Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:53

16
فروردین
آقایان حتما بخوانند (2)

آقایان حتما بخوانند (2)

عفونت‌‌هایی مثل سل، تب مالت و ... تب مزمن دارند. در ثانی بیماری‌‌هایی که ضعف سیستم ایمنی می‌دهند مثل ایدز نیز شرایط مشابهی ایجاد می‌کنند.

 

سرفه‌های مزمن و درد قفسه سینه

انواع متفاوت سرطان‌ها، مثل سرطان خون و تومورهای ریه با سرفه‌های بسیار شدید همراه هستند. این مشكل به صورت دوره‌ای بروز می‌كند، مدتی متوقف شده و بعد دوباره چرخه جدیدی از آن شروع می‌شود. برخی از افراد كه به سرطان ریه دچار هستند نیز از درد قفسه سینه كه گاه به شانه و پایین بازو كشیده می‌شود نیز رنج می‌برند.

تب و عفونت‌های گاه و بیگاه

این مورد نیز یكی از نشانه‌های سرطان خون است. در این سرطان مغز استخوان گلبول‌های سفید خونی را به‌طور غیر طبیعی تولید می‌كند و بدن توانایی‌اش را در برابر عفونت‌ها از دست می‌دهد. پزشكان در افراد بزرگسال سرطان خون را از طریق شكایت‌هایی كه فرد از تب، درد و آنفلوانزا می‌كند، تشخیص می‌دهند و بعد آزمایش‌های لازم را به عمل می‌آورند تا به شك خود اطمینان پیدا كنند .

عفونت‌‌هایی مثل سل، تب مالت و ... تب مزمن دارند. در ثانی بیماری‌‌هایی که ضعف سیستم ایمنی می‌دهند مثل ایدز نیز شرایط مشابهی ایجاد می‌کنند.

مشكل در بلع غذا

یكی از علائم و نشانه‌های سرطان گلو و مری، مشكل در بلع غذاست. حتی گاهی اوقات افرادی كه دچار سرطان ریه می‌شوند نیز از این مسأله رنج می‌برند. این افراد هنگام غذا خوردن نوعی فشار و درد را تجربه می‌كنند. آقایانی كه به این وضعیت دچار هستند، باید هر چه زودتر به پزشك مراجعه كنند؛ چرا كه می‌تواند نشانه‌ای از وجود تومور باشد.

سوزش شدید معده

اگر نیمی از یك پیتزا را خورده‌اید، می‌توانید انتظار سوزش معده را داشته باشید؛ اما اگر این درد به‌طور مكرر گریبان‌گیرتان می‌شود و قفسه سینه‌تان نیز درد می‌گیرد، حتماً به پزشك مراجعه كنید؛ چرا كه ممكن است از نشانه‌های سرطان مری باشد. این درد گاه آنقدر شدید می‌شود كه وضعیتی بنام Barrett مری به وجود می‌آید و این مرحله ابتدایی سرطان مری است.

تورم صورت

برخی از افراد مبتلا به سرطان ریه می‌گویند كه اولین نشانه‌های بیماری‌شان تورم صورت، پف و قرمزی آن بود. تومورهای كوچك ریه باعث مسدود شدن رگ‌های خونی در قفسه سینه می‌شوند و از جریان یا فتن خون به اندازه كافی در صورت و سر جلوگیری می‌كنند و فرد دچار این علائم می‌شود.

خونریزی‌های شدید كه قطع نمی‌شوند

این وضعیت غیر طبیعی به نظر می‌رسد و می‌تواند نشان‌دهنده سرطان خون باشد مردانی كه در مراحل اولیه سرطان خون هستند، هنگام مسواك زدن خونریزی لثه‌ دارند؛ حتی در مواقعی هم انگشتان و دست‌های‌شان دچار خونریزی می‌شود. در این وضعیت خون نمی‌‌تواند اكسیژن كافی به بدن برساند .

احساس ضعف و خستگی مفرط

اگر چند قدم كوتاه پیاده‌روی می‌كنید و بعد نیاز شدید به استراحت كردن و نشستن دارید، نباید نسبت به این وضعیت بی‌توجه باشید؛ چرا كه خستگی‌های شدید می‌تواند از علائم اولیه بسیاری از سرطان‌ها باشد و باید حتماً به پزشك مراجعه كرد.

مدفوع خونی

غالباً این وضعیت را به هموروئید ربط می‌دهند؛ اما سرطان روده بزرگ نیز می‌تواند با خونریزی مقعد و مدفوع خونی همراه باشد؛ ‌لذا هر چه زودتر به پزشك مراجعه كنید تا با انجام كلونوسكوپی وضعیت مشخص شود و هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید. یكی دیگر از نشانه‌های خونی شدن مدفوع، تیره‌شدن رنگ آن است.

مشكلات مربوط به نعوظ

سرطان پروستات در مرحله پیشرفته با علائمی مثل مشكلات مربوط به نعوظ همراه است شاید حرف زدن درمورد نارسایی‌های جنسی برای‌تان سخت باشد، اما حتما موضوع را با پزشك‌تان در میان بگذارید ناتوانی‌‌های جنسی شیوع بالایی دارند و علل شایعی مثل دیابت کنترل نشده و چربی و فشار خون بالا، عامل اکثریت موارد آن می‌باشند.

ضمنآ در سرطان پیشرفته پروستات ، به علت تالمات بیمار از درگیری‌‌های ادراری و استخوانی، توانایی جنسی برای وی بی اهمیت خواهد بود.

خون در ادرار و منی

وجود خون در ادرار و منی آقایان می‌تواند از نشانه‌های سرطان پروستات باشد. البته این خون همیشه قابل مشاهده نیست، اما باعث می‌شود ادرار و منی كمی صورتی شود و یا حتی به رنگ قهوه‌ای دودی درآید. از دیگر نشانه‌های سرطان پروستات عدم توانایی در نگه داشتن ادرار است. یا شدت جریان ادرار زیاد می‌شود و یا اینكه بسیار ضعیف‌تر از حالت معمول می‌گردد.

در صورت بروز هر یك از این علائم به پزشك مراجعه كنید . خون در ادرار بیشتر از سرطان پروستات، در عفونت‌‌های ادراری، سنگ‌‌های ادراری و سرطان‌‌های کلیه و مثانه دیده می‌شود.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- آقایان حتما بخوانند- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: سرطان پروستات، سرطان خون، درد قفسه سینه، سرفه‌های مزمن، سرطان ريه، سوزش شدید معده، خستگی مفرط، مدفوع خونی تعداد بازديد: 620 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز