Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 12:06

26
آبان
تحریم علمی، راهبرد عجیب غرب علیه ایران

تحریم علمی، راهبرد عجیب غرب علیه ایران

گروه علمی Aim Academy فعالیت خود را در ایران از سال ۲۰۱۸ بصورت رسمی و به ریاست جناب پروفسور سیداصغر میرعمادی آغاز نموده است. هم اکنون مجموعه علمی آموزشی پژوهشی مهرآرابن، دبیر اجرایی این گروه علمی در ایران است.

خبرنگار دنیای سلامت در دومین سمپوزیوم ایمپلنت‌های دندان، تشریح کرد:

تحریم علمی، راهبرد عجیب غرب علیه ایران

دومین سمپوزیوم بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی، «ایم آکادمی» ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۸ و ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ در کی‌یف پایتخت اوکراین برگزار شد.

در این سمپوزیوم جدیدترین دستاورد‌های علمی و تکنیک‌های نوین رفع فقدان دندان با بهره‌گیری از ایمپلنت توسط سخنرانان کشور‌های مختلف ارائه شد.

تمهیدات حضور بالغ بر 50 متخصص و دندان‌پزشک ایرانی در این کنگره از ماه‌ها پیش اندیشیده شده بود ولی متاسفانه به دلایل نامعلوم و به اعتقاد برخی افراد دلایل سیاسی، سفارت اوکراین در ایران سختگیری شدیدی کرد و به 45 نفر از متقاضیان حضور در این سمپوزیوم بویژه سخنران اصلی کنگره، آقای دکتر اصفهانی‌زاده ویزا نداد.

با این اتفاق عجیب فقط حدود ده نفر از جمله جناب دکتر بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت موفق به اخذ ویزا شدند و همسفر بودند.

من به عنوان تنها خبرنگار و مستندساز ایرانی در جمع مذکور افتخار حضور داشتم که به ثبت این رخداد علمی در روز‌های برگزاری پرداختم.

مهندس نوروزی سرپرست تیم اجرایی این سفر علمی- پزشکی، تلاش فروانی برای ثبت نام و هماهنگی حضور به موقع دندان‌پزشکان ایرانی مبذول کرد، ولی شنیده‌ها حاکی از عدم صدور ویزا برای اتباع سایر کشورها از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، رژیم اسرائیل، عراق و... بود.

ارائه تجربیات جراحی ایمپلنت و پروتز‌های دندانی، معرفی جدیدترین و پیشرفته‌ترین انواع ایمپلنت با سطوح مناسب کاشت در بافت‌های مختلف، همچنین برپایی نمایشگاه جانبی و مراسم تجلیل از سخنرانان و مهمانان سایر کشورها و اعطای عضویت افتخاری  این مجموعه عظیم علمی، بخشی از برنامه‌‌های دومین سمپوزیوم «ایم‌آکادمی» بود که با حضور بالغ بر ۵۰۰ مهمان از کشور‌های مختلف دنیا در سالن اکتبر پلازا (کاخ اکتبر) کی‌یف برگزار شد. «ایم آکادمی»، بنیاد آموزشی است که بر مبنای انتقال دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است.

مهم‌ترین هدف این بنیاد (پلت فرم) پیگیری و آموزش درباره جدیدترین تحقیقات و پیشرفت‌‌های موجود در حوزه‌ ایمپلنتولوژی در سراسر جهان  بوده و خواهد بود.

«ایم آکادمی» جامعه‌ای متشکل از دندان‌پزشکان، متخصصان رشته‌‌های مختلف دندان‌پزشکی، تکنسین‌ها و سایر افراد مرتبط است.

در این راستا دندان‌پزشکان و تکنسین‌‌های دندان‌پزشکی در هر کشور عضو، قادر به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود با همکاران دیگر می‌باشند.

این بنیاد و جامعه با ثبت عضویت افراد در توسعه ایمپلنتولوژی با چشم‌انداز دراز مدت خود از طریق تضمین انتقال تجربه از یک نسل به دیگری کمک می‌کند.

بنابراین در حین پیشرفت کل این ساختار، فلسفه حمایت از دیدگاه علمی ایده‌آل و حفاظت از حقوق بیمار و پزشک، هرگز تغییر نخواهد کرد.

گروه علمی «ایم آکادمی» در حال حاضر در ۲۸ کشور دنیا دارای پایگاه علمی است.

 

حمایت علمی از دندان‌پزشکان از نظر کسب دانش و تجربه در زمینه ایمپلنتولوژی، حمایت از مطالعات پیش کلینیکی و بالینی برای ایجاد اطلاعات مبتنی بر شواهد و ایجاد یک شبکه اجتماعی که متخصصان و دندان‌پزشکان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

همچنین تشکیل گروه‌های پژوهشی جهت اشتراک دانش و تجربیات در زمینه ایمپلنتولوژی در هر کشور نیز از اهداف مهم راه‌اندازی و فعالیت این بنیاد علمی و بین‌المللی است که مرکز آن در لوزان سوییس قرار دارد.

اشاعه دانش در تمامی جنبه‌‌های ایمپلنت‌‌های دندانی و بازسازی بافت از طریق آموزش و پژوهش به منظور تأمین نیاز و منافع بیماران، رسالت این مجموعه است.

توسعه، آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری در تحقیق و پژوهش، همچنین جلب رضایتمندی بیمار و دندان‌پزشک معالج از دیگر اهداف محسوب می‌شود.

در این بنیاد علمی، دندان‌پزشکان عمومی و متخصصین (جراح، پریودنتولوژیست، متخصص پروتز دندان و سایر رشته‌‌های مرتبط)، پزشکان و محققین دارای درجه دکترای حرفه‌ای (PHD)، کارشناسان و تکنسین‌‌های پروتز‌های دندانی، دستیاران و بهداشت‌کاران دهان و دندان، همچنین رزیدنت‌ها (دستیاران تخصصی) با ارائه معرفی‌نامه به زبان انگلیسی از دانشکده محل ضمن تحصیل، اعضای این مجموعه علمی را تشکیل می‌دهند.

عضویت در آکادمی AIM بطور سالانه تمدید می‌شود؛ دسترسی به پورتال آنلاین در وبسایت، ایجاد بستری برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه در حوزه ایمپلنتولوژی دندان، ایجاد روشی برای کنترل کیفیت در درمان مبتنی بر ایمپلنت دندان، تشکیل کمیته‌‌های علمی مختلف برای گسترش این علم در سراسر جهان، ترویج بحث و گفتگوی تعاملی و متقابل در میان اعضای کمیته‌‌های آموزش، تشکیل کمیته‌‌های اختصاصی برای گروه هدف تکنسین‌‌های پروتز‌های دندانی، ایجاد شرایطی برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برای محققان فعال و جوان، حمایت از پروژه‌‌های تحقیقاتی، انتخاب سخنران بین‌المللی ایرانی از سوی گروه علمی ایمپلنتولوژی Aim Academy Swiss حضور رایگان در استادی کلاب‌‌های منطقه‌ای (هر کشور چهار مرتبه در سال)، اعطای سرتیفیکیت معتبر از گروه علمی ایمپلنتولوژی ایم آکادمی سوئیس به اعضاء در هر سال میلادی، حضور رایگان در یک رویداد، سمپوزیوم، کنگره یا در هر سال میلادی، همچنین دسترسی رایگان به مقالات علمی بین‌المللی، چاپ مقالات، پوستر و مطالعات موردی در یکی از ژورنال‌‌های معتبر بین‌المللی سوئیس، بخش‌‌های اصلی عضویت و همراهی با این گروه علمی و بین‌المللی است.

حامی مالی این گروه علمی در کشور سوئیس قرار دارد (Novodent SA Implant Swiss) که امکانات و تسهیلات لازم را جهت حمایت از پروژه‌‌های تحقیقاتی (با تکمیل فرم درخواست و ارائه پروپوزال)، حمایت از تحقیقات موضوعی و موردی، برگزاری و حمایت برای حضور در دوره‌‌های آموزشی تاکنون تأمین نموده است.

گروه علمی Aim Academy فعالیت خود را در ایران از سال ۲۰۱۸ بصورت رسمی و به ریاست جناب پروفسور سیداصغر میرعمادی آغاز نموده است.

هم اکنون مجموعه علمی آموزشی پژوهشی مهرآرابن، دبیر اجرایی این گروه علمی در ایران است که دندان‌پزشکان کشور را جذب برنامه‌‌های پیشبردی و توسعه‌ای می‌کند.

در حال حاضر کمیته استادی کلاب در تهران، مشهد و اصفهان برقرار است.

طی چشم‌انداز متصور برای سال ۲۰۲۰ با وجود پتانسیل بالایی که در سایر شهرستان‌های کشور وجود دارد، تصمیم بر راه‌اندازی ۱۶ کمیته استادی کلاب (باشگاه آموزشی، پژوهشی، درمانی) "ایم آکادمی" با سرپرستی و همکاری اساتید بنام و مجرب ایرانی است.

طی دو سال گذشته، بیش از ۲۵ استادی کلاب بصورت رسمی در ایران برگزار شده تا دستاورد‌‌های علمی، آموزشی، درمانی آن برای درمان بیماران صرف گردد.

تا سال ۲۰۱۹ ایران همگام با سایر کشور‌های جهان دارای یکصد عضو "ایم آکادمی" (ایمر) است.

همچنین اولین همایش مشترک میان کمیته‌‌های استادی کلاب در تهران برگزار خواهد شد و پایه‌ریزی برگزاری چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی "ایم آکادمی" در ایران با حضور اساتید و سخنرانان ایرانی و خارجی از ۲۸ کشور جهان انجام شده است.

گروه علمی "ایم آکادمی"، اولین سمپوزیوم ایم آکادمی را آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در کشور ترکیه- آنتالیا، دومین سمپوزیوم ایم آکادمی را  مهرماه امسال (۱۳۹۸) در اوکراین- کی‌یف، سومین سمپوزیوم ایم آکادمی را سال آتی (۱۳۹۹) در سوئیس-ژنو و چهارمین را در ایران-تهران برگزار خواهد نمود.

این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران  است که اکنون در سطوح بین‌المللی جایگاه اختصاصی و رفیع دارد؛ بدین ترتیب کشورمان می‌تواند نقش مرکزی و محوری در برپایی اینگونه پروژه‌‌های علمی در منطقه خاورمیانه و جهان ایفا کند.

 

برچسب ها: تحریم علمی، ایم آکادمی، جراحی ایمپلنت تعداد بازديد: 413 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز