Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:16

21
بهمن
رابطه خواب شبانه با شخصیت شما(1)

رابطه خواب شبانه با شخصیت شما(1)

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهند كه می‌توان با تجزیه و تحلیل جنبه‌های مختلف خواب، پی به شخصیت افراد برد. خواب‌ها آینده ما را پیش‌بینی می‌كنند و حقایق پنهان شخصیت درونی ما را برملا می‌‌سازند.

تحريريه دنيای سلامت

 

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهند كه می‌توان با تجزیه و تحلیل جنبه‌های مختلف خواب، پی به شخصیت افراد برد. خواب‌ها آینده ما را پیش‌بینی می‌كنند و حقایق پنهان شخصیت درونی ما را برملا می‌‌سازند.

افرادی كه شب‌ها زود می‌خوابند و صبح‌ها نیز زود از خواب بیدار می‌شوند

با الهام گرفتن از طبیعت زندگی حیوانات، می‌توانیم برخی از شیوه‌های مختلف خواب انسان‌ها را كه نشان‌دهنده نوع شخصیت آنهاست، توضیح دهیم. مثلا چكاوك، پرنده صبح است و شیوه خواب او «شب زود به خواب رفتن و صبح زود از خواب بیدار شدن» است.

اگر صبح‌ها سرحال و پرانرژی از خواب بیدار می‌شوید و شب هنگام نیز زود به خواب می‌روید، می‌توانید خود را به راحتی با ساختار نظام كاری 5- 9 وفق دهید. چكاوك صبح زود از خواب بیدار می‌شود و سرشار از انرژی است.

او بسیار فعال و زرنگ و پر تحرك است؛ ولی چندان اجتماعی نیست. شخصیت‌های چكاوك درون‌گرا‌تر، باوجدان‌تر، وظیفه شناس‌تر و منظم‌تر از دیگران و البته كمی هم حسود هستند. زن‌ها بیش از مردها شخصیت چكاوكی دارند و افراد مسن در پیری و كهنسالی به این نوع شخصیت گرایش پیدا می‌كنند. شخصیت چكاوكی بیشتر در معرض خطر افسردگی است.

افرادی كه شب‌ها دیر به خواب می‌روند و صبح‌ها نیز دیر از خواب بیدار می‌شوند

اگر شب‌ها پربارتر، پر انرژی‌ و سرزنده‌تر از روزها هستید، شخصیت جغدی دارید. بیشتر این افراد برای آنكه صبح‌ها بتوانند از خواب بیدار شوند، صدای زنگ ساعت را بلندتر و موزیك‌های پر سر و صدایی برای بیدار شدن از خواب انتخاب می‌كنند.

گاهی اوقات اگر صبح زود یك برنامه بسیار مهم داشته باشند، نمی‌توانند شب كمی زودتر بخوابند. این افراد معمولا برای بیدار شدن از خواب دچار مشكل می‌شوند، ولی در اكثر موارد خود را به نحوی با برنامه كاری‌شان وفق می‌دهند.

آنها صبح‌ها روحیه چندان بالایی ندارند و سرحال نیستند؛ در عوض اوج انرژی و خلاقیت آنها در نیمه صبح و اواخر بعدازظهر است. این دسته از شخصیت‌ها، اجتماعی و برون‌گرا و بسیار اهل ریسك كردن هستند.

نوجوانان در سنین بلوغ با به هم خوردن خواب‌شان، صبح‌ها به راحتی از خواب بیدار نمی‌شوند. حتی اگر شخصیت چكاوكی هم داشته باشند با تغییرات این دوران بیشتر شبیه افراد گروه دوم می‌شوند. آنها شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند. شخصیت‌های جغد می‌توانند خود را با ساعت كاری منظم 5 بعدازظهر تا 9صبح هماهنگ كنند.

افرادی كه خواب طولانی‌تری دارند

برخی افراد میل بیشتری به خواب دارند. آنها ممكن است خیلی بیشتر از هشت ساعت بخوابند و باز هم تشنه خواب باشند. ویژگی بارز این افراد، نیازشان به دیگران است. افرادی كه به دیگران متكی هستند،

طولانی‌تر از دیگران می‌خوابند. این افراد نیز بیش از دیگران مستعد افسردگی هستند و در برابر حمایت‌های دیگران حساسیت زیادی دارند. آنها باید با خانواده‌شان روابط بسیار نزدیكی داشته باشند تا از سلامتی بیشتری برخوردار باشند و بیشتر حمایت شوند...

 

برای خواندن بخش دوم - رابطه خواب شبانه با شخصیت شما - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: بی خوابی، خواب شبانه، خواب شبانه و شخصیت شما -، رابطه طرز خوابیدن با شخصیت افراد، شخصیت درونی تعداد بازديد: 1474 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز