Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:07

3
شهریور
استرس بالا احتمال "سندرم قلب شکسته" را افزایش می‌دهد

استرس بالا احتمال "سندرم قلب شکسته" را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می‌دهد که استرس بالا ممکن است احتمال "سندرم قلب شکسته" را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، این یافته با جزئیات بیشتری نشان می‌دهد که چرا گاهی اوقات، افراد به خاطر قلب شکسته به دنبال یک حادثه ناگوار

تحریریه زندگی آنلاین : نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می‌دهد که استرس بالا ممکن است احتمال "سندرم قلب شکسته" را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، این یافته با جزئیات بیشتری نشان می‌دهد که چرا گاهی اوقات، افراد به خاطر قلب شکسته به دنبال یک حادثه ناگوار مثلاً از دست دادن یک عزیز، فوت می‌کنند.

در این بررسی آمده است: دو مولکول مرتبط با سطح استرس بالا در ایجاد سندرم قلب شکسته نقش دارند.  سندرم قلب شکسته عارضه‌ای است که بیشتر زنان یائسه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و معمولاً بر اثر استرس شدید مانند از دست دادن یکی از اعضای خانواده ایجاد می‌شود.

 مشخصه این سندرم که با عنوان "takotsubo cardiomyopathy" شناخته می‌شود، تضعیف حفره اصلی پمپاژ قلب است که اولین بار در سال ۱۹۹۰ در ژاپن شناسایی شد. این عارضه شبیه به حمله قلبی است و در نتیجه اغلب اشتباه تشخیص داده می‌شود. هر ساله حدود ۲۵۰۰ نفر در انگلیس تحت تأثیر این سندرم قرار می‌گیرند و با خطر عوارضی مشابه با حمله قلبی واقعی همراه است.

مشخص نیست که چه عاملی موجب بروز این سندرم می‌شود اما افزایش شدید آدرنالین ناشی از استرس حاد مانند سوگواری، تصادف رانندگی، زمین لرزه و حتی شادی می‌تواند موجب از بین رفتن حرکت در بخشی از دیواره قلب شود و سپس نارسایی قلب را تسریع می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان در بیماران مبتلا به این سندرم، ضربان قسمت تحتانی قلب متوقف شده و بخش فوقانی قلب ضربان بیشتری دارد. همچنین مشاهده شد که هنگام قرار گرفتن در معرض مولکول در یک محیط تجربی دقیقاً همین اتفاق رخ می‌دهد.

 این دقیقاً همان شرایطی است که در عارضه سندرم قلب شکسته اتفاق می افتد و بنابراین احتمال وقوع این عارضه را بیشتر می‌کند.

بیشتربخوانید:

روز جهانی قلب؛ بررسی سندروم قلب شکسته

آیا شکسته شدن قلب تقصیر مغزاست؟

برچسب ها: قلب، قلب شکسته، سندروم تعداد بازديد: 358 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز