار ریز وجود دارد كه در پوست‌های نازك‌تر این رگ‌ها حتی با چشم نیز قابل مشاهده هستند. مواد آبكی و روان موجود در بافت چشم به هنگام تجمع در این بخش، ایجاد پف می‌كنند. چربی زیاد نیز این مساله را تشدید می‌كند.

در برخی موارد، مثلا در اثر كهولت سن، پف چشم قابل درمان نیست و اگر در چنین وضعیتی هستید، تنها راه‌حل، جراحی است. همچنین، در مواردی كه پف چشم مربوط به ژنتیك است، به فكر درمان آن نباشید، زیرا برطرف نخواهد شد. به جز این موارد، می‌توانید اقدامات زیر را برای برطرف كردن پف چشم‌های‌تان انجام دهید.

 مقداری خیار ورقه ورقه شده را خنك كنید و روی چشم‌های‌تان قرار دهید. این كار باعث كاهش دمای چشم و همچنین نرمی پوست و آرامش بیشتر شما می‌شود. برای خنك كردن خیارهای ورقه ورقه شده مقداری آب را درون یخچال بگذارید تا خنك شود؛ سپس خیارها را به مدت چند دقیقه درون ظرف قرار دهید تا سرد شوند.

 از چای كیسه‌ای سرد استفاده كنید. درست همانند خیارهای ورقه ورقه شده، چای كیسه‌ای را نیز خنك كنید و آن را روی چشم‌های خود بگذارید.

 دو عدد قاشق فلزی را در یخچال قرار دهید تا سرد شود و آنها را از پشت روی چشم‌های خود قرار دهید.

 از كرم هموروئید (بواسیر) استفاده كنید. این كرم برای كاهش ورم مورد استفاده قرار می‌گیرد (فقط دقت كنید كه با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد).

  صورت خود را با آب سرد بشویید.

 به خواب خود اهمیت بیشتری دهید. اگر كم خوابی داشته باشید، بیشتر در معرض بروز پف چشم خواهید بود. برخی افراد كه كیفیت خواب خوبی ندارند به پف چشم دچار می‌شوند.

 سعی كنید هنگام خواب وضعیت سرتان بالاتر از بدن باشد. در این حالت موقع بیدار شدن از خواب متوجه می‌شوید كه پف چشم‌های‌تان از بین رفته است. دراز كشیدن در حالتی كه بدن و سر در یك راستا باشند، این مساله را تشدید خواهد كرد؛ زیرا مایع بدن در زیر چشم‌ها جمع می‌شود.

 نمك كمتری بخورید. افزایش سدیم باعث افزایش تجمع مایع بدن در زیر چشم‌ها می‌شود. بنابراین با كاهش نمك مورد استفاده خود می‌توانید به نتیجه بهتری برسید.

 خوردن موز و كشمش نیز به جریان بهتر آب و مایع بدن كمك می‌كند.

 ورزش كنید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- تهدید زیبایی چشم با پف- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: لنز چشم، بیماری تیروئید، ورم یا پف چشم، كاهش پف چشم، چشم‌ها و پوست، ورم چشم، عفونت منونوكلئوس، روش‌های درمانی پف چشم تعداد بازديد: 734 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز