Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 15:49

29
دی
كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن (1)

كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن (1)

مژه‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی ارزان‌ترین نوع هستند و مژه‌های ابریشمی گران‌ترند. حتی نوعی از این مژه‌ها وجود دارند كه از موی سمور یا راسو پس از استریل كردن تهیه می‌شوند.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

كاشت مژه، امروزه بحثی بسیار داغ و جدید است. این مژه‌های نیمه دائم، با ظاهر طبیعی خود، مژه‌ها را بلندتر و ضخیم‌تر نشان می‌دهند و آنقدر طبیعی به نظر می‌رسند كه هیچ كس متوجه نخواهد شد كه مژه‌های واقعی شما نیستند. امروزه اكثر خانم‌ها این كار را انجام می‌دهند.

كاشت مژه باید توسط افراد خبره و حرفه‌ای صورت گیرد تا علاوه بر زیبائی كار به سلامت مژه و چشم‌‌ها آسیبی نرسد. این مژه‌ها نیمه‌دائم هستند و از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. مژه‌های مصنوعی به صورت تك‌تك میان مژه‌های طبیعی كاشته می‌شوند و با مراقبت صحیح می‌توان آنها را تا مدت‌ها حفظ كرد.

به طور معمول مژه‌های طبیعی هر60 -90 روز می‌افتد و مژه جدیدی رشد می‌كند؛ اما مژه‌های مصنوعی هر 20 روز یكبار می‌افتند و توصیه می‌شود افراد هر دو الی سه هفته یكبار به آرایشگر خود مراجعه كرده و مژه‌ها را ترمیم كنند (البته این زمان میان افراد مختلف متفاوت است). چرخه طبیعی رشد مژه‌ها و زمان ماندگاری آنها به میزان مراقبت و توجه فرد بستگی دارد.

بعضی مصرف‌كنندگان با مراجعه مكرر و ترمیم و پیگیری دقیق، حتی بیشتر از یك سال این مژه‌ها را داشته‌اند. مژه‌های مصنوعی الیاف نازكی هستند كه كمی انحنا نیز دارند تا كاملاً شبیه مژه‌های طبیعی به نظر برسند و در اندازه و ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا برای انواع مختلف مژه‌ها، قابل استفاده باشند.

خود فرد نیز می‌تواند بلندی و ضخامت مورد نظر را انتخاب كند. با استفاده از این مژه‌ها هیچ نیازی به استفاده از ریمل نیست، ولی در صورت تمایل می‌توان از ریمل‌هایی استفاده كرد كه با آب قابل شستشو باشند. مژه‌های مصنوعی در خواب و با ورزش و یا شنا كردن و حمام رفتن خراب نمی‌شوند و برای مراسم خاص و حتی مصرف روزانه، مناسبند. كاشت مژه در دو سال اخیر، طرفداران زیادی پیدا كرده و مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است. قیمت این مژه‌ها، بسته به نوع و جنس مژه متفاوت است.

مژه‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی ارزان‌ترین نوع هستند و مژه‌های ابریشمی گران‌ترند. حتی نوعی از این مژه‌ها وجود دارند كه از موی سمور یا راسو پس از استریل كردن تهیه می‌شوند. قیمت كاشت مژه در كشورهای اروپایی از 150- 500 دلار متفاوت است. كاشت این مژه‌ها یك ساعت و نیم تا دو ساعت زمان می‌برد. به طور معمول روی هر چشم سی ‌تا هشتاد مژه قرار می‌گیرد و البته تعداد مژه در قیمت كاشت تأثیر دارد.

مژه‌‌های مصنوعی در رنگ‌های سیاه، سفید، قهوه‌ای، نقره‌ای و بنفش وجود دارند، اما اگر شخصی تمایل به استفاده از رنگ خاصی داشته باشد، می‌تواند آن را سفارش دهد. بلندی این مژه‌ها از 6- 17 میلیمتر متفاوت است. برداشت و حذف این مژه‌ها بسیار آسان است؛ فقط باید كمی صبر كنید تا ظرف 15-20 روز، دانه دانه بیفتند. البته با استفاده از حلال چسب نیز می‌توان آنها را از روی چشم‌ها برداشت.

معایب كاشت مژه

تا 48 ساعت بعد از اولین كاشت، نباید مژه‌ها را خیس كنید و یا با دست آن را مالش دهید، زیرا باعث ضعیف شدن و افتادن مژه‌ها می‌شود. بسیاری از آرایشگرها توصیه می‌كنند از ریمل، فرمژه و یا نرم‌كننده مژه نیز استفاده نكنید؛ چرا كه موجب می‌شود مژه‌ها زودتر بیفتند.

اگرچه چسب كاشت مژه حاوی فرمالدئید است، اما می‌تواند باعث عفونت چشم و سوزش شود، بنابراین بهتر است از قطره‌های چشمی نیز استفاده كنید، زیرا عفونت‌های چشمی گاه آنقدر شدید هستند كه ممكن است به كوری منجر گردند. (اگرچه تا امروز هیچ گزارشی از كوری به علت استفاده از كاشت مژه ارائه نشده است). یكی دیگر از معایب استفاده از این مژه‌ها، چسبی است كه برای كاشت آنها مصرف می‌شود.

هر نوع ماده شیمیایی عوارض خاص خود را بر روی پوست می‌گذارد، علاوه بر اینكه استفاده از این چسب‌ها ممكن است آلرژی‌زا باشند، می‌توانند مژه‌های طبیعی را ضعیف كنند و آنها كم‌كم بریزند. با این مژه‌ها، هرگز از فرمژه استفاده نكنید. در مجموع بهتر است با نگهداری صحیح مژه‌های طبیعی خود ریسك كاشت مژه را كاهش دهید.

مدت زمان رشد مژه‌ها

رشد مژه‌ها بسیار كم است و به طور معمول ماه‌ها طول می‌كشد. در واقع برای رشد آنها نیاز به صبر و حوصله زیادی است. زمان رشد مژه‌ها، به علت ریختن آنها بستگی دارد! دلایل كم شدن مژه‌ها می‌تواند رژیم‌های غذایی نامناسب، سن، ژن، هورمون، سوختگی و ... باشد. چرخه رشد مژه به سه مرحله تقسیم می‌شود:

1- آناژن: 7 هفته اول رشد مژه‌ها را آناژن یا فاز فعال رشد می‌گویند. كه مژه تقریباً 30 درصد از كل اندازه انتهایی خود رشد كرده است.

2-‌ كاتاژن: در این مرحله كه به آن فاز تأخیر نیز می‌گویند، رشد مژه‌ها متوقف و رشد فولیكول‌های كوچك آغاز می‌شود و حداكثر سه هفته زمان خواهد برد.

3- تلوژن: این مرحله، آخرین مرحله قبل از ریزش و افتادن مژه است. بنابراین هر مژه در هر زمان، در یك فاز متفاوت قرار دارد و به همین دلیل است كه ما متوجه خالی شدن و افتادن مژه‌‌ها نمی‌شویم؛ زیرا آنها به طور همزمان نمی‌ریزند (مرگ در بیماری‌ها و یا مواد خاص).

اگر مژه‌‌های شما به علت سوختگی از بین رفته باشد، رشد مجدد آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. سن افراد نیز در مدت زمان رشد تأثیر خواهد داشت. در جوان‌ها به علت ساختار و فعالیت بدنی‌شان، رشد مژه‌ها سریع‌تر خواهد بود. حداكثر زمان رشد یك مژه 12 هفته است...

 

 

براي خواندن بخش دوم- كاشت مژه و تأثیر تغذیه بر روی رشد آن- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: كاشت مژه، نحوه كاشت مژه، تاثير تغذيه بر مژه، معایب كاشت مژه، چرخه رشد مژه تعداد بازديد: 860 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز