Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:53

3
مرداد
جنجال تازه سردار آزمون و مهدی طارمی!

جنجال تازه سردار آزمون و مهدی طارمی!

سردار آزمون: رقابت مهدی طارمی با من در آقای گل شدن؟ او تازه وارد است/ شنیده‌ام حرف‌هایی درباره‌ام می‌زنند!

مهاجم تیم ملی و زنیت گفت: به نظر من مهدی می‌توانست زودتر به اروپا بیاید. او توانایی زیادی دارد. برایش خوشحال هستم.

برای علاقمندان فوتبال، حداقل در این سال‌ها یک دلخوشی وجود داشته. اینکه ستاره‌ای به نام سردار آزمون در اروپا خوش بدرخشد و دل آن‌ها را شاد کند. سردار گل‌های مهمی در اروپا زده است. لیگ روسیه که هیچ. او نشان داده چقدر توانمند است. به همین دلیل خیلی‌ها دوست دارند سردار را در لیگ‌های بزرگ ببینند. این روز‌ها دوباره شایعاتی از انتقال سردار به سری A مطرح شده است. آفر انگلیس هم که یک جور‌هایی همیشگی است. با سردار در این باره حرف زدیم. او خیلی حرفه‌ای برخورد کرد و از این گفت که بازیکن زنیت است و نمی‌تواند خیلی در این باره حرف بزند. گفت‌وگوی مفصل این مهاجم را با ما می‌خوانید.

سردار باز هم خبر‌های خوبی از روسیه درباره تو می‌رسد. برایمان از اوضاع و احوال خودت و زنیت بگو.

لیگ روسیه زودتر از لیگ‌های دیگر شروع شده و ما الان در مسابقات هستیم. شروع خوبی داشتیم و دو بازی را برده‌ایم. بعد از قهرمانی فصل قبل امسال هم هدفمان این است که بتوانیم ان‌شا‌ءا... دبل کنیم. شروع‌مان خوب بوده. تیم یک‌دل و متحدی هم در اختیار داریم. بچه‌ها خیلی هماهنگ هستند و من هم از بودن در این مجموعه لذت می‌برم. خیلی زود به تمرینات تیم اضافه شدم و الان شرایط خوبی دارم. امسال تلاش کردم در اولین فرصت به تیم ملحق شوم. همه انگیزه داریم. می‌خواهیم قهرمانی فصل قبل را تکرار کنیم.

دوباره شایعات زیادی درباره انتقال تو به لیورپول یا لاتزیو شنیده می‌شود. باشگاه ایتالیایی که یک سالی است به شدت تو را می‌خواهد، اما زنیت ظاهراً تو را به سادگی از دست نخواهد داد.

من دوست ندارم درباره این مسئله حرف بزنم، چون با باشگاه زنیت قرارداد دارم و بازیکن آن‌ها به حساب می‌آیم. حرفه‌ای هم نیست بخواهم چیزی بگویم. منتها درباره پیشنهادات همیشه شایعه زیاد بوده. من به عنوان بازیکن یک وظیفه دارم و آن این است که هر جا باشم، مثل یک سرباز به زمین مسابقه بروم و وظیفه‌ام را انجام دهم. حالا هم ترجیح می‌دهم تمرکزم روی تمرینات و بازی‌ها باشد. راستش من هم چیز‌هایی شنیده‌ام، ولی بهتر است زنیت در این باره صحبت کند.

 خودت دوست داری به سری A بروی یا لیگ برتر انگلیس؟

بازی در چنین لیگ‌‎هایی برای هر بازیکنی افتخار است. به هر حال بازیکنی که به اروپا می‌آید مهمترین هدفش رسیدن به تیم‌های بزرگ است. من می‌گویم همه چیز راه و روشی دارد. قاعده و قانون این است که به باشگاه من پیشنهاد داده شود و دو طرف سر انتقال به توافق برسند. من واقعاً در جریان نیستم که این اتفاقات افتاده یا نه؟

 همه در ایران دوست دارند تو در لیگ‌های بزرگ بازی کنی. دلیل هم دارد، چون می‌گویند توانایی تو اینقدر بالا هست که بتوانی در باشگاه‌های بزرگ و بازی‌های بزرگ به میدان بروی و بدرخشی.

اینکه نظر لطف دوستان است. هر بازیکنی دوست دارد در بالاترین سطح بازی کند. روز اولی که به اروپا آمدم هدفم همین بود، ولی برای چنین اتفاقاتی باید یکسری چیز‌ها آماده باشد. من بازیکنی نیستم که به صرف بازی در تیم بزرگ، تصمیم بگیرم و بروم. در این سال‌ها بحث زیاد بوده. من ترجیح می‌دهم جایی بازی کنم که راحت باشم و بدانم بازی می‌کنم و می‌درخشم. این مسئله مهمی است. طبیعتاً هر زمان این شرایط در باشگاهی برای من مهیا شود، با کمال میل می‌پذیرم. همان‌طور که گفتم فعلاً با زنیت قرارداد دارم و نمی‌توانم به تنهایی تصمیمی بگیرم.

سردار درخشش تو باعث شد خیلی از رسانه‌ها و همین‌طور هواداران به تو لقب «سردار ایرانی» را بدهند.

ایران قهرمان‌های زیادی داشته. این برای من افتخار است که چنین لقبی به من می‌دهند. راستش لقب سردار ایرانی را دوست دارم. ترکیبی از اسمم و نام کشورم است، ولی راستش را بگویم من در فوتبال هیچ وقت دنبال لقب نبودم. فقط دوست دارم طوری بازی کنم که دل مردم شاد شود. این هدف خیلی از فوتبالیست‌هاست.

در تیم ملی هم به خوبی این حس را می‌شد دید.

وقتی شما پیراهن تیم ملی کشورت را می‌پوشی، یعنی یک مسئولیت بزرگ روی شانه‌هایت است. همان‌طور که حمایت ۸۰ میلیون نفر پشت شماست، به نتایج تیم هم دل بسته‌اند. نه تنها ما، از گذشته هر کسی در تیم ملی بوده تلاش کرده تا دل مردم را شاد کند. امیدوارم بتوانیم در ادامه با تیم ملی به نتایج خوبی برسیم تا دوباره دل مردم شاد شود. هیچ لذتی بالاتر از بالا بردن اسم ایران و ایرانی نیست.

قرعه‌کشی دور اول مقدماتی جام جهانی انجام شد. با هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق همگروه شدیم. کلاً سرنوشت ما انگار با تیم‌هایی، چون عراق و بحرین گره خورده.

به نظر من نباید به اسم هیچ تیمی توجه کنیم. وقتی می‌خواهیم به جام جهانی برویم نباید برایمان فرق کند با چه تیمی همگروه شویم. به نظرم این ما نیستیم که باید از نام رقبا بترسیم بلکه تیم‌های دیگر هستند که باید از نام «ایران» بترسند. در این چند سال خدا را شکر نتایج خوبی به دست آوردیم. آقای کی‌روش موفق شدند تیم قدرتمندی بسازند. واقعاً برای تیم ملی زحمت کشیدند. این را همه مردم می‌دانند. آقای ویلموتس هم تازه به تیم ملی آمده و مثل کی‌روش پرتلاش است. قطعاً با زحمت و تلاش زیاد می‌توانیم موفق باشیم.

سردار تو از جمله بازیکنانی هستی که رابطه خوبی با هواداران داری. این ناشی از چه چیز می‌شود؟ اینکه آدم مغروری نیستی؟

غرور نه در من و نه در ترکمن‌ها جایی ندارد. من خاک پای هواداران هستم. آن‌ها نباشند فوتبال ارزشی ندارد. من از غرور بدم می‌آید. به نظرم هیچ دشمنی برای انسان بزرگتر از غرور نیست. این را از خانواده‌ام و از مربیانم یاد گرفته‌ام. درباره رابطه‌ام با هواداران هم باید بگویم همیشه به من لطف دارند. حمایت می‌کنند. گاهی هم انتقاد می‌کنند که این طبیعی است.

تو در چند سال گذشته روند ثابتی داشتی. این دلیلش چیست؟

راستش من همیشه خودم را شبیه یک دانش‌آموز می‌بینم، دانش‌آموزی که هنوز دارد یاد می‌گیرد. به نظر من در فوتبال نهایتی وجود ندارد و شما هر روز باید تلاش کنید بهتر از روز قبل باشید. این را از ابتدای فوتبالم یاد گرفتم. این یک قاعده همیشگی در کار من است. امیدوارم در آینده هم چیز‌های بیشتری یاد بگیرم و بتوانم پیشرفت کنم.

فوتبالیست‌ها به خاطر آن استرسی که در کارشان دارند، همیشه تحت فشارند. تو چطور این فشار را از بین می‌بری؟

مهمترین چیز این است تو بتوانی در زمین از بازی لذت ببری، ولی من همیشه خدا را پشت خودم احساس می‌کنم. در واقع خدا را پشتم دارم و این باعث می‌شود از چیزی ترس نداشته باشم.

سردار! مهدی طارمی هم سرانجام به اروپا آمد و با باشگاه ریوآوه قرارداد بست. ابتدا می‌خواستیم نظرت را درباره این انتقال بدانیم؟

به نظر من مهدی می‌توانست زودتر به اروپا بیاید. او توانایی زیادی دارد. برایش خوشحال هستم. او قطعاً می‌تواند توانایی خود را بیشتر نشان دهد. من هم هر کمکی از دستم بربیاید برای مهدی انجام می‌دهم. او مثل برادرم می‌ماند.

 تو در روسیه و مهدی در پرتغال. شاید دورادور یک رقابتی هم برای آقای گلی داشته باشی.

رقابت من و مهدی برای آقای گلی در اروپا؟ او تازه‌وارد است! (خنده) راستش این خیلی مهم است که ببینیم مربی از بازیکن چه می‌خواهد. اولین کاری که یک بازیکن در اروپا می‌کند این است که بتواند خودش را با شرایط وفق دهد. مهدی توانایی فنی زیادی دارد و من مطمئنم می‌تواند خودش را به خوبی نشان دهد.

 تو و مهدی در تیم ملی همبازی هستید. ممکن است یک روز در رده باشگاهی همبازی شوید؟

شاید یک روز این اتفاق افتاد. هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

 و خودت حرفی با طرفداران فوتبال و حامیانت داری؟

همیشه آن‌ها برای ما دعا می‌کنند، من هم دوست دارم برای همه مردم ایران و طرفداران دعا کنم تا ان‌شا‌ءا... مشکلی نداشته باشند و ایام به کام‌شان شود

منبع:خبر ورزشی

برچسب ها: ورزش، مصاحبه، زندگی آنلاین، فوتبال، مهدی طارمی، سردار آزمون، پرسپولیس، تیم ملی فوتبال، آقای گل، اخبار ورزشی، لیگ اروپا تعداد بازديد: 628 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز