Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 16:55

14
آذر
داستان جنجالی مهناز افشار و آمپول نالوکسان

داستان جنجالی مهناز افشار و آمپول نالوکسان

اخیراً مهناز افشار با انتشار ویدیویی در توییتر خود از آمپولی به نام «نالوکسان» نام برد که برای پیشگیری از مرگ در اثر سوء مصرف مواد مخدر کابرد دارد.

او در این ویدئو گفت که سالانه ۶ هزار جوان در اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند در حالی که با یک آمپول می‌شود از مرگ آن‌ها جلوگیری کرد. نالوکسان! این آمپول ارزان است و بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها فروخته می‌شود.»

افشار در ادامه در تازه‌ترین توییت خود ادعا کرده که این دارو را داریوش اقبالی خواننده و بنیانگذار بنیاد آینه به او پیشنهاد کرده است. اقبالی سالهاست در بنیاد خود به فعالیت فرهنگی در پیشگیری و مقابله با اعتیاد مشغول است.

 متن توییت مهناز افشار چنین بود: «از طرف “بنیاد آینه” و آقای “ داریوش اقبالی” و “پزشکان مربوطه” پیشنهاد کردند بنده در مورد پیشگیری از مرگ بر اثر سومصرف مواد مخدر، در مورد نالوکسان اطلاع‌رسانی کنم. من نه مصرف‌کننده هستم نه واردکننده. پزشکان و داروسازان اگر نظرکارشناسی دیگری دارید بفرمایید! دکتر هم دکترای قدیم.

نسل جوان پزشک و داروساز خیلی باید روی آستانه تحملش کار کنه! با این اعصاب و تولید سموم ناشی از عصبانیت قطعا به بیمارانی که بهتون مراجعه میکنند و خودتون آسیب میزنید:/»

بعد از انتشار این ویدئو افشار مورد حمله جامعه پزشکی و سایرین قرار گرفت و از او خواسته شد درباره موضوعاتی که بر آن اشراف ندارد از اظهارنظر پرهیز کند.

*واکنش سازمان غذادارو

اندکی بعد کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در خصوص انتشار ویدیوی افشار در مورد نالوکسان گفت: هرچند آمپول نالوکسان برای اوردوز مواد مخدر کاربرد داشته باشد، اما استفاده آن عموما بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد چنانکه بسیاری از دارو‌ها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود درمانی و خود تجویزی آن‌ها ممکن است فاجعه آفرین باشد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در واکنش به این ماجرا طی مصاحبه‌ای اظهار کرد: داروی نالوکسان حتما باید تحت نظر پزشک استفاده شود و دارویی نیست که بتوان با آن شوخی کرد به دلیل اینکه تداخل این دارو ممکن است منجر به مرگ افراد شود.

وی گفت: فروش این دارو در داروخانه‌ها ممنوع است و در لیست دارو‌های otc نیست.

برچسب ها: مهناز افشار، زندگی آنلاین، تبلیغ آمپول نالوکسان، بازیگران پر حاشیه، داریوش اقبالی تعداد بازديد: 715 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز