Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:03

6
شهریور
چهار دشمنی که سلامت دندان‌هایتان را تهدید می‌کنند

چهار دشمنی که سلامت دندان‌هایتان را تهدید می‌کنند

در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها باعث سلامت دندان ها و لثه می‌شوند، برخی دیگر ممکن است منجر به پوسیدگی دندان، فرسایش و ایجاد بیماری‌های دهان شوند.

به گزارش خبرآنلاین، غذاها و نوشیدنی‌هایی که در رژیم غذایی خود گنجانده‌اید همگی بر دندان ها و لثه های شما تأثیر می‌گذارند. در این مطلب، چهار ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است سلامت دندان‌هایتان را تهدید کنند.

بیشتربخوانید:

نکات مهم درباره سفید کردن دندان ها

 

 

۱.نوشابه، نوشابه‌های رژیمی و قندی

این دسته از نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه منجر به بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش وزن و مقاومت به انسولین می‌شوند، به لثه‌ها نیز صدمه می‌زنند و برای دندان‌ها یک عامل فرساینده به شمار می‌آیند. مصرف مکرر آنها می‌تواند منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر دندانی شود. نوشابه‌های رژیمی بیشتر از نوشابه‌های معمولی سبب پوسیدگی مینای دندان‌ها می‌شوند، زیرا حاوی اسید سیتریک هستند که این ماده کلسیم دندان‌ها را از بین می‌برد.

۲.غلاتِ شیرین و کیک‌ها و شیرینی‌ها

این خوراکی‌ها سرشار از قند و کربوهیدرات تصفیه‌شده هستند که برای دندان های شما مضرند. برخی از غلات و محصولات پخته‌شده قندی (مثل کیک‌ و شیرینی و پیراشکی) حاوی چندین قاشق چای‌خوری شکر افزوده در هر وعده هستند که می‌تواند به فرسایش دندان و بیماری‌های لثه مؤثر باشد.

بیشتربخوانید:

از بین بردن بوی بد دهان در عرض ۵ دقیقه!

 

 

۳.خوراکی‌های چسبیده و خیلی سفت

مصرف خوراکی‌های سفت منجر به ترک خوردن دندان‌ها و جویدن مواد غذایی چسبناک باعث کنده‌شدن و افتادن ماده‌ای که قبلاً با آن دندانتان را پر کرده‌اید می‌شود. شکلات‌ها و آبنبات‌های چسبنده هم به نوبه‌ی خود خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهند. جالب است بدانید جویدن یخ هم ممکن است باعث شود دندان‌ها ترک بخورند. 

۴.نان سفید و مواد غذایی حاوی نشاسته

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند نان سفید و برنج سفید و برخی غذاهای نشاسته‌ای مانند چیپس سیب‌زمینی، سلامت دندان‌ها را به خطر می‌اندازند. باکتری‌های موجود در دهان به سرعت قندهای موجود در منابع کربوهیدرات مانند نان سفید و چیپس را تخمیر می‌کنند که روی مینای دندان اثر فرسایشی دارد.

 برای ارتقاء سلامت دهان و دندان و محافظت از دندان‌هایتان، از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های ذکر شده در بالا اجتناب کنید یا مصرف آن‌ها را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:

10علت مهم پوسیدگی دندان

دشمنان ناشناخته دندان را بشناسید

روش هایی برای ضد عفونی کردن مسواک

 

 

برچسب ها: دندان، سلامت دندان، پوسیدگی دندان تعداد بازديد: 181 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز