Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 11:14

6
آبان
حقايقی در مورد سلامت و زيبايی مردان

حقايقی در مورد سلامت و زيبايی مردان

نظافت و پاكیزگی جزیی از خوش‌لباسی است و البته نوع لباس پوشیدن نیز به همان اندازه در جذابیت فرد موثر است.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

مراقبت از پوست صورت

برخلاف زنان، بیشتر مردها صابونی را كه برای بدن خود استفاده می‌كنند، برای شست‌وشوی صورت خود نیز بكار می‌برند. اگرچه پوست مردان به ظرافت پوست زن‌ها نیست، ولی حتماً برای پوست صورت خود باید از صابونی خفیف‌تر استفاده كنند. با مشورت پزشك صابونی را انتخاب و برای شست‌وشوی صورت خود از آن استفاده نمایید. برای شستن صورت خود از آب داغ بپرهیزید و به منظور پیشگیری از خشكی پوست بعد از حمام صورت خود را با یك مرطوب كننده مناسب چرب كنید و قبل از بیرون رفتن از منزل صورت خود را با یك ضد آفتاب با 15 SPF پوشش دهید.

از بین بردن بوی بد دهان
هیچ چیزی برای مردان بدتر از بد بو بودن دهان نیست. رعایت بهداشت دهان و دندان از ضروریات است. هرگاه دندان‌های خود را مسواك می‌زنید، در انتها فراموش نكنید كه زبان خود را نیز مسواك كنید. گاهی اوقات بدبویی دهان ناشی از وجود دندان خراب در دهان است كه باید به دندانپزشك مراجعه كرد. با استفاده از مواد خانگی نیز می‌توان بوی بد دهان را برطرف نمود؛ مثلاً با تركیب یك‌دوم قاشق سوپخوری سركه سیب در یك لیوان آب و غرغره كردن آن.

اصلاح صورت 
تراشیدن ریش‌ها به شیوه مناسب و خوب به سه ابزار اصلی نیاز دارد، تیغ خوب، برس خوب و كرم اصلاح حاوی گلیسیرین. جدای از این‌ها برای یك اصلاح خوب به صبر و دقت نیاز دارید. اكثر مردان بلافاصله پس از استفاده از كرم اصلاح تیغ را برداشته و ریش خود را می‌تراشند؛ در حالی كه برای دستیابی به نتیجه بهتر باید پس از مالیدن كرم، حداقل 2 تا 3 دقیقه صبر كرد و سپس موی صورت را تراشید. این‌كار موها را نرم و تراشیدن آن را آسان می‌كند. در صورت پوسته پوسته شدن صورت می‌توانید به جای خمیرریش از فوم و یا ژل ریش استفاده كنید.

زیبایی چشم‌ها
چشم‌ها اولین چیزی هستند كه توجه دیگران را به خود جلب می‌كنند. درست است كه نمی‌‌توانید شكل صورت خود را تغییر دهید، ولی می‌‌توانید ظاهر چشم خود و بافت اطراف آن را زیباتر و جوان‌تر نشان دهید. سن و خواب، هر دو عواملی هستند كه می‌توانند پف‌كردگی زشتی را در اطراف چشم‌ها ایجاد كنند. استفاده از یك كرم چشم قبل از خواب، به كاهش این پف كرد‌گی‌ها كمك می‌كند. برخی از ورزش‌های چشمی نیز با افزایش گردش خون، چشم‌ها را زیباتر می‌كنند. مثلا می‌‌توانید چشم‌های خود را محكم ببندید و تا 5 بشمارید و فوراً آنها را باز كنید. این كار را پنج بار متوالی انجام دهید.
 دندان‌های مروارید وار و لبخند زیبا

عدم اطمینان از زیبایی دندان‌ها، موجب كاهش اعتماد به نفس می‌شود و حتی گاهی افراد از خندیدن نیز خودداری می‌كنند. ظاهر خود را با حفظ سلامت دندان‌ها بهبود ببخشید. حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها، اصلا كار سختی نیست. فقط كافی است هر شش ماه یكبار به دندانپزشك مراجعه و پلاك‌های تشكیل شده بر روی دندان‌ها را جرم‌گیری كنید. همچنین از نوشیدن نوشابه‌ها و مصرف بیش از حد چای و قهوه خودداری ورزید كه جرم گرفتن دندانها را  تسریع می‌بخشند. لبخند زیبا، یكی از جنبه‌های مهم ارتباطات غیر كلامی و ابزار خوبی برای نشان دادن شادی و عاطفه به دیگران است.

دست‌ها و پاهای زیبا
داشتن ناخن‌های آراسته و زیبا فقط مخصوص خانم‌ها نیست. امروزه زیبایی دست‌ها و پاها از جمله ضروریات حفظ زیبایی و نظافت در مردان است. می‌توانید در خانه دست‌و پای خود را تمیز و ناخن‌ را سوهان بزنید. قبل از پوشیدن كفش از پودرهای بوگیر پا استفاده كنید تا مانع از جذب رطوبت و بوی بد شود.

لباس‌های جذاب
نظافت و پاكیزگی جزیی از خوش‌لباسی است و البته نوع لباس پوشیدن نیز به همان اندازه در جذابیت فرد موثر است. پوشیدن رنگ‌هایی كه با چهره و اندام هماهنگی دارند، اتو كردن مرتب لباس‌ها، به زیبایی هر چه بیشتر كمك می‌كنند. فراموش نكنید حتماً لباس‌هایی بپوشید كه اندازه آنها مناسب باشد. قبل از بیرون رفتن از منزل حتماً جلوی آینه بایستید و لباس را به تن خود نگاه كنید.

از بین بردن بوی بد بدن
همچون بوی دهان، بوی بد بدن نیز از جمله ضروریاتی است كه باید برای از بین بردن آن هر كاری انجام داد، حمام مكرر و استفاده بجا از ضد عرق‌ها و یا عطرها روشی مناسب است كه البته در استفاده از آنها نباید زیادروی كرد؛ چرا كه وجود بوهای مختلف نه تنها موجب جذب افراد نمی‌شود، بلكه آنها را دور می‌كند، بنابراین مقدار و نوع عطر خود را هوشمندانه انتخاب كنید.
زیبایی موها

اگر موهای كم‌پشتی دارید، آن را كوتاه نگه دارید؛ شانه كردن موها به سمت مخالف و پر نشان دادن موها، چاره كار نیست! این واقعیت را بپذیرید و موهای خود را كوتاه كنید و یا تمامی آنها را بتراشید.

رژیم غذایی
مهم‌ترین موضوع در زیبایی، داشتن یك رژیم غذایی متعادل و سالم و ورزش كردن است. برای اینكه احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشید، مصرف فست‌فودها و غذاهای فرآوری شده را فراموش كنید و مقادیر زیادی میوه و سبزی بخورید.

 

برچسب ها: بوی بد بدن، جذابی لباس برای آقایان، دندان آقایان، چشم های زیبای مردان، اصلاح صورت آقایان تعداد بازديد: 1047 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز