Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:33

7
دی
درمان به روش سيلوا

درمان به روش سيلوا

حتما تا بحال شنیده‌اید كه فرد مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و یا حتی لاعلاج به‌طور معجزه‌آسایی بهبود یافته است و یا در اطرافیان‌تان دیده‌اید كسانی كه از نظر روحیه شادترند، كمتر به بیماری مبتلا می‌شوند.

دكتر الهام امیرآذر؛ پزشك عمومی

 

 

حتما تا بحال شنیده‌اید كه فرد مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و یا حتی لاعلاج به‌طور معجزه‌آسایی بهبود یافته است و یا در اطرافیان‌تان دیده‌اید كسانی كه از نظر روحیه شادترند، كمتر به بیماری مبتلا می‌شوند.و یا بسیار خوانده‌اید كه خنده – ورزش و تفكر مثبت می‌تواند سلامت جسمی شما را تضمین كند. به راستی دلیل این امر چیست؟ آیا این مسأله جنبه علمی دارد و یا فقط تلقینی بیش نیست؟

روش درمانی سیلوا

روش سیلوا روشی است كه از سال 1944 توسط حوزه سیلوا برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به كار گرفته شد و اكنون در بیش از 70 كشور دنیا استفاده می‌شود. با استفاده از این روش شما می‌توانید:

 بیماری‌های خود را درمان كنید.  همسری مناسب انتخاب كنید.  از راه دور دیگران را شفا بخشید. شغلی خوب به دست آورید . . .  و بالاخره به خواسته‌های‌تان برسید. شاید این گفته‌ها تا حدودی به نظر شما اغراق‌امیز باشد، ولی باید بگویم كه خود من بارها و بارها در طی 10-15 سال از این روش برای درمان و رسیدن به اهداف خاص در زندگیم كمك گرفته و در اغلب موارد پاسخ خوبی دریافت كرده‌ام. یكی از این موارد زمانی بود كه بعد از یك تصادف بسیار شدید، نزدیك بود دست چپم را از دست بدهم و این روش – و رفتن در فاز آلفا – به كمك من شتافت حتی زمانی‌كه پزشكان امیدی به بازگشت اعصاب دست فلج من نداشتند، بعد از 40 روز تمرین، كم‌كم عصب دست من شروع به ترمیم كرد و در طی شش ماه كاملاً به حال عادی بازگشت!!.

یكی از بیماران من ماه گذشته برای كوتاهی قد مراجعه كرد. او دختری 26 ساله بود و 154 سانتی‌متر قد داشت. به او خاطرنشان كردم كه طب سوزنی فقط در حدود سن بلوغ قادر به افزایش قد می‌باشد، ولی او اصرار كرد كه درمان را برایش شروع كنم. در نهایت تعجب خود من بعد از یكماه كه جلسات طب سوزنی و سیلوا برایش انجام شد، قد او 3 سانتی‌متر افزایش یافت و به 157 رسید!

اختلالات بیماری‌های روانی

از طرف دیگر در تقسیم‌بندی بیماری‌های روانی به اختلالاتی برمی‌خوریم كه به آنها اختلالات سایكو – سوماتیك (سایكوسوماتیك) یا روان‌تهی می‌گویند. اگر به بخش روانپزشكی یك بیمارستان سری بزنید، خواهید دید كه بسیاری از بیماران كه از علائم جسمی شدید – مانند درد شدید معده – و ناتوان كننده شكایت دارند و بارها به همان دلیل تحت ارزیابی‌های متعدد  مثلاً آندوسكوپی  و یا حتی عمل جراحی قرار گرفته‌اند، در واقع هیچ‌گونه مشكل جسمی ندارند و تنها داروهای اعصاب توانسته درد آنها را – البته بطور موقت – تسكین دهد. آنچه كه قصد داریم در این‌جا به شما معرفی كنیم، راهی است بسیار ساده، ولی معجزه‌آسا كه می‌توان از آن برای پیشگیری و درمان خود و حتی دیگران استفاده كرد. برخی از افكار و احساسات همچون خشم و ترس. تأثیر منفی شدیدی روی بدن می‌گذارند، ولی در مقابل افكاری نظیر تجسم یك مكان خوش‌آیند و دلپذیر، تأثیر‌شان بر بدن مثبت است.

متد سیلوا در سطح آلفا عمل می‌كند

آلفا سطحی از امواج مغزی است كه فركانس آن نصف فركانس امواج مغز در حالت بیداری كامل است. می‌دانیم كه فركانس امواج مغزی در حالت بیداری كامل از 14 تا 21 سیكل در ثانیه است كه آن را سطح بتا می‌گویند. زمانی كه در بستر قرار گرفته و به خواب می‌رویم، فركانس این امواج كاهش می‌یابد ( و به 7 تا 14 سیكل در ثانیه می‌رسد) كه این همان سطح آلفاست؛ یعنی شروع خواب. وقتی كه به‌تدریج خواب عمیق‌تر می‌گردد، ندول امواج مغزی از این هم بیشتر می‌شود كه این حالت تتا نامیده شده فركانسی بین 4 تا 7 سیكل در ثانیه دارد. در عمیق‌ترین حالت خواب فركانس امواج مغزی 4 سیكل در ثانیه و پایین‌تر است كه آن را دلتا می‌نامیم.

در حالی كه امواج مغزی آلفا فعال هستند، احساسات طبیعی، راحتی، صلح، صفا و آرامش سراسر وجود ما را فرا می‌گیرد و با استفاده از روش متد سیلوا خواهیم توانست هر زمانی كه اراده كنیم در این سطح قرار بگیریم. در سطح آلفا وقایع خوشایندی در بدن اتفاق می‌افتد و سیستم‌های آسیب دیده بدن شروع به احیا و بازسازی خود می‌كنند. 1- به راحتی روی مبل یا صندلی راحتی بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. 2- چند نفس عمیق بكشید و به هنگام بازدم سعی كنید عضلات بدن‌تان را شل و ریلكس كنید. 3- از 50 تا 1 به‌صورت معكوس شروع به شمارش كنید. 4- خودتان را در جایی كه با صفا و آرام‌بخش است، تصور كنید (كنار دریا، جنگل . . .) 5- در ذهنتان بگویید «جسم و روان من همیشه كاملاً سالم خواهد بود». 6- شروع به شمارش از 1 تا 5 كرده و بعد از شماره 5 چشمان‌تان را باز كنید.

 

برچسب ها: روانشناسی بالینی، روش درمانی سیلوا، درمان با روش سیلوا، سیلوا، متد سیلوا تعداد بازديد: 3424 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • باسلام و عرض ادب من کاملا نظر شما را قبول دارم وبه متد سیلوا اعتقاد کامل دارم من حتی در سطح نازله آن توانستم قند خون خود را ذر عرض 2روز وبه چند دقیقه تمرین درمان کنم. اکنون دوست دارم باشما مکاتبه کنم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز