Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:07

1
اردیبهشت
سلامت و زیبایی چشم ها (1)

سلامت و زیبایی چشم ها (1)

چین و چروك و خطوط پیرامون چشم، نخستین تغییراتی هستند كه در چهره پدید می‌آیند.

 فروغ تحصیلی

 

 

 

چشم عضو حساس و ظریفی است كه خیلی زود آسیب می‌بیند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها قدر این نعمت باارزش را نمی‌دانند و با مصرف لوازم آرایش غیربهداشتی سلامتش را فدای زیبائی زودگذر می‌كنند.

 در مورد نور دست و دلباز باشید!

چشم خسته و پر اشك می‌تواند نمودار  استفاده بیش از حد  از این عضو پر ارزش باشد. برای مطالعه، نقاشی، كارهای دستی و خیاطی نور كافی ضروری است. یك چراغ مطالعه كه در جای مناسبی قرار گیرد و از روی شانه بتابد و محل كار را روشن كند، از فشار زیاد بر چشم می‌كاهد.

 نقاط ظریف و حساس

چین و چروك و خطوط پیرامون چشم، نخستین تغییراتی هستند كه در چهره پدید می‌آیند. این خط‌ها تنها در اثر بالا رفتن سن شكل نمی‌گیرند و اگر بخواهیم عوامل و انگیزه‌هایشان را برشمریم به حدود بیست مورد می‌رسیم كه مهمتر از همه خشكی پوست است. پوست اطراف چشم بسیار لطیف و حساس است و به خشك شدن تمایل شدیدی دارد.

در نتیجه، چین و چروك پیش از هر نقطة دیگری، در اینجا نمایان می‌شود. برای كاهش خشكی، باید از كرم‌ مرطوب‌كننده یا كرم دور چشم استفاده كرد و به هنگام آرایش نیز باید ابتدا با قشری نازك از این نوع كرم‌ها زیر چشم را پوشاند. به هنگام كرم‌زدن زیر چشم باید سرانگشت را طوری حركت دهید كه حس كنید پوست زیر چشم حركت نمی‌كند.

 زیبائی‌ها را جلوه بیشتری ببخشید!

اگر به عینك نیاز دارید، در مورد شكل آن بی‌تفاوت نباشید. یك عنیك مناسب می‌تواند زیبائی‌های چهره را بیشتر نشان دهد و از زشتی دیگر قسمت‌ها نیز بكاهد. برای مثال اگر چشم‌های شما زیباترین بخش صورت است، شیشه عینك را بزرگ انتخاب كنید تا روی چشم‌ها تأكید بیشتری شود. اگر بینی خوش‌‌تراشی دارید، پیش از انتخاب عینك، مطمئن شوید بخشی از بینی را نمی‌پوشاند و از زیبائی آن نمی‌كاهد.

 پف آلودگی پلك‌ها را نادیده نگیرید!

اگر پف آلودگی پلك‌ها ناگهانی و بدون علت (مثلاً پر خوابی، بی‌خوابی، گریه و ...) باشد باید پیش از هر كاری به  پزشك مراجعه كرد و در صورت سلامت كلیه و دیگر اندام‌ها به مواردی چون سرما و یا مصرف كرم‌های شب یا مرطوب‌كننده‌های قوی اندیشید. پوست‌های ظریف و حساس ممكن است نتوانند كرم‌های سنگین را تحمل و جذب كنند.

در این‌گونه موارد یك كرم سبك و یا اندكی روغن گیاهی كفایت می‌كند. اگر با نوك انگشت اشاره روی پلك تا ناحیه استخوان ابرو را كمی چرب كنید، طوری كه پوست زیر دست حركت نكند و نوك انگشت آغشته به كرم یا روغن به آرامی نقاطی روی پوست بگذارد، برای پوست پیرامون چشم كافی است.

یادتان باشد تا زمانی كه پلك‌های پف‌كرده‌ای دارید از سایه‌های صدفی و براق استفاده نكنید. در صورت استفاده از سایه، سایه‌های مات را انتخاب كنید.

 تیرگی زیر چشم

حلقه سیاه زیر چشم‌ها ممكن است به دلیل كم‌خوابی، عدم تحرك كافی و یا آلودگی هوا باشد. كم‌خونی یا افسردگی نیز ممكن است این حالت را پدید آورد. پس بهتر است از سلامت خود مطمئن شوید و ورزش در هوای سالم و آزاد را فراموش نكنید. طناب‌بازی ورزش مفیدی است.

جست‌و خیز هم می‌تواند همان اثر را داشته باشد- به خصوص در هوای خوب و تمیز. بهتر است ورزش و جست و خیر را با حركات آرام و سبك كه انرژی كمتری می‌خواهد آغاز كنید و كم‌كم بر سرعت و شدت حركات بیفزائید. ورزش، خاصه در اول صبح سبب می‌شود شاداب و سرحال به كار روزانه بپردازید. 

پس هر بامداد از هوای تمیز پارك‌ها بهره بگیرید و با پیاده‌روی سریع همراه با جست و خیز خود را برای یك روز كار و فعالیت آماده كنید. هفته‌ای یك روز را هم خارج از شهر و در دامن طبیعت بگذرانید تا نتیجه معجزه‌آسای آن را ببینید. پس از مدت كوتاهی خواهید دید اثری از آن هاله‌های سیاه به چشم نمی‌خورد و پوست‌تان آب و رنگ تازه‌ای یافته است. 

در ضمن به خاطر داشته باشید كه در بعضی‌ها به خصوص كسانی كه پوست تیره‌ای دارند، حلقه‌های سیاه زیر چشم طبیعی است و این‌گونه افراد تنها با آرایش می‌توانند پوششی موقتی بر آن بگذارند.  برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم، ابتدا یك تكه یخ را درون دستمال تمیزی بپیچید و با آن پوست زیر چشم را به آرامی ماساژ دهید.

سپس قدری كرم مرطوب‌كننده بزنید و بعد با كرم پودر روشن  آن را بپوشانید. حالا می‌توانید آرایش را آغاز كنید و پوست صورت را یكدست و هماهنگ كنید.

 اخم نكنید! نیشگون بگیرید!

اخم كردن اگر عادت شود، خیلی زود خطوطی در فاصله ابروها پدید می‌آورد كه ابتدا به آسانی با ماساژ برطرف می‌شود، اما به تدریج با بالا رفتن سن و عمیق‌تر شدن خط‌ها، محو كردنشان دشوار و گاه ناممكن است. پس بهتر است اخم نكنید، چون همانطوری كه می‌دانید پیشگیری آسانتر از درمان است.

اما اگر بر اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر، خطوط اخم بر چهره شما ظاهر شد، بهترین راه مبارزه، فشار آوردن به ابروهاست. به این ترتیب كه ابروها را بین دو انگشت اشاره و شصت بگیرید و آرام بفشارید- یعنی در واقع نیشگون بگیرید. این عمل را تا شقیقه‌ها ادامه دهید و هر روز تكرار كنید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چشم ها، مراقبت از چشم ها، سلامتی چشم ها، چشم خسته، چشم پر اشک، نقاط ظریف و حساس چشم ها، پف چشم ها، پلک ها، تیرگی زیر چشم تعداد بازديد: 740 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز