Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 15:57

28
آذر
آشنايی با دستگاه نوار عضله - بخش دوم

آشنايی با دستگاه نوار عضله - بخش دوم

منابعی که می‌تواند روی عملکرد دستگاه EMG تاثیر بگذارند و سبب خطا شوند به قرار زیر است: نزدیکی به ایستگاه‌های ارتباطی موبایل و یا رادیو، تلفن‌های همراه، تداخل‌های فرکانس بالا از دیگر دستگاه‌ها

تحريريه پزشك امروز

 

کاربری دستگاه‌

بحث فیلترینگ در این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، یکی از نویزهایی که اغلب با آن مواجه هستیم نویز برق شهر است. در پیدا‌کردن گراند مناسب یکی از عوامل بسیار مهم برای دریافت سیگنال قابل قبول است. بیشترین شکایات در مورد دستگاه‌هایی که نقش ثبت‌کنندۀ سیگنال‌های حیاتی بدن را دارند‌، نویزهای محیطی است که بر عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید فیلترینگ دستگاه تنظیم شود درغیر این صورت باید از صحت عملکرد لوازم جانبی اطمینان حاصل شود.

منابعی که می‌تواند روی عملکرد دستگاه EMG تاثیر بگذارند و سبب خطا شوند به قرار زیر است:

 نزدیکی به ایستگاه‌های ارتباطی موبایل و یا رادیو

 تلفن‌های همراه

 تداخل‌های فرکانس بالا از دیگر دستگاه‌ها

 اثرات مستقیم یا غیر‌مستقیم تخلیه الکتریکی الکترواستاتیک

اگر نمی‌توانید علت‌های تداخل را حذف کنید، دستگاه را در محل دیگری بگذارید‌. همیشه باید اطمینان‌ حاصل‌کرد که منابع تداخل مثل تلفن‌های همراه و غیره نزدیک تجهیزاتEMG  وجود نداشته باشد.  ایجاد فیلدهای الکتریکی و مغناطیسی باعث خطا در نتایج اندازه‌گیری خواهند شد و یا ممکن است حتی اندازه‌گیری را غیر ممکن سازد. 

الکترودها را در هنگام نوارگیری لمس نکنید. همچنین مطمئن شوید که الکترودها و بیمار با قسمت‌های دیگر تماس نداشته باشند. در طول مراحل نوارگیری بیمار و تجهیزات را دائم بازدید کنید. 

برای کاهش تداخل جریان متناوب برق و یا مگنتیک‌، وضعیت تخت و یا صندلی مریض بایستی تا حد امکان از کابل‌های دیگر دستگاه‌ها دور باشد. تجهیزات و هر دستگاه دیگری باید در اتاق بگونه‌ای نصب شوند که تداخل تشعشع ساطع شده از مانیتورها به حداقل برسد. دستگاه نباید در مجاورت ترانسفورماتورهای با بار بالا و یا موتورها و یا تجهیزات X-RAY نصب شود. پس از اتمام تست تمام الکترودها و تمام لوازم جانبی که به بدن بیمار وصل می شود، باید کاملا با الکل تمیز شود.

نگهداری دستگاه 

ثبت و آنالیز سیگنال در این دستگاه به‌صورت دیجیتال است در نتیجه مانند دستگاه‌های آنالوگ نیازی به کالیبراسیون دوره‌ای ندارد.

 

برچسب ها: دستگاه نوار عضله، آشنایی با دستگاه نوار عضله، کاربرد دستگاه نوار عضله، نگهداری دستگاه نوار عضله، عملکرد دستگاه نوار عضله تعداد بازديد: 1051 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز