Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 15:55

16
آبان
زنان جوان از علائم حمله قلبي غافل هستند

زنان جوان از علائم حمله قلبي غافل هستند

یك مطالعه محدود نشان داده است كه زنان جوان علائم حمله قلبی را به استرس، سوء هاضمه و خستگی نسبت می‌دهند.

تحریریه پزشك امروز

 

 یك مطالعه محدود نشان داده است كه زنان جوان علائم حمله قلبی را به استرس، سوء هاضمه و خستگی نسبت می‌دهند.بسیاری از زنان جوان از علائم حمله قلبی غافل هستند و یا اصلا از نشانه‌های هشداردهنده حمله قلبی آگاهی ندارند زیرا اغلب این علائم شبیه آنچه كه آنها در فیلم‌ها دیده‌اند، نیستند. جودیت پیچ‌من، دانشیار اپیدمیولوژی و سلامت همگانی دانشكده پزشكی دانشگاه بیل گفت: «بسیاری از زنان می‌گویند كه ای كاش رسانه‌ها بیشتر به این مسئله بپردازند.» وی همچنین افزود: «من خود شخصا دوست دارم سریال‌هایی ببینم كه یك فرد جوان با علائم درست و حقیقی، دچار حمله قلبی شود».

دكتر سوزان استین بوم مدیر بخش زنان و بیماری‌های قلبی در بیمارستان لنوكس هیل نیویورك گفت: تصویر كلاسیك افراد از كسی كه دچار حمله قلبی شده است مانند جان بلوشی است. او یك مرد چاق و سنگین است كه بر اثر درد، سینه‌اش را چنگ می‌زند. ما هرگز فكر نمی‌كنیم كه زنان جوان نیز می‌توانند دچار حمله قلبی شوند زیرا این تصویری نیست كه در خودآگاه آنها وجود داشته باشد. بسیار مهم است كه ما نه تنها به زنان بگوئیم كه بیماری قلبی لزوما نباید شبیه چیزی باشد كه در فیلم‌های هالیوود دیده‌اند بلكه باید آنها را آموزش دهیم كه چه چیزی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
بیماری قلبی با تقریبا نیم میلیون مرگ در سال یا حدود یك مرگ در دقیقه یكی از قاتلان درجه یك زنان آمریكایی است. بنابر اطلاعات قبلی نویسندگان، همه ساله 16000 زن جوان بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند و 000/40 نفر در بیمارستان بستری می‌شوند. سال گذشته همین گروه از محققان دریافتند زنان زیر 55 سال معمولا آنقدر نشانه‌های حمله قلبی را تشخیص نمی‌دهند كه دیگر بسیار دیر می‌شود.هشتاد و هشت درصد از زنان در آن تحقیق نشانه‌های سنتی چون درد شدید سینه را گزارش كردند؛ در حالی كه فقط 42 درصد از آنها مشكوك بودند كه مشكلی در قلبشان وجود داشته باشد.فقط نیمی از زنانی كه نشانه‌های حمله قلبی را داشتند، در ساعت اول به دنبال مراقبت‌های پزشكی رفتند، زیرا فكر می‌كردند كه علائم واقعی نیستند و یا نباید جدی تلقی شوند.برای این مطالعه محققان با 30 زن 55 سال و بالاتر، یك هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان مصاحبه كردند.
بسیاری از آنان فكر می‌كردند كه این علائم بر اثر حمله قلبی بروز نكرده است. برای مثال یك زن گفت كه به او گفته شده بود او علائم برگشت اسید (ریفلاكس) دارد. دیگران نیز علائم بیماری خود را به خستگی، كار زیاد و استرس نسبت دادند.اغلب این علائم با آنچه كه در رسانه‌های عمومی نشان داده می‌شود متفاوت هستند. یكی از زنان گفت: «در تلویزیون كسی را دیده‌ام كه حمله قلبی داشته است.

آنها به زمین می‌افتند، سینه خود را فشار می‌دهند و سپس بازوی خود را می‌فشارند. منظورم این است كه هرگز نمی‌بینید كسی بگوید فكم درد می‌كند، یا اینكه حالت تهوع داشته باشد. من این چیزها را نمی‌دانستم و احتمالا این به خاطر تلویزیون است.»زن دیگری نیز می‌گفت: «من هیچ یك از علائم رایج حمله قلبی را كه معمولا در تلویزیون می‌بینیم، نداشتم».
بعضی از افراد معالجه را به تاخیر می‌اندازند زیرا پس از مدتی علائم فروكش می‌كند و یا فرد بسیار مشغول بوده و یا اینكه قبلا با برخورد منفی مواجه شده است ... خانمی گفت: اگر در همان لحظه ورود پول نداشته باشید، شما را بیرون می‌اندازند، و بعد از دو روز شما می‌میرید. خانم دیگری گفت كه به علت درد سینه با پزشك خود تماس گرفته بود ولی برای پنج روز بعد به او وقت داده بودند و یك زن دیگر گفت پس از اینكه به اورژانس رفته بود یك ساعت تلاش كرده بود تا مسئول بخش را پیدا كند و یك پرستار خشن به او گفته بود كه بنشیند.
دكتر پیچ من گفت: عجیب اینكه برخی از خانم‌ها وقتی می‌شنوند كه حمله قلبی داشته‌اند، خیالشان آسوده می‌شود زیرا بالاخره این معما حل شده است.
دكتر استین بوم گفت: كمی تغییر بسیار موثر خواهد بود. دانستن اینكه چقدر در خطر حمله قلبی قرار دارید، درخواست كمك پزشكی در ساعت اولیه در برابر علائم ناآشكار و اینكه بگوئید من در خطر حمله قلبی هستم، لطفا به من كمك كنید. همه اینها در دریافت كمك‌های سریع‌تر موثر خواهند بود.

برچسب ها: بیماری قلبی، عارضه ی قلبی، علائم بیماری قلبی، بیماری قلبی در زنان، علائم بیماری قلبی در زنان تعداد بازديد: 878 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز