Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:54

17
خرداد
سفید كردن دندان‌ها (بلیچینگ) با لیزر

سفید كردن دندان‌ها (بلیچینگ) با لیزر

داشتن دندان‌های سفید همیشه یكی از دغدغه‌های بشر بوده و انسان در طول سالیان دراز از مواد و روش‌های عجیبی برای سفید كردن دندان‌ها بهره برده است.

تحریریه دنیای زنان

 

 

 

تا به حال به این نكته اندیشیده‌اید كه چرا حتی كلمه جراحی در داخل دهان نیز برای‌تان ناخوشایند است و گاه به سختی حاضر هستید این درمان را بپذیرید؟ شاید از احساس جریان خون در دهان‌تان بدتان می‌آید یا شاید از درد و ورم صورت بعد از درمان هراسان هستید یا از كشیدن بخیه‌های بعد از عمل می‌ترسید.

جراحی بدون درد، خونریزی و تورم

اشعه لیزر كه چیزی غیر از پرتو متمركز نور مرئی یا مادون قرمز نیست، می‌تواند به جای تیغ جراحی به كار گرفته شود. تا به حال به این نكته اندیشیده‌اید كه چرا حتی كلمه جراحی در داخل دهان نیز برای‌تان ناخوشیاند است و گاه به سختی حاضر هستید این درمان را بپذیرید؟

شاید از احساس جریان خون در دهان‌تان بدتان می‌آید یا شاید از درد و ورم صورت بعد از درمان هراسان هستید یا از كشیدن بخیه‌های بعد از عمل می‌ترسید. اگر بدانید كه دستگاهی به دنیای دندان پزشكی وارد شده است كه دندان‌پزشك می‌تواند با آن بدون حتی یك قطره خونریزی، جراحی روی لثه، زبان، گونه و تمامی بافت‌های نرم دهان را انجام دهد و درد، التهاب و تورم بعد از عمل را به حداقل ممكن برساند، آیا باز هم بهانه‌ای برای به تاخیر انداختن درمان خواهید داشت؟

عدم نیاز به آنتی‌بیوتیك بعد از جراحی در اكثر موارد

اشعه لیزر به مانند یك تیغ تیز جراحی كه دقت و ظرافت برش آن بسیار بیشتر از چاقوی جراحی است با سرعت بسیار زیاد بافت را برش می‌دهد، بدون این كه حتی قطره‌ای خون از محل جراحی خارج شود. این اشعه حین برش، تمامی باكتری‌ها و عوامل ایجاد عفونت را در محل زخم از بین می‌برد و آن را كاملا استریل می‌كند و به همین دلیل است كه عفونت بعد از جراحی هیچگاه پیش نمی‌آید و در اكثر موارد به هیچ گونه آنتی‌بیوتیكی نیاز نیست.

اشعه لیزر عوامل ایجاد التهاب را هم از بین می‌برد كه باعث می‌شود تورم و التهاب بعد از عمل به وجود نیاید. بهبود زخم پس از جراحی با لیزر به طرز معجزه آسایی با سرعت صورت می‌پذیرد و در اكثر مواقع بیمار دردی را تجربه نمی‌كند. پس از جراحی یك لایه سفت و خشك روی زخم تشكیل می‌شود كه نیازی به زدن بخیه روی آن وجود ندارد.

انجام جراحی با لیزر برای دندان‌پزشك نیز بسیار خوشایند و ساده است زیرا با سرعتی باور نكردنی به پایان می‌رسد و خونریزی دید جراح را مختل نمی‌كند و دقت بالاتر می‌رود. در عكس‌های این صفحه یكی از جراحی‌هایی كه در كلینیك‌ ما انجام شده است را مشاهده می‌كنید.

جراحی خارج كردن تومور چربی بلافاصله بعد از عمل كاملا خشك و بدون خونریزی است و پس از 2 هفته كاملا بهبود می‌یابد و هیچ گونه مسكن یا آنتی‌بیوتیكی برای بیمار تجویز نخواهد شد.

رفع حساسیت در لیچینگ با لیزر

داشتن دندان‌های سفید همیشه یكی از دغدغه‌های بشر بوده و انسان در طول سالیان دراز از مواد و روش‌های عجیبی برای سفید كردن دندان‌ها بهره برده است. امروزه و به خصوص با استفاده از دستگاه‌های لیزر، سفید كردن دندان‌ها به یك عمل بسیار ساده و كوتاه (حداكثر 3 دقیقه) تبدیل شده است.

حتی افرادی كه دندان‌های حساس دارند و در گذشته عمل سفید كردن دندان‌ها با درد و ناراحتی (هر چند كوتاه‌مدت) برای آن‌ها انجام می‌شده، اكنون می‌توانند به راحتی و بدون كوچك‌ترین درد از این درمان زیبایی بهره ببرند. بیماران كلینیك ما با وجود پر هزینه‌تر بودن، به علت زمان كوتاه درمان و بی‌نیازی به درمان كمكی طولانی‌مدت در منزل و حساس نشدن دندان‌ها، بلیچینگ با لیزر را به درمان سنتی سفید كردن دندان‌ها ترجیح می‌دهند.

روش كار به این شكل است كه ابتدا دندان‌ها كمی تمیز می‌شوند تا از نبود پلاك غذایی روی آن‌ها مطمئن شویم. سپس دندان‌ها با ژل مخصوصی پوشانده می‌شوند كه هم از دندان‌ها محافظت می‌كند و هم عمل سفید شدن توسط آنصورت می‌گیرد. بعد از آن نور لیزر روی دندان‌ها تابانده می‌شود. كل زمان تاباندن اشعه 30 ثانیه به ازای هر دندان بوده و در مجموع 3 دقیقه به طول می‌انجامد. این روش بسیار سریع‌تر از روش‌های قدیمی به نتیجه می‌رسد.

 

برچسب ها: جراحی دندان، کشیدن دندان، جراحی دهان، خونریزی و تورم دندان، ورم دندان، التهاب دندان، آنتی‌بیوتیكی، لیچینگ با لیزر تعداد بازديد: 796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز