Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:28

14
بهمن
افسردگی در مردان (2)

افسردگی در مردان (2)

گرچه افسردگی یک جزء عادی از سالخوردگی نیست، ولی مردان بزرگسال ممکن است از نظر پزشکی شرایط سختی داشته باشند. شرایطی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان یا دیگر محرک‌هایی که می‌توانند به بروز افسردگی کمک کنند.

آیا افسردگی در مردان مسن رایج است؟
گرچه افسردگی یک جزء عادی از سالخوردگی نیست، ولی مردان بزرگسال ممکن است از نظر پزشکی شرایط سختی داشته باشند. شرایطی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان یا دیگر محرک‌هایی که می‌توانند به بروز افسردگی کمک کنند. کم شدن در آمد و از دست دادن کار مفید از جمله این عوامل است.

بازنشستگی برای بسیاری از مردان دوران سختی است، زیرا هیچ برنامه روزانه مشخصی برای دنبال کردن ندارند. این تغییرات ممکن است فشاری را که احساس می‌کنند افزایش دهد و کاهش عزت نفس موجب افسردگی آنها شود. به‌علاوه، مرگ اعضای خانواده یا دوستان، شروع مشکلات سلامتی و برخی داروها می‌تواند به ایجاد افسردگی در مردان کمک کند.

افسردگی در مردان چگونه درمان می‌شود؟
بیش از 80 درصد افرادی که افسردگی دارند – هم مردان و هم زنان –به طورموفقیت‌آمیزی با داروهای ضد افسردگی، روان‌درمانی و ترکیبی از این دو درمان می‌شوند. نظر بسیاری از مردم درباره افسردگی، غمگینی غیرقابل تحملی است که برطرف نمی‌شود. با این حال افسردگی می‌تواند پنهان باشد و با نشانه‌های دیگر بروز کند که تشخیص آن مشکل است.

اگر درد و رنج غیرقابل توضیـحی دارید، اغــلب بـی‌دلیل تحریک‌پذیر و عصبانی می‌شوید یا اشک‌تان زود درمی‌آید، ممکن است افسرده باشید. نشانه‌های کمتر آشکار افسردگی را بشناسید تا بدانید چه وقت باید در صدد درمان آن برآیید.

نشانه‌های رایج افسردگی

نشانه‌های رایج افسردگی شامل غمگینی، ناامیدی، خالی بودن از احساس یا از دست دادن علاقه به چیزهایی است که قبلاً لذت‌بخش بودند. ولی افسردگی نشانه‌های دیگری نیز دارد که کمتر آشکارند. این نشانه‌ها عبارتند از:

عصبانیت، تحریک‌پذیری و کاهش تحمل: ممکن است خانواده، دوستان یا همکاران باعث تحریک عصبی شما شوند و در برابر مسائل کوچک واکنش شدید نشان دهید.

مشکلات خواب: ممکن است برای به خواب رفتن مشکل داشته باشید یا صبح خیلی زود بیدار شوید و یا بیش از حد بخوابید و صبح‌ها به سختی بیدار شوید.

گریه‌كردن: ممکن است نشانه‌هایی مانند اضطراب، نگرانی، بی‌قراری و تنش داشته باشید. اضطراب و افسردگی اغلب با هم اتفاق می‌افتند؛ اگرچه دو مشکل جداگانه هستند.

اشکباری: گریه کردن بر سر هیچ و پوچ یا گریه کردن به دلایل کوچکی که در حالت عادی شما را ناراحت نمی‌کنند، می‌تواند نشانه افسردگی باشد.

عدم توانایی در تمرکز: اگر افسرده باشید، ممکن است فراموش‌کار شوید یا در تصمیم‌گیری مشکل داشته باشید یا نتوانید تمرکز کنید.

درد: اگر دردهایی دارید که به درمان پاسخ نمی‌دهند؛ مانند درد مفاصل، کمردرد، درد عضلانی یا معده‌درد، ممکن است اینها علائم افسردگی باشند. بسیاری از افرادی که افسرده هستند به این دلایل جسمی نزد پزشک می‌روند و اصلاً متوجه نمی‌شوند که افسرده هستند.

سوء مصرف مواد: سوء مصرف مواد مشکل زیرین افسردگی را پنهان می‌کند. سوء مصرف مواد و افسردگی اغلب پابه‌پای هم پیش می‌روند.

تغییر در اشتها: ممکن است هیچ میلی به خوردن نداشته باشید یا برای اینکه حس بهتری پیدا کنید، به خوردن بیش از حد پناه ببرید.

انزوا: ممکن است خود را از خانواده و دوستان کنار بکشید و این درست زمانی است که بیش از همه به حمایت آنها احتیاج دارید.

 

 

برای خواندن بخش اول -افسردگی در مردان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: علائم افسردگی، سلامت مردان، درمان افسردگی مردان، نشانه های افسردگی در مردان، افسردگی در مردان مسن تعداد بازديد: 839 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز