Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:14

27
شهریور
دلایل زود انزالی در مردان و راه‌های درمان آن

دلایل زود انزالی در مردان و راه‌های درمان آن

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مردان دارند زود ارضا شدن یا زودانزالی است موضوعی که گاه بر روابط زناشویی مردان متاهل تاثیر منفی می‌گذارد و زن و مرد را دچار افسردگی و مشکلات می‌کند.

برترینها : یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مردان دارند زود ارضا شدن یا زودانزالی است موضوعی که گاه بر روابط زناشویی مردان متاهل تاثیر منفی می‌گذارد و زن و مرد را دچار افسردگی و مشکلات می‌کند.

 
 
 

دلایل زود انزالی در مردان و راه‌های درمان آن

انزال چیست؟

انزال به خارج‌ شدن مایع منی ازاندام جنسی را می‌گویند که با اوج گرفتن لذت ناشی از برقراری رابطه جنسی و ارگاسم همراه است.

 

زود انزالی

زود انزالی از متداول‌ترین مشکلاتیست که مردان آن را تجربه می‌کنند مشکلی که به‌سادگی می‌تواند برروی کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. زود انزالی در واقع نوعی اختلال جنسی است که فرد هیچ‌گونه کنترلی بر انزال و ارگاسم خود ندارد.

این مشکل در میان مردان متاهل بیشتر است و مشکلات گاه تا اندازه‌ای حاد می‌شود که تا مرز جدایی آن‌ها را می‌کشاند و گاه حتی منجر به آن هم می‌شود چراکه زن و مرد در این نوع رابطه نمی‌توانند هرگز لذتی را تجربه کنند و به‌مرور از هم دور می‌شوند و افسردگی بر آن‌ها چیره می‌شود.

 

براساس پژوهش‌ها نزدیک به یک سوم از مردان با عارضه انزال زودرس درست به گریبانند و از آن رنج می‌برند. این مردان معمولا دچار پیامد‌های منفی این عارضه می‌شوند پیامد‌هایی مانند مشکلات روانی و عاطفی بسیار زیاد از قبیل اضطراب، ناامیدی و کم‌رنگ شدن روابط عاطفی شرکای جنسی.

به گزارش جامعه ۲۴، مردانی که با این مشکل روبه‌رو هستند معمولا از برقراری رابطه جنسی دوری می‌کنند و همین موضوع مشکل را بدتر می‌کند. خوشبختانه امروز با پیشرفت علم و دانش راه‌هایی برای درمان این مشکل به‌وجود آمده است. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

راه هایی برای درمان زودانزالی

 

دلایل زود انزالی در مردان و راه‌های درمان آن

انواع زود انزالی

زودانزالی در مردان به دو گروه تقسیم می‌شود:

 

۱- زود انزالی مادام‌العمر یا اولیه

زودانزالی اولیه به این معنیست که فرد از نخستین رابطه جنسی خود با این عارضه روبه‌رو بوده است.

 

۲- زود انزالی اکتسابی یا ثانویه

در زود انزالی اکتسابی فرد در درازای زندگی جنسی خود، بار‌ها انزال طولانی مدت‌تری را تجربه کرده، اما در برهه‌ای از زمان و دورانی خاص به آن مبتلا شده است.

 

علائم زود انزالی

همان‌گونه‌که اشاره کردیم زود انزالی اختلالی جنسی است که هر مردی ممکن است آن را تجربه کند. برخی از مردان در دوره‌هایی خاص دچار زود انزالی می‌شوند و برخی دیگر ممکن است کمتر آن را تجربه کنند. باید بدانید این اختلال را می‌توان طبیعی دانست مگر این‌که به شکل مکرر یا برای مدتی طولانی روی دهد.

مهم‌ترین علامت زود انزالی در مردان کوتاه بودن زمان مقاربت است. بر اثر این اختلال زمان آغاز رابطه جنسی تا انزال ممکن است بین یک تا سه دقیقه یا کم‌تر طول بکشد.

بیشتر بخوانید:

درمان زود انزالی مردان با روش های خانگی

 

 

 

عوامل تاثیرگذار بر زود انزالی

در مورد عوامل تاثیرگذار بر زود انزالی پژوهش‌های زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد عوامل روانشناختی گوناگون مانند اضطراب، نگرانی و استرس می‌توانند در بروز این اختلال موثر باشند.

در برخی مردان تنها در تجارب نخست این مشکل وجود دارد بنابراین می‌توان کم‌تجربگی را هم عاملی مهم در این مورد دانست.

همان‌گونه‌ که می‌دانید عوامل روانی دائمی نیستند و به‌مرور کم و زیاد می‌شوند و یا تغییر می‌کنند.

دلایل زود انزالی در مردان و راه‌های درمان آن

دلایل موثر بر زود انزالی در مردان را می‌توان چنین برشمرد:

- نداشتن اعتماد به‌نفس
- افسردگی
- احساس گناه
- اضطراب
- نگرانی از انزال زودرس
- استرس درباره برخورداری از تجربیات جنسی محدود
- مشکلات عاطفی با شریک جنسی یا نارضایتی از رابطه فعلی
- ابتلا به برخی بیماری‌ها و شرایط جسمانی
- بالا و پایین رفتن غیر عادی میزان برخی هورمون‌ها نظیر تستوسترون
- التهاب پروستات یا مجرای ادرار

روش‌های درمان زود انزالی

در مورد زودانزالی و درمان آن راه‌های گوناگونی وجود دارد که معمول‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها تکنیک‌های رفتاری، بی‌حسی موضعی، مصرف برخی دارو‌ها و مشاوره است. فراموش نکنید درمان این عارضه به‌سرعت شدنی نیست بنابراین در این راه شکیبا باشید و دست به اقدامات خودسرانه نزنید.

بیشتر بخوانید:

درمان اختلالات نعوظ با 10 راهکار ساده

 

 

 

در تکنیک‌های رفتاری تمهیدات ساده‌ای برای به تاخیر انداختن انزال به فرد توصیه می‌شود تکنیک‌های مانند:

درمان زود انزالی با ورزش‌های خاص

یکی از عوامل تاثیرگذار بر انزال زودهنگام ضعیف بودن عضلات کف لگن است بنابراین توصیه می‌شود فرد برای تقویت این عضلات از تمرینات کف لگن بهره بگیرد و آن‌ها را انجام دهد.

استفاده از تکنیک فشار مکث

یکی دیگر از شیوه‌هایی که پزشکان آن را توصیه می‌کنند استفاده از تکنیک فشار مکث است. در این روش فرد باید فعالیت جنسی خود را مانند همیشه آغاز کند. به محض احساس آمادگی برای انزال، فعالیت را متوقف کرده و از شریک جنسی خود بخواهید محل اتصال آلت تناسلی به شافت را برای مدت چند ثانیه فشار دهد.

هنگامی‌ که این کار را انجام می‌دهید بدن به‌مرور به این شیوه خو می‌گیرد و این اختلال به‌مرور حل می‌شود.

استفاده از کاندوم

یکی از چیز‌هایی که حساسیت آلت تناسلی مردان را کم می‌کند کاندوم و استفاده از آن است. امروزه، انواع متنوعی از این محصول وجود دارند که به آن‌ها کاندوم تاخیری می‌گویند این ابزار کمک شایانی در به تاخیر انداختن انزال در مردان می‌کند.

این کاندوم‌های جنسی مانند دیگر کاندوم‌ها هستند با این تفاوت که ضخیم‌ترند بنابراین حساسیت آلت تناسلی را بسیار کم می‌کنند.

استفاده از کرم بی‌حسی موضعی

برای تاخیر در انزال هم‌چنین می‌توان از انواع کرم‌های بی‌حسی استفاده کرد. این کرم‌ها در داروخانه موجودند و حساسیت آلت تناسلی مردان را کم می‌کنند در نتیجه انزال را به تاخیر می‌اندازند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، لازم است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیش از برقراری رابطه جنسی از این کرم استفاده کنید.

درمان زود انزالی با کمک طب سنتی

برای درمان زودانزالی، طب سنتی هم پیشنهاداتی مانند استفاده از کندر، ترکیب کندر، سیاهدانه، مصطکی و عسل، دمنوش گل میخک، دمنوش زنجبیل و عسل و دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب را مطرح می‌کند.

برچسب ها: استرس، روابط زناشویی، افسردگی، رابطه جنسی، تستوسترون، ارگاسم، شریک جنسی، زودانزالی تعداد بازديد: 246 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز