Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:06

20
دی
دردسرهای یک بیماری مردانه

دردسرهای یک بیماری مردانه

هیدروسل (HI-droe-seel) نوعی تورم در کیسه بیضه است و زمانی رخ می‌دهد که مایع در غلاف نازک اطراف بیضه جمع شود. هیدروسل در نوزادان شایع است و معمولاً بدون درمان بخصوصی تا یک سالگی رفع می‌شود.

هیدروسل (HI-droe-seel) نوعی تورم در کیسه بیضه است و زمانی رخ می‌دهد که مایع در غلاف نازک اطراف بیضه جمع شود. هیدروسل در نوزادان شایع است و معمولاً بدون درمان بخصوصی تا یک سالگی رفع می‌شود. البته ممکن است پسران بزرگتر و مردان بالغ نیز، به دلیل التهاب یا آسیب در کیسه بیضه، دچار هیدروسل شوند.

به گزارش خبرآنلاین، هیدروسل معمولاً دردناک و آزاردهنده نیست و در برخی موارد به هیچ درمانی نیاز ندارد. اما اگر در کیسه بیضه تورم احساس کردید، بهتر است برای  بررسی سایر دلایل، به پزشک مراجعه کنید.

 بیشتر بخوانید:

ناباروری و بیماری واریکوسل در کمین مردان

 

 

 

علائم

معمولاً تنها نشانه هیدروسل، تورم بدون درد یک یا هر دو بیضه است.

مردان بزرگسال که به هیدروسل مبتلا هستند، ممکن است ناراحتی و درد ناشی از سنگینی کیسه بیضه‌ی متورم را تجربه کنند. در این بیماری، شدت درد با اندازه التهاب افزایش می‌یابد. گاهی اوقات، ناحیه متورم ممکن است در صبح کوچکتر و در اواخر روز بزرگتر شود.

 

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما یا فرزندتان با تورم کیسه بیضه مواجه دید، به پزشک مراجعه کنید. مهم است که سایر علل تورم (که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند) توسط پزشک تأیید یا رد شود. به عنوان مثال ممکن است به علت ضعف در دیواره شکم، یک حلقه از روده به داخل کیسه بیضه گسترش یابد و باعث ایجاد تورم شود (فتق اینگوینال).

هیدروسل در کودکان معمولاً خود به خود از بین می‌رود. اما اگر هیدروسل کودک شما بعد از یک سال از بین نرفت و یا بزرگ شد و با درد بیضه همراه شد، از پزشک بخواهید دوباره هیدروسل را معاینه کند.

در شرایطی که بیضه پیچ خورده باشد، علائم و نشانه‌هایی مانند بروز ناگهانی درد بیضه یا تورم بیضه می‌توانند با مسدود شدن جریان خون در بیضه همراه باشند. پیچ خوردگی بیضه باعث عدم خون‌رسانی به بیضه و از دست دادن بیضه آسیب دیده شود. پیچ‌خوردگی بیضه باید ظرف چند ساعت پس از شروع علائم و نشانه‌ها درمان شود تا بیضه نجات یابد.

 بیشتر بخوانید:

سرطان های مردانه ای که باید جدی گرفته شود!

 

 

 

عوامل خطرساز

بیشتر هیدروسل‌ها از بدو تولد وجود دارند. حداقل پنج درصد از پسران تازه متولدشده هیدروسل دارند و نوزادانی که زودتر از موعد متولد می‌شوند بیشتر در معرض خطر ابتلا به هیدروسل قرار دارند.

عوامل خطرساز برای ایجاد هیدروسل در مراحل بعدی زندگی عبارتند از:

•        آسیب یا التهاب کیسه بیضه؛

•        عفونت، از جمله عفونت مقاربتی(STI).

 

هیدروسل و تأثیر آن بر باروری مردان

هیدروسل معمولاً خطرناک نیست و بر باروری تأثیر نمی‌گذارد اما ممکن است با یک بیماری زمینه‌ای بیضه همراه باشد که می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند؛ این بیماری‌ها شامل عفونت یا تومور هستند که هر دو ممکن است تولید یا عملکرد اسپرم را کاهش دهد.

 بیشتر بخوانید:

معجونی گیاهی برای درمان مشکلات مردانه

 

برچسب ها: بیضه، هیدروسل، بیماری مردانه تعداد بازديد: 208 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز