Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 05:43

22
مهر
تازه های دنیای سلامت

تازه های دنیای سلامت

یكی از مهم‌ترین مشكلات برای معالجه بیماری سل این است كه بعد از طی دوره درمان، باكتری‌هایی كه این بیماری را به وجود آورده‌اند، با مقاومت بسیار زیادی كه دارند، دوباره شروع به رشد می‌كنند.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

داروی جدید برای بیماری سل 
گروهی از دانشمندان اسپانیایی و آمریكایی با آمیختن دو نوع تركیب آهن‌دار با یكدیگر، دارویی تهیه كردند كه از رشد باكتری سل جلوگیری می‌كند. این دارو به خاطر داشتن مقدار كمی سمیت، فقط در بیمارستان‌ها و مراكز پزشكی و توسط پزشكان استفاده خواهد شد. با این دو تركیب آهن‌دار، از رشد و تولید مجدد باكتری‌های بیماری سل جلوگیری می‌شود. یكی از مهم‌ترین مشكلات برای معالجه بیماری سل این است كه بعد از طی دوره درمان، باكتری‌هایی كه این بیماری را به وجود آورده‌اند، با مقاومت بسیار زیادی كه دارند، دوباره شروع به رشد می‌كنند. در ابتدا از برخی آنتی‌بیوتیك‌ها، مثل ایزونیاسید و یا استرپتومایسین برای درمان این بیماری استفاده می‌شد، ولی با آگاهی از عوارض جانبی آنها، نوع دیگری از آنتی بوتیك‌ها(Ciprofloxacine و Cicloserine)
 كه عملكرد بهتری داشتند، جایگزین داروهای قبلی شدند. خاصیت سمی این دو تركیب آهن‌دار بسیار كم است و پیش‌بینی می‌شود به زودی به طور گسترده در بیمارستان‌ها مورد مصرف قرار گیرد. بیماری سل سالانه بیش از یك میلیون نفر را به كام مرگ می‌كشاند و پیش‌بینی می‌شود كه تا بیست سال آینده، 30 میلیون نفر به این بیماری عفونی دچار می‌شوند.

 

برچسب ها: بیماری سل، عوارض بیماری سل، سل، عارضه ی بیماری سل، جلوگیری از بیماری سل تعداد بازديد: 730 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز