Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 23:43

22
اردیبهشت
دندان در خدمت خنده

دندان در خدمت خنده

هرکس برای داشتن لبخندی زیبا، باید پاکیزگی دهان و دندان‌هایش را رعایت کند که این کار با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن میسر است.

دکتر همایون فراست؛ جراح- دندانپزشك

 

 

 

در تمام دنیا داشتن لبخند زیبا یكی از ویژگی‌های آدم‌های زیباست؛ ولی اگر شما لبخند زیبایی ندارید، نگران نباشید. دندانپزشكان می‌توانند تقریبا هر كاری روی دندان‌های شما انجام دهند و لبخند شما را زیباتر كنند. اگر چنین برنامه‌ای دارید، ما به شما می‌گوییم كه چه كار‌هایی باید انجام دهید... یک لبخند دلنشین، باید دارای سلامت، زیبایی، پاکیزگی و محبت باشد.

پس سلامت در داشتن لبخند زیبا نقش مهمی دارد و تمام اجزایی که در یک لبخند دیده می‌شوند، (دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها و چهره) باید سالم و بدون عیب و نقص باشند. زیبایی، پدیده‌ای‌ هارمونیک در یک لبخند است که اگر در لبخند کسی به چشم بیاید، آرامش چشم‌نوازی را به بیننده انتقال می‌دهد و حس زیبایی‌پسندی را ارضا می‌کند.

در یک لبخند زیبا، هماهنگی زیادی در رنگ و فرم دندان‌ها، شکل و اندازه و خطوط لب‌ها و لثه‌ها خواهید دید و از طرف دیگر، همه این اجزا با بخش‌های دیگر صورت مثل بینی، چشم و ابرو هماهنگی خواهند داشت. یک لبخند زیبا، دو ویژگی دیگر نیز دارد و آن پاکیزگی و نمایش محبت و احساس در لبخند است که کاملا به خود فرد بستگی دارد.

هرکس برای داشتن لبخندی زیبا، باید پاکیزگی دهان و دندان‌هایش را رعایت کند که این کار با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن میسر است. اگر شما لبخندی سالم، زیبا و پاکیزه داشته باشید، احساس خوب و اعتمادبه‌نفس زیادی پیدا خواهید کرد که می‌توانید آن را با نشان دادن محبت در لبخند خود، به دیگران منتقل کنید.

هر چهره‌ای با لبخند زیباتر است

در همه فرهنگ‌ها گفته می‌شود هر چهره‌ای با لبخند زیباتر است. این شعاری است که در تبلیغات بسیاری از محصولات دندا‌‌نپزشکی در سراسر دنیا دیده می‌شود و مردم را به تلاش برای داشتن لبخندی زیباتر تشویق می‌کند. می‌توان طراحی لبخند را برای هر کسی انجام داد، ولی ممکن است نتایج یکسانی نداشته باشد؛ یعنی ممکن است پس از این کار، لبخند یک فرد بسیار زیباتر از فرد دیگر شود که این مساله به سن، طرح چهره و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

انتخاب بیمار برای انجام این درمان، بسیار مهم است و دندا‌نپزشک با مشورت بیمار و ارزیابی خواسته‌های او به این نتیجه خواهد رسید که آیا «طراحی لبخند» برای او مناسب است یا نه. انتخاب درست بیمار برای اصلاح طرح لبخندش، در رضایت نهایی از درمان و به‌دست آوردن نتایج درخشان پس از درمان، اهمیت بسیاری دارد.

 در مطب دندانپزشكی

مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی برای بیمار انجام می‌شود. ابتدا تغییراتی در دندان‌ها داده می‌شود که لثه‌ها و بافت‌های نگهدارنده دندان، با لب‌ها و شکل لب‌ها هماهنگی پیدا کنند. دندانپزشک برای این کار، خطوط چهره و رنگ مناسب برای دندان‌ها را با توجه به پوست فرد تعیین می‌کند، فاصله‌ بین دندان‌ها و لب‌ها را اندازه و طرحی برای هماهنگی این اجزا با یکدیگر در نظر می‌گیرد و درنهایت این اصلاحات و هماهنگی‌ها، لبخندی زیبا برای بیمار در پی خواهد داشت.

به‌دست آوردن لبخند زیبا، فقط بخشی از اهداف این درمان‌هاست. گاهی برخی از دندان‌هایی که نامرتب روییده‌اند، باعث بروز مشکلات دهانی و حتی پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. كه  در طراحی لبخند، این بی‌نظمی برطرف شده و از بسیاری بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری و زیبایی نیز تامین می‌شود.

جنبه‌ زیبایی در طراحی لبخند، یک هدف ثانویه است؛ حفظ سلامت دهان و دندان اولویت دارد و زیبایی لبخند به دنبال آن حاصل خواهد شد. طراحی لبخند، یک کار گروهی است و برای طراحی لبخند زیبا، دندا‌‌نپزشک باید در کارهای ترمیمی، درمان بیماری‌های لثه (پریودونتولوژی)، مرتب کردن دندان‌ها (ارتودنسی) تبحر داشته و دوره‌های لازم در این زمینه‌ها را دیده باشد.

 نامزد‌های طراحی لبخند زیبا

افرادی که از لحاظ شغلی، بیشتر با مردم و ارباب رجوع سروکار دارند و داشتن چهره‌ای دلنشین در موفقیت شغلی‌شان موثر است، اگر با یک طراحی دقیق، شکل لبخندشان را اصلاح کنند، بیشترین فایده را از این درمان خواهند برد. سخنرانان، استادان دانشگاه، معلمان، هنرپیشه‌ها، سیاستمداران و… از جمله افرادی هستند که بهترین نتایج را از این درمان می‌گیرند.

... و اما عوارض

هر نوع درمان دندا‌‌نپزشکی عوارضی در پی دارد؛ ولی اگر به‌طور صحیح و براساس اصول علمی انجام شود و دندا‌‌نپزشک تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، عوارض به حداقل یا به صفر می‌رسد. هزینه مشخصی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت و براساس درمان‌هایی که برای اصلاح طرح لبخند انجام شود، (مثل سفیدکردن دندان‌ها، جراحی لثه‌ها، مرتب کردن دندان‌ها و... ) این هزینه تعیین می‌‌گردد.

این درمان مانند سایر درمان‌های زیبایی، شامل هیچ‌گونه بیمه‌ای نخواهد بود. همچنین سن خاصی ندارد، ولی بهتر است پس از پایان سن رشد (یعنی 18 سالگی) انجام شود تا نتایج آن مدت بیشتری باقی بماند.

 

برچسب ها: سلامت دندان، دندان ها، لبخند زیبا، لبخند دلنشین، پاکیزگی دندان ها، بافت‌های نگهدارنده دندان تعداد بازديد: 761 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز