Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:19

19
تیر
مصاحبه با علیرضا روزگار، خواننده موسیقی پاپ (1)

مصاحبه با علیرضا روزگار، خواننده موسیقی پاپ (1)

آلبوم «فنجون برعکس» علیرضا روزگار دارای ۱۰ قطعه به نام‌های «ثانیه‌های سنگین»، «مکث کن»، «از این فاصله»، «اخلاق بد»، «تبریک»، «فنجون برعکس»، «تلنگر بارون»، «من با تو»، «حال من» و «بارون» است.

بهاره کنجکاوفرد

از «فنجون برعکس» تا همکاری با میلاد ترابی

علیرضا روزگار خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان در سال 1360 در مرودشت متولد شد.

«بی‌کسی» نخستین اثر رسمی این هنرمند است و جدیدترین آلبوم او با عنوان «فنجون برعکس» در اسفندماه سال گذشته در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

در کارنامه هنری علیرضا روزگار هم‌چنین تک قطعه‌های پرطرفداری چون جمعه، خدایا، پرم از گریه، امون، امشب دل تنهای من، من تو رو تو کی، می‌ترسم و ناری ناری شنیده می‌‌شود.

این خواننده پاپ پس از برگزاری کنسرت اخیر خود در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه، در شهرهای مختلف کشورمان به اجرای برنامه پرداخت.

وی همچنین در شرایط کنونی تمرکز اصلی خود را بر انتشار تک قطعه‌هایش گذاشته است و تجربه نشان داده، تک قطعه‌های علیرضا روزگار با استقبال خوبی از جانب طرفداران این خواننده روبرو می‌‌شود به ویژه که در تک قطعه جدیدی که در دست تهیه دارد، با میلاد ترابی آهنگساز و تنظیم کننده مشهور این روزهای موسیقی پاپ همکار شده است.

به طور معمول، علیرضا روزگار خود ترانه کارهایش را می‌‌گوید و آهنگسازی آثارش را نیز اغلب خود انجام می‌‌دهد.

آلبوم «فنجون برعکس» علیرضا روزگار دارای ۱۰ قطعه به نام‌های «ثانیه‌های سنگین»، «مکث کن»، «از این فاصله»، «اخلاق بد»، «تبریک»، «فنجون برعکس»، «تلنگر بارون»، «من با تو»، «حال من» و «بارون» است که علیرضا روزگار به همراه برادرش (مصطفی) آهنگسازی تمامی قطعات را بر عهده داشته است.

چه اتفاقی باعث ورود شما به عرصه موسیقی و سپس خوانندگی شد؟

در دوران دانشگاه و دانشجویی نواختن گیتار را یاد گرفتم. پیش از این اتفاق خواندن را دنبال می‌‌کردم. در همان دوره دوست آهنگسازی داشتم که وقتی علاقه من به این حوزه را دید، چیزهایی از آهنگسازی و ملودی سازی را بهم یاد داد البته آهنگسازی که ما انجام می‌‌دهیم در اصل ملودی سازی است اما در خلال آن یک حس وجود دارد که آن را روی نت هایی منتقل می‌‌کنیم که از نظر گوش خودمان حس شنوایی خوبی به ما می‌‌دهد و دلچسب و راضی کننده است.

پیوسته مسیر موسیقی را دنبال می‌‌کردم اما متاسفانه در همان ابتدا به افرادی برخورد نکردم که باعث شکوفایی استعداد من در این زمینه بشوند و کارهایم به سرانجام خوبی برسد و بر همین اساس، آرام آرام اما به صورت پیوسته پیش رفتم  و به همراه برادرم مصطفی تنظیم‌های اولیه‌ای را در سال 83 و 84 انجام دادیم.

قبل از کسب تجربه در زمینه تنظیم، کارهایم را تنها با گیتار می‌‌خواندم و با وسایلی که چندان پیشرفته نبودند، آثار را ضبط می‌‌کردیم و اینگونه، نام و نشانی از ما در میان نبود چون روی کارها معرفی گذاشته نمی‌شد با این حال کارهای گیتاری اما زیبایی تولید شد.

این روند ادامه داشت تا اینکه در مسیر حرفه‌ای شدن گام گذاشتیم و به تدریج پیش رفتیم تا به این نقطه فعلی دست پیدا کردیم.

از انتشار آلبوم «فنجون برعکس» در اسفندماه 94، چه بازخوردهایی گرفتید؟

پس از انتشار جدیدترین آلبوم‌ام در سه ماه گذشته، بازخوردهای خوبی از مخاطبانم گرفتم و نسبت به آلبوم‌هایی که در بازار منتشر می‌‌شود، مردم از آن رضایت داشتند چرا که در شرایط فعلی از آلبوم‌های موسیقی منتشر شده در بازار، انتظار چندانی نمی رود و برای هیچ آلبوم اتفاق خاصی نمی‌افتد اما خدا را شکر بنده از واکنش ها نسبت به این اثر، راضی بودم.

همچنین با کنسرتی که اواخر اردیبهشت در تهران داشتیم و نحوه همراهی مردم، متوجه شدم که آلبوم تا حد زیادی شنیده شده است.

هم اکنون آلبوم جدیدی در دست تهیه دارید؟

در حال ساخت ملودی‌های آلبوم جدید هستم اما در شرایط فعلی، تمرکز بر روی تولید تک قطعه‌های جدید است.

زمان پخش این تک قطعه ها مشخص نیست اما قطعه ای را با تنظیم میلاد ترابی در دست تهیه دارم. طولانی شدن مدت زمان تهیه برخی کارها به دلیل حساسیتی است که روی کیفیت آثار داریم و تمام تلاش خود را به کار می‌‌گیریم که کارها نسبت به قبل، روندی صعودی را در پیش بگیرد.

در مورد کاری که با همکاری میلاد ترابی در در حال آماده‌سازی آن هستم، تمام تلاش خود را می‌‌کنم که پیش از ماه رمضان منتشر شود اما ممکن است اتفاقاتی، باعث تاخیر در انتشار این قطعه شود.

ترانه این قطعه را خودم سروده‌ام و آهنگسازی آن را هم خود انجام داده‌ام...

 

 

برای خواندن بخش دوم -مصاحبه با علیرضا روزگار، خواننده موسیقی پاپ- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، مصاحبه با خواننده، موسیقی، خوانندگی، مصاحبه با علیرضا روزگار، آلبوم فنجون برعکس، آلبوم موسیقی تعداد بازديد: 1332 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز