Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:14

27
اسفند
فاطمه گودرزی: هنرمند درونت را دریاب، بانو!

فاطمه گودرزی: هنرمند درونت را دریاب، بانو!

اگر قرار باشد پای یک گفت‌وگوی زنانه بنشینیم، آن‌هم با چهره‌ای شناخته‌شده، چه گزینه‌ای بهتر از فاطمه گودرزی؟! بازیگر محبوب سال‌های دور و البته این روزهای تلویزیون و سینمای خانگی.

گفت‌وگوی صمیمانه دنیای زنان با فاطمه گودرزی بازیگر محبوب سریال‌های محبوب این روزها

پریا خداقلی‌زاده

 

اگر قرار باشد پای یک گفت‌وگوی زنانه بنشینیم، آن‌هم با چهره‌ای شناخته‌شده و البته متفاوت، چه گزینه‌ای بهتر از فاطمه گودرزی؟!

هنرمند و بازیگر محبوب سال‌های دور و البته این روزهای تلویزیون و سینمای خانگی. با همان لبخند دوست‌داشتنی و چهره دل‌نشین.

او که اخیراً علاوه بر قاب تلویزیون، در عرصه‌های مختلفی پا به میدان گذاشته. از فرهنگ گرفته تا اقتصاد و کارآفرینی.

این روزها زمزمه‌های حضور او در گالری‌های هنری و همایش‌های مختلف بیشترازقبل شنیده می‌شود. حتی حضور پررنگ‌تر او به‌عنوان مدیر و مؤسس یک سالن زیبایی زنانه.

حضور و ایده‌هایی که همه و همه پیام‌آور یک شعار است." زنان می‌توانند ".

خانم فاطمه گودرزی که کارنامه هنری درخشانی دارد، این روزها با سریال «لحظه گرگ‌ومیش» به کارگردانی همایون اسعدیان مهمان‌خانه‌های مردم شده است.

البته پیش‌تر هم با حضور متفاوتش در سریال ممنوعه مهمان شبکه نمایش خانگی بود تمام این‌ها به‌اضافه فعالیت‌های اخیر این بانوی هنرمند سخت‌کوش بهانه‌ای شد برای گفت‌وگویی دوستانه در روزهای پایانی سال.

خانم گودرزی شما در سال‌های اخیر علاوه بر حضور در عرصه بازیگری به سایر عرصه‌های هنری هم ورود پیداکرده‌اید. درباره انگیزه خودتان برای این مشارکت‌های پرشور کمی توضیح دهید:

" قبل از هر چیزی، واقعاً امیدوارم، حضور من در این عرصه‌ها، این پیام را داشته باشد که همه می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت کنند.

واقعاً هنر چیزی است که از درون آدم نشات می‌گیرد. ربطی به خود من و شخص من ندارد. بیشتر بستگی دارد به اینکه شما به‌عنوان یک زن ذاتاً به مقوله هنر علاقه دارید یا نه.

خب من به‌عنوان یک زن در گالری و نمایشگاه‌های مختلف حضور دارم چون علاقه دارم و گاهی نقاشی می‌کنم و گاهی اوقات در این زمینه فعالیت می‌کنم ولی هنوز نمایشگاه نگذاشتم چون فکر می‌کنم هنوز در اندازه‌ای که بخواهم نمایشگاه بگذارم و این جسارت را داشته باشم نیستم.

اما به نظر من هر فردی می‌تواند در زمینه‌های هنری مختلف تلاش کند چون وقتی در یک هنر علاقه وجود داشته باشد صد در صد در بقیه هم ایجاد می‌شود.

این بیشتر بسته به زمان و وقتی‌ دارد که هر فردی باید بگذارد و کشف کند.

به اعتقاد من یک سری از چیزها هست که لزومی ندارد کسی درباره انجامش شعار بدهد، بلکه به‌صورت خودجوش علاقه‌مند و وارد آن حوزه می‌شود." 

آیا همین علاقه ذاتی شما به هنر و طبیعتاً دید زیبایی‌شناسی شما باعث شد که به راه‌اندازی و مدیریت یک سالن زیبایی برای خانم‌ها علاقه‌مند شوید؟

"راستش اینکه من همچین سالنی را زدم و مدیریت می‌کنم به این دلیل که از سالیان سال قبل وقتی سنم خیلی کم بود یک فعالیت کوچکی در این زمینه انجام دادم و یک سری مدارک معتبر در حوزه زیبایی خانم‌ها کسب کردم.

اما آن دوران خیلی با الان فرق داشت. در حال حاضر شرایط سالن‌ها خیلی فرق کرده و این محیط‌ها خیلی فرهنگی‌تر شده و نگاه من خیلی تغییر کرده و درنهایت خیلی خوشحال میش که خانم‌ها در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

نه صرفاً به این دلیل که سالن زیبایی هست و به آرایش خانم‌ها برمی‌گردد نه، بلکه به این دلیل که نگاه خانم‌ها خیلی تغییر کرده است.

نگاه اکثر خانم‌ها در حال حاضر به زیبایی ایده آل نزدیک‌تر شده. حتی وقتی باشگاه می‌روم و می‌بینم خانم‌ها انقدر به ورزش و سلامتی اهمیت می‌دهند و باشگاه‌ها آنقدر شلوغ است، واقعاً خوشحال می‌شوم.

قبلاً خانم‌ها فقط خانه‌داری می‌کردند اما الان این‌طور نیست و خیلی بیشتر از قبل به خودشان اهمیت می‌دهند. نگاهشان خیلی عوض‌شده.

در واقع خانم‌ها محور خانواده هستند و اگر از همه نظر از درون و بیرون به خودشان توجه کنند و مسلماً ما آینده روشن‌تری برای آینده و به‌خصوص برای خانم‌ها می‌بینیم.

از بحث زیبایی‌شناسی و هنری هم که عبور کنیم، من خیلی علاقه داشتم در این عرصه وارد شوم چون یک‌جور کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای خانم‌ها محسوب می‌شود.

کارهایی ازاین‌دست باعث می‌شود، حضور خانم‌ها پررنگ‌تر باشد و فعالیت بیشتری داشته باشند.

من سر پر شوری دارم. دوست دارم تئاتر کارکنم، دوست دارم یک عده جوان بیایند و تئاتر کار کنند.

دوست دارم حمایتشان کنم یا در زمینه‌های مختلف دیگر. به‌طورکلی به نظرم باید به خانم‌ها بیشتر، میدان داده شود. 

درباره حضورتان در برنامه‌ها و آیین‌های نیکوکاری و خیریه هم کمی توضیح می‌دهید؟

نیکوکاری یک کار جمعی است. درواقع همه ما به هم نیاز داریم و باید دست هم دیگر را بگیریم.

خب ممکن است سال‌ها بعد من نیاز پیدا کنم و یکی الان نیاز داشته باشد. در حال حاضر هم‌جاهای مختلفی برای خیریه و چنین فعالیت‌هایی ایجادشده ولی درواقع تمام آن‌ها شرایط خیلی جالبی ندارند و اصلاً قابل‌اعتماد نیستند یعنی فعالیت سالم ندارند.

من به‌تازگی از حضور در یک برنامه خیریه بسیار سالم و موجه که در ارومیه قرار داشت آمده‌ام.

هدف این خیریه جذب کمک‌های مردمی برای درمان بچه‌های معلول است. ارومیه یک خیریه‌ای دارد به نام خیریه امید و این خیریه از هنرمندان دعوت می‌کند تا در مراسم‌های خاصی حضورداشته باشند.

البته خانم کوثری بیشتر در این خیریه فعالیت می‌کنند و این بار از من خواستند، در این مراسم همراهی‌شان کنم. این خیریه امید واقعاً یک پایگاه بسیار درستی را تدارک دیده‌اند برای این کار و از افرادی که شرایط مالی بهتری دارند کمک گرفته می‌شود و درنهایت این پول‌ها جمع می‌شود و به‌مرور صرف همان بچه‌هایی می‌شود که در آن بیمارستان شرایط جسمی خوبی ندارند و اکثراً دچار سرطان یا بیماری‌های لاعلاج دیگر هستند.

خانم گودرزی، شما امسال در سریال‌های متعددی نقش‌آفرینی کردید، سریال‌هایی که مخاطبان زیادی را همراه داشت.

به‌طورکلی حضور امسال‌تان در عرصه بازیگری و نقش‌آفرینی را چطور ارزیابی کردید؟

خب، سریال ممنوعه که خیلی مورد توجه قرار گرفت و از این بابت خیلی خوشحالم البته نقش من کمرنگ بود ولی چون خیلی تأثیرگذار بود من این نقش را پذیرفتم و کارکردم.

سریال لحظه گرگ‌ومیش هم همین‌طور که می‌دانم خیلی موردتوجه قرار گرفت. در این سریال مسائل امروز و دیروز آدم‌ها مطرح می‌شود.

فکر می‌کنم به دلیل مطرح کردن حقایق زندگی بسیار جذاب‌تر شد.

در سال 97 ممکن است که کارهای متفاوتی انجام داده باشم اما در کل به نظر من در سینما فعالیت‌ها خیلی محدودشده است.

من شرایط فعلی را زیاد ایده‌آل نمی‌بینم. همان‌طور که به‌طورکلی اوضاع اقتصادی جامعه زیاد خوب نیست، سینما هم خیلی شرایز خوبی ندارد حالا نباید دراین‌بین به این موضوع نگاه کرد که مثلاً دو سه تا فیلم در گیشه خیلی پرفروش بودند و فروش خوبی داشتند مهم این است که آیا همه این فیلم‌ها ارزشمند هستند یا نه؟

آیا ارزش کافی رادارند ولی خب ما می‌دانیم که این‌طور نیست. برای امسال هم من کلاً خیلی موقعیت خوبی ندیدم و متأسفانه تلویزیون پس رفت می‌کند و من پیشرفتی نمی‌بینم.

مثلاً الان چرا طنز خوبی نداریم که کمی حال مردم را خوب کند؟

یکی از ایرادهایی که مردم با دیدن سریال لحظه گرگ‌ومیش می‌گرفتند این بود که چرا آن‌قدر این فیلم غمگین است؟

مردم الان واقعاً در این اوضاع‌واحوال شرایط و حال و حوصله دیدن فیلم‌های غمگین را ندارند. بااین‌حال نشستند دیدند و مورد استقبال هم قرار گرفت. به نظر من باید کمی در جهت مردم و خواسته باطنی آن‌ها کارکرد.

فکر نمی‌کنید فعالیت‌های گسترده‌ای که خارج از منزل دارید شمارا از نقش زنانه و محوری خودتان در خانواده کمی دور کرده باشد، اگر این‌طور نیست، علتش را چه چیزی می‌دانید؟

"به اعتقاد من خانم‌هایی که در بیرون از منزل هم کار می‌کنند بسیار بیشتر به خانه و خانواده مسلط هستند تا آن‌هایی که فقط خانه‌داری می‌کنند.

به نظر من روحیه مدیریت در خانم‌هایی که در اجتماع هستند، خیلی بیشتر است.

من از زمانی که این بچه‌ها به دنیا آمدند، جلوی دوربین بودم و کار و فعالیت می‌کردم. در شهرستان و خارج از کشور و جاهای مختلف حضور داشتم اما هیچ‌کدام لطمه‌ای ندیدند.

بخشی شاید برنامه‌ریزی صحیح خودم بود بخشی هم کمک فامیل و اقوام و دوستان برای حمایت از من.

اگر همه دست‌به‌دست هم بدهند خیلی بهتر می‌توان مدیریت کرد.

خب الان که بچه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند و شرایط بهتر شده است، سال‌هاست که یک نفره و به‌تنهایی در حال مدیریت زندگی باوجود تمام مسئولیت‌های و نقش‌هایم هستم."

"در خصوص مناسبت روز جهانی زن، من هم به‌نوبه خودم 8 مارس را به همه زنان ایران و جهان تبریک می‌گویم و امیدوارم در عرصه‌های اجتماعی بدرخشند و به اهدافی که دوست دارند برسند.

همین‌طور امیدوارم روزی شاهد این موضوع باشیم که جایگاه خانم‌ها با آقایان برابر باشد چون هنوز هم می‌دانیم که آقایان در بیشتر زمینه‌ها حتی گرفتن دستمزد از خانم‌ها، جایگاه بهتری دارند مگر در موارد خاص که متأسفانه این موضوع چندان جالب نیست.

اما هم تبریک می‌گویم و هم امیدوارم خانم‌ها یکی‌یکی موقعیت‌های اجتماعی را پشت سر بگذارند و به اوج برسند."

 

برچسب ها: فاطمه گودرزی، مصاحبه با فاطمه گودرزی، بازیگر زن، زندگی آنلاین، مصاحبه با بازیگر، گفتگو با بازیگر، گفتگو با فاطمه گودرزی تعداد بازديد: 702 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مصاحبه چیست؟

فیلم روز
تصویر روز