Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 04:18

11
آبان
روش مصرف قطره و پماد چشمی

روش مصرف قطره و پماد چشمی

در مصرف داروهایی كه برای درمان امراض چشمی تجویز می‌شوند باید كاملا آگاهانه عمل كرد.

تحریریه پزشك امروز

 

در مصرف داروهایی كه برای درمان امراض چشمی تجویز می‌شوند باید كاملا آگاهانه عمل كرد. لذا توجه به موارد زیر در مصرف قطره‌ها و پمادهای چشمی توصیه می‌شود:
1- ابتدا دستور مصرف دارو را مطالعه و سپس دست‌های خود را بشویید. چنانچه ترشح یا دلمه‌ای بر روی پلك‌ها وجود دارد به آرامی آن را پاك سازید. بدین منظور از یك پنبه‌ی مرطوب استفاده كرده و همواره از گوشه‌ی داخلی چشم (مجاور بینی) به سمت خارج حركت كنید.
2- جهت ریختن قطره، به داخل چشم یك دست را روی گونه‌ی خود قرار داده، پلك تحتانی را به آرامی پایین بكشید. سر را به عقب برده و درست بالای سر خود را نگاه كنید. با دست دیگر (در حالی كه روی پیشانی قرار داده شده) تعداد تجویز شده‌ی قطره را در داخل پلك تحتانی چشم بچكانید. نوك قطره‌چكان را با چشم خود تماس ندهید. در صورت بسته شدن چشم یا بیرون ریختن قطره، كار را تكرار نمایید.
3- پس از چكاندن قطره چشم خود را به آرامی ببندید. در مورد قطره‌هایی كه اثرات عمومی بر بدن دارند باید به مدت 30 تا 60 ثانیه فشار ملایمی بر گوشه‌ی داخلی چشم وارد آورید. (در مورد این قطره‌ها از پزشك خود توضیح بخواهید).
4- در صورت لزوم پد چشمی‌ تازه‌ای را بر روی كل چشم خود قرار داده و طوری چسب بزنید كه به چشم فشار وارد نكند.
5- برای چكاندن قطره در چشم كودكان صورت را كمی در جهت مخالف چشم موردنظر بچرخانید. قطره را در گوشه‌ی داخلی چشم (مجاور بینی) بچكانید تا تجمع یابد. هر گاه كودك چشم باز كند قطره به سطح چشم راه خواهد یافت.
6- استفاده از پمادهای چشمی نیز مشابه روش فوق بوده، پس از پایین كشیدن پلك، نوار باریكی از پماد در امتداد لبه‌ی تحتانی پلك از گوشه‌ی داخلی به گوشه‌ی خارجی بكشید. چشمان خود را ببندید و با یك حركت چرخشی ملایم دارو را پخش نمایید.

برچسب ها: پماد چشم، قطره چشم، قطره چشمی، مصرف قطره و پماد چشمی، مصرف دارو چشم تعداد بازديد: 3009 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز