Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:43

6
اردیبهشت
بالا رفتن دما در شب خطر بروز مرگ را در مردان افزایش می دهد

بالا رفتن دما در شب خطر بروز مرگ را در مردان افزایش می دهد

در تحقیقات اخیر ثابت شده است افزایش دما در شب می تواند خطر بروز مرگ را در مردان ایجاد کند

باشگاه خبرنگاران : طبق تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده ، با  افزایش دما در شب‌های تابستان احتمال مرگ مردان بیشتر خواهد شد به طوری که حتی یک درجه سانتی‌گراد افزایش دما بیش از گرمای معمول فصلی می‌تواند به افزایش 4 درصدی مرگ و میر‌های قلبی عروقی منجر شود. بر اساس این تحقیقات به نظر می‌رسد این خطر فقط مردان را تهدید می‌کند و زنان تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرند.


تیمی از دانشگاه تورنتو به بررسی مرگ و میر در میان افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله پرداخت. نتایج نشان دادند بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵، ۳۹ هزار و ۹۱۲ مورد مرگ ناشی از بیماری قلبی (۹/۶۸درصد مردان) در انگلستان و ولز و ۴۸۸ مورد مرگ در شهرستان کینگ ثبت شده است.در انگلستان و ولز، افزایش یک درجه سانتی‌گرادی در دمای معمول شبانه تابستان با افزایش ۱/۳درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی در میان مردان ۶۰ تا ۶۴ ساله و نه مردان مسن‌تر یا گروه‌های سنی مختلف زنان همراه بوده است.

در شهرستان کینگ هم  افزایش یک درجه‌ای دما منجر به افزایش۸/۴درصدی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در میان مردان ۶۵ ساله و کمتر شده است.مشکلات قلبی عروقی می‌تواند شامل حمله یا ایست قلبی باشد و از نشانه‌های اولیه سکته قلبی می‌توان به تعریق، سرگیجه، حالت تهوع و درد یا سنگینی قفسه سینه اشاره کرد.

بیشتربخوانید:

مواد غذایی ضد خستگی را بشناسید

فیجوا؛ انبار ویتامین ث؛ از مقابله با عفونت تا تنظیم فشار خون

آیا مصرف روی می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند؟

روش های خانگی برای درمان فشار خون پایین

 

 

برچسب ها: گرما، مردان، سکته قلبی، سرگیجه، بیماری قلبی، گرمازدگی، ایست قلبی، افزایش دما تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز