Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 12:53

18
بهمن
سندرم خستگی مزمن (2)

سندرم خستگی مزمن (2)

بعضی از استفاده كنندگان مكمل‌های گیاهی و رژیمی مختلف ادعا می‌كنند كه این مواد فواید بالقوه‌ای برای مردم مبتلا به سندرم خستگی مزمن دارد. اما كارایی این مواد برای درمان این بیماری در مطالعات كنترل شده اثبات نشده است.

جلوگیری
به خاطر اینكه علت سندرم خستگی مزمن ناشناخته باقی مانده است، هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از رخ دادن این بیماری وجود ندارد. بنابراین بهتر است از علایم و نشانه‌های سندرم خستگی آگاه بوده تا در موقع لزوم با مراجعه به پزشك این بیماری را درمان كنید. 

شیوه‌های خانگی و راه علاج‌های خانگی
استرس را كاهش دهید.
خواب كافی داشته باشید.
به طور مرتب ورزش كنید.
قدم بزنید.
شیوه زندگی سالمی را پیش گیرید.

حمایت و همكاری كردن
تجربه سندرم خستگی مزمن از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. اما در بسیاری از مردم نشانه‌ها در آغاز پردردسرتر هستند و به تدریج كاهش پیدا می‌كنند.بعضی از مردم به طور كامل با گذشت زمان بهبود پیدا می‌كنند. حمایت احساسی و مشورت كردن ممكن است به شما و شخص مورد علاقه‌تان كمك كند تا با محدودیت‌ها و چیزهای نامعلومِ سندرم خستگی مزمن كنار بیایید.

شما ممكن است به گروه‌های حمایت بپیوندید و مردم دیگری را كه سندرم خستگی مزمن دارند ملاقات كنید كه در درمان مؤثر است. گروه‌های حمایتی، مناسب هر شخصی نیست و شاید شما متوجه شوید كه یك گروه حمایتی به استرس شما می‌افزاید.  تجارب و استفاده از قضاوتتان برای این است كه بهترین را برای خودتان انتخاب و معین كنید.

درمان‌‌های دیگر
بعضی از استفاده كنندگان مكمل‌های گیاهی و رژیمی مختلف ادعا می‌كنند كه این مواد فواید بالقوه‌ای برای مردم مبتلا به سندرم خستگی مزمن دارد. اما كارایی این مواد برای درمان این بیماری در مطالعات كنترل شده اثبات نشده است. اگر چه این محصولات ممكن است از منبع طبیعی باشند اما به سالم بودن این محصولات نمی‌توان مطمئن بود.

مكمل‌های رژیمی و گیاهی ممكن است به صورت بالقوه عوارض مضری داشته باشند و ممكن است با داروهای تجویزی مداخله پیدا كنند یا متقابلاً روی هم اثر بگذارند. یكسری درمان‌هایی وجود دارد كه برای افراد دارای خستگی مزمن مفید است و باعث كاهش اضطراب و بوجود آمدن احساس خوبی در انسان می‌شود. 

این درمان‌ها شامل موارد زیر است
تكنیك‌های عمیق نفس كشیدن و ریلكس كردن ماهیچه‌ها- ماساژ دادن – كشش ماهیچه‌ها و یوگا.

 

 

برای خواندن بخش اول -سندرم خستگی مزمن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خستگی، علائم سندرم خستگی مزمن، تشخیص سندرم خستگی مزمن، درمان سندرم خستگی مزمن، جلوگیری از سندرم خستگی مزمن تعداد بازديد: 752 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز