Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:41

20
شهریور
اما و اگرهایی راجع به لمینت دندان که باید بدانید

اما و اگرهایی راجع به لمینت دندان که باید بدانید

لمینت کردن دندان ها کار زیبایی است که طرفداران بسیاری دارد اما می تواند مضراتی با خود به همراه داشته باشد

خراسان : لمینت دندان از آن کارهای زیبایی جدیدی است که طرفداران زیادی دارد اما می تواند مضر باشد.

 

 لمینت دندان چیست؟

لمینت لایه ای بسیار نازک از جنس سرامیک یا پرسلن است که روی دندان طبیعی فرد چسبانده می شود. برای این کار معمولا به میزان بسیار کم دندان ها تراشیده می شود. میزان این تراش با توجه به تشخیص دندان پزشک متخصص، نوع لمینت و شکل دندان ها متفاوت است.

 چرا نباید دندان‌ها را لمینت کرد؟

1- لمینت کردن دندان قابل برگشت نیست

به دلیل این که به مقدار بسیار جزئی در حین فرایند نصب لمینت، دندان ها تراش می‌خورد، نمی توانید لمینت را پس از نصب جدا کنید و چیزی به جای آن قرار دهید. اگر لمینت دندان زمانی دیگر مد نباشد شما با جای خالی آن چه خواهید کرد ؟

بیشتربخوانید:

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

 

2- قابلیت ترمیم ندارد

برخلاف روش کامپوزیت دندان، به دلیل جنس مخصوص مواد تشکیل دهنده لمینت، در صورتی که دچار پریدگی یا شکستگی شود، باید لمینت آن دندان تعویض شود.

3- حساسیت نسبت به گرما و سرما

با لمینت کردن دندان، شما به سرما یا گرما حساسیت پیدا خواهید کرد و این حساسیت ممکن است شدید یا معمولی باشد اما این عارضه‌ای است که معمولا اغلب افرادی که دندان‌های خود را لمینت کرده اند از آن شکایت  می کنند.

4- پوسیدگی دندان ها

با رعایت نکردن اصول قرار دادن و  نصب نادرست لمینت ،دندان ها در زیر لمینت به مرور دچار پوسیدگی خواهد شد هرچند کار شما توسط دندان پزشک متخصص انجام شود اما استفاده از روش ها و تجهیزات به روز نیز برای نصب لمینت مهم و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

راز خانم هایی که همیشه دندان هایشان سفید و زیباست

دشمنان خوشمزه دندان را بشناسید!

 

 

5- بروز بیماری های پریودنتال یا لثه ای

اگر لمینت درست و توسط متخصص انجام نشود ممکن است باعث بروز بیماری های لثه‌ شامل عفونت های بافت لثه، لقی دندان و تحلیل رفتن بافت لثه شود.

6- تغییر رنگ

گاهی با توجه به نوع رژیم غذایی که بیمار دارد ممکن است تغییر رنگ در لمینت ها به وجود آید. برگرداندن رنگ لمینت ها به رنگ اولیه آن ممکن نیست و فقط با تعویض آن می توان این مشکل را رفع کرد.

برچسب ها: دندان، لمینیت تعداد بازديد: 283 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز