Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:57

19
بهمن
مراقب های پس از عمل جراحی قلب باز که باید در خانه انجام دهید

مراقب های پس از عمل جراحی قلب باز که باید در خانه انجام دهید

بعد از انجام عمل قلب باز باید در دوران نقاهت مراقب برخی نکات مانند تغذیه خود، وضعیت زخم ها و... باشید

خراسان : احتمال عمل جراحی قلب باز، برای سالمندان بسیار بالاست. به همین دلیل باید بیمار موارد زیر را در دوران نقاهت در منزل حتما در نظر داشته باشد.

 

مراقب زخم‌ها باشید

مراقبت از محل برش‌های جراحی باید با تعویض مرتب پانسمان و شست‌وشوی محل با آب و صابون طبق توصیه پزشک صورت گیرد. اگر بیمار دیابت دارد با دقت و تعداد دفعات بیشتر محل زخم باید بررسی شود و باید مراقب نشانه‌های عفونت مانند درد، قرمزی و التهاب در ناحیه زخم یا تب کردن بیمار باشد.

بیشتربخوانید:

قبل از بای پس روده این مطلب را بخوانید

 

 

 

تحرک و نرمش داشته باشید

در طول دوره نقاهت یا پس از اتمام آن هر موقع که بیمار از حال جسمی و روحی مناسب‌تری برخوردار است باید به انجام فعالیت و نرمش‌های ملایم مورد تایید پزشک بپردازد.

رژیم غذایی مناسب

 ممنوعیات رژیم

مواد غذایی سرشار از چربی اشباع برای آن‌هایی که به تازگی تحت جراحی قلب بوده‌اند مناسب نیست، مانند :گوشت قرمز، چربی حیوانی و چربی‌های لبنیات.

 میوه‌ و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات در مجموع به دلیل سرشار بودن از مواد معدنی، ویتامین‌ها و...  و این که سطح سیستم ایمنی بیمار را بالا نگه می‌دارد، حتما باید در برنامه غذایی بیمار چه قبل از عمل چه بعد از عمل قرار گیرد. توصیه می‌شود از سیر که دارای پتاسیم و برای جلوگیری از عفونت مفید است و مانع لخته شدن خون می شود، حتما استفاده شود.

 بیشتربخوانید:

مواد غذایی مفید برای کاهش استرس

 

 

 

 مواد غذایی حاوی سبوس‌

از آن‌جایی که بیماران تحت جراحی تا مدتی پس از عمل تحرک کافی ندارند و مصرف داروی آن‌ها افزایش یافته است، قطعا دچار ضعف در دستگاه گوارش می‌شوند و برای جبران این مشکل استفاده از خوراکی‌های سبوس‌دار که دستگاه گوارش را تقویت می کند ‌، توصیه شده است. همچنین می‌توان سبوس‌های فراوری شده را به غذا افزود.

برچسب ها: قلب، سکته قلبی، کاهش وزن، دیابت، سیستم ایمنی بدن، عمل قلب باز تعداد بازديد: 640 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز