Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:22

26
فروردین
علائمِ شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در مردان

علائمِ شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در مردان

شناخت خطرات و آگاهی از علائم و نشانه‌های بیماری‌های مقاربتی رایج در مردان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از افراد گمان می‌کنند اگر به بیماری مقاربتی مبتلا شوند به سادگی متوجه آن می‌شوند. درحالی که اکثر بیماری‌های مقاربتی در مردان با بروز علائم همراه است و این امکان وجود دارد که بسیاری از آنها با سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته شوند. اما در برخی موارد، هیچ علامتی در فرد وجود ندارد.

در این مطلب با برخی علائمِ شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی آشنا خواهید شد.

 

کلامیدیا

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی باکتریایی است که از طریق رابطه جنسی با فردی که پیش‌تر به کلامیدیا مبتلا شده، منتقل می‌شود. این یکی از شایع‌ترین بیماری های مقاربتی در ایالات متحده است.

علائم شایع کلامیدیا در مردان عبارتند از: درد در حین ادرار، ترشحات آلت تناسلی، تورم بیضه‌ها.

هنگامی که کلامیدیا از طریق رکتوم منتقل شده باشد، علائم کمتر شایعی ممکن است رخ دهد. این علائم می‌تواند شامل این موارد باشد: درد مقعدی، ترشحات، خون‌ریزی.

 بیشتربخوانید:

شایع ترین بیماریهای جنسی و علائم آنها، از HPV تا کلامیدیا

 

 

سوزاک

سوزاک یک بیماری باکتریایی است که می‌تواند مقعد، گلو یا مجرای ادرار را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری در طول رابطه جنسی با فردی که به آن مبتلا شده است منتقل می‌شود. اکثر افراد مبتلا به سوزاک هیچ علامتی ندارند.

علائم رایج آن عبارتند از: درد هنگام ادرار کردن، ترشح سبز، سفید یا زرد از آلت تناسلی.

علائم کمتر رایج آن شامل این موارد است: تورم بیضه و احساس درد در این ناحیه، درد مفاصل و آکنه.

 

هپاتیت B

هپاتیت B نوعی هپاتیت است که توسط ویروس هپاتیت ب (HBV) ایجاد می‌شود.

بر خلاف سایر بیماری‌های مقاربتی رایج که علائم واضح‌تری در اطراف اندام تناسلی ایجاد می‌کنند، هپاتیت B باعث التهاب خطرناک کبد می‌شود.

این بیماری از طریق تماس با خون یا مایعات بدن فرد مبتلا به ویروس را گرفته است، منتقل می‌شود و علائم آن عبارتند از: بی‌اشتهایی، بی‌حالی، تب خفیف، درد عضلانی و مفصلی، حالت تهوع، استفراغ، زردی (رنگ زرد پوست و ادرار تیره).

 بیشتربخوانید:

تغذیه سالم و رابطه جنسی بهتر (بخش اول)

 

 

تبخال (سیمپلکس)

تبخال یک بیماری ویروسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود. تبخال ممکن است دهان (تبخال دهان یا HSV نوع 1) یا اندام تناسلی (تبخال تناسلی یا HSV نوع 2) را درگیر کند.

این ویروس از طریق تماس مستقیم با دهان یا اندام تناسلی و بوسیدن فرد مبتلا به ویروس، منتقل شود.

علائم شایع تبخال تناسلی در مردان عبارتند از:

سوزن سوزن شدن، خارش یا سوزش پوست در ناحیه درگیر تبخال، تاول روی آلت تناسلی، بیضه و اطراف باسن یا ران، درد عضلات کمر، باسن، ران یا زانو، تورم و التهاب غدد لنفاوی و احساس درد در قسمت کشاله ران، بی‌اشتهایی، بی‌حالی و تب.

بیشتربخوانید:

دلایل پنهان ناباروری که از آن بی خبر هستید

سوزاک ، بیماری شایع آمیزشی

 

 

برچسب ها: تبخال تناسلی، بیماری مقاربتی، هپاتیت B، رابطه جنسی، عفونت جنسی، سوزاک، بیماری جنسی تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز