Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04:02

20
تیر
زیبایی دهان (1)

زیبایی دهان (1)

برای مبارزه با چین كنار بینی و لب، لب بالا را به طرف پایین بكشید تا روی دندان‌های بالا را بپوشاند. همزمان دندان‌های پایین را با لب پایین بپوشانید.

فروغ تحصیلی

 

 چندین تغییر كوچك می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهداشت دهان و سلامت و زیبایی دندان‌ها و لب‌ها داشته باشد. شاید همه شما مسواك بزنید، از نخ دندان استفاده كنید و به طور مرتب نزد دندانپزشك بروید، اما در اینجا به موارد تغذیه‌ای و آرایشی مهمی برای زیباتر به نظر رسیدن دهان، دندان‌ها و لب‌ها اشاره می‌كنیم.

خطوط كنار بینی و لب

برای مبارزه با چین كنار بینی و لب، لب بالا را به طرف پایین بكشید تا روی دندان‌های بالا را بپوشاند. همزمان دندان‌های پایین را با لب پایین بپوشانید. بعد تا عدد شش بشمارید و به حال عادی باز گردید. این تمرین را چهار تا پنج بار انجام دهید.

چروك‌های‌گوشه لب

این چین‌ها با لبخند برطرف می‌شوند، اما لبخندی كه با دهان بسته و لب‌های فشرده به هم زده شود.

 ورزش لثه

گاز زدن میوه‌ها و جویدن سبزی‌ها، بهترین ورزش برای لثه‌هاست. پس فقط به خوردن آبمیوه قناعت نكنید و به كمك میوه‌های تازه و سبزی‌های خام- به خصوص سیب و هویج- به سلامت لثه‌های‌تان كمك كنید.

 ویتامین C و لثه

برای سلامت لثه‌ها ویتامین C لازم است. این ویتامین در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود. منابع مهم این ویتامین میوه‌های گروه مركبات و نیز توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی است.

 لثه و دندان سالم

مسواك كردن بعد از هر وعده غذا و شستن دهان و دندان نكاتی تكراری است، اما متأسفانه از نكاتی است كه همه می‌دانند و عمل نمی‌كنند. در این صورت باز جای تكرار دارد. پس هر روز، بعد از خوردن غذا و نیز پس از خوردن انواع شیرینی‌ها، دندان‌های‌تان را خوب مسواك بزنید.

مسواك را روی لثه‌های‌تان نكشید. دندان‌ها را در همه سطوح تمیز كنید. حركت مسواك باید از مرز دندان با لثه آغاز شود و تا سر دندان پیش برود.  اگر دندان‌ها و لثه حساسی دارید بهتر است برای مسواك كردن و شستن دندان‌ها از آب نیمگرم استفاده كنید.

 عمر مسواك

معمولاً هر مسواك سه تا چهار ماه عمر می‌كند. هر وقت موهای آن تا خورد، فوراً مسواك دیگری جانشین آن كنید.

 خلال دندان، نخ دندان

فواصل دندان‌ها همیشه باید تمیز باشد. برای بیرون كشیدن ذرات غذائی از لابلای دندان‌ها، خلال دندان و یا نخ دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. فقط باید مواظب باشید كه ضمن این كار به لثه‌ها آسیب نرسد و تنها فواصل دندان‌ها تمیز شود. بهتر است این كار را هر شب پیش از مسواك كردن دندان‌ها انجام دهید.

 سبزی‌های خوشبو

اگر می‌خواهید نفس خوشبوئی داشته باشید سبزی‌های معطر مصرف كنید. جعفری، كرفس و نعناع در خوشبو كردن دهان تأثیر زیادی دارند. سیب و هویج خام نیز افزون بر خاصیت سفیدكنندگی دندان، بوی نامطبوع دهان را از بین می‌برند.

 مراقبت از مسواك

مسواك را پس از استفاده، زیر آب سرد بگیرید تا ذرات غذائی از لابلای موهای آن بیرون آید و كاملاً تمیز شود. بعد مسواك را طوری قرار دهید تا در هوای آزاد و جائی تمیز خشك شود. هرگز مسواك خیس را درون لفاف یا جائی كه هوا جریان ندارد نگذارید و هیچ‌گاه مسواك‌تان را در كنار مسواك‌های دیگران در لیوان قرار ندهید.

 دهان كوچك

اگر دهان‌تان نسبت به دیگر اعضای صورت خیلی كوچك است، با مداد لب آن را بزرگ‌تر جلوه دهید. به این ترتیب كه لب پایین را درست روی خط لب اصلی بكشید، اما لب بالا را چند میلی‌متر از دو طرف امتداد دهید.

 برق لب

به گوشه‌های لب، برق لب بزنید چون ممكن است رنگ را پخش كند و بدمنظره به نظر برسد.

 مراقبت از لب‌ها

پوست لب‌ها را باید از خشكی محافظت كنید. محافظ لب به همین منظور ساخته شده‌اند و می‌توانند در چنین شرایطی مورد استفاده قرار گیرند. پس در فصل پاییز و زمستان كه لب‌ها گرایش بیشتری به خشك شدن دارند، از این مواد استفاده كنید و اگر چنین موادی كه معمولاً به صورت رنگ لب بی‌رنگ ساخته می‌شود در اختیار ندارید، با كمی كرم مرطوب‌كننده پوست لب را چرب و مرطوب سازید.

 رنگ لب و نوع پوست

اگر از رنگ لب استفاده می‌كنید، به نوع پوست‌تان توجه داشته باشید. اگر پوست چربی دارید، رنگ لب نسبتاً خشك برای‌تان مناسب است و اگر پوست خشكی دارید، رنگ لب چرب و مرطوب را انتخاب كنید، زیرا از لب‌ها محافظت نیز می‌كنند. این رنگ لب‌ها به خوبی روی پوست لب می‌نشینند و پوسته پوسته نمی‌شوند...

 

برچسب ها: خطوط كنار بینی و لب، چروك‌های‌گوشه لب، ورزش لثه، ویتامین C و لثه، لثه و دندان سالم، عمر مسواك، خلال دندان، نخ دندان، مراقبت از مسواك، برق لب تعداد بازديد: 691 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز