Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 20:41

29
آذر
امیر یگانه؛ در آلبوم سوم فضاهایی جدید را تجربه می‌کنم

امیر یگانه؛ در آلبوم سوم فضاهایی جدید را تجربه می‌کنم

امیر یگانه خواننده موسیقی پاپ کشورمان در چهارمین روز از تیرماه سال 1362 متولد شد. او فعالیت موسیقایی خود را از دوران نوجوانی با ترانه‌سرایی و نواختن سازهایی چون پیانو، گیتار و ساز دهنی آغاز کرد. به جرات می‌توان گفت «حس» پرطرفدارترین قطعه این خواننده پاپ د

بهاره كنجكاو فرد

 

 

امیر یگانه خواننده موسیقی پاپ کشورمان در چهارمین روز از تیرماه سال 1362 متولد شد. او فعالیت موسیقایی خود را از دوران نوجوانی با ترانه‌سرایی و نواختن سازهایی چون پیانو، گیتار و ساز دهنی آغاز کرد. به جرات می‌توان گفت «حس» پرطرفدارترین قطعه این خواننده پاپ در بین مخاطبانش است. در کارنامه هنری این خواننده جوان دو آلبوم به نام‌های «بی تو تنهام» و «بی تابی» دیده می‌شود.

قطعه «حس» که پس از انتشار در قالب تک آهنگ، در آلبوم دوم شما هم وجود داشت، در معرفی هرچه بیشتر شما به دنیای موسیقی نقش مهمی‌ بازی کرد. فکر می‌کنید این اثر ضمن ریتمیک بودن از چه ویژگی خاصی برخوردار بود که تا اندازه بسیار زیادی مورد استقبال مخاطبان موسیقی پاپ قرار گرفت؟

اینکه درصد زیادی از معرفی من به خاطر قطعه «حس» بوده، برایم چندان راضی کننده نیست چون من کارهای دیگری داشتم که بیشتر مستحق شنیده شدن بودند ولی چون این کار، اثری شاد بود و با توجه به اینکه کارهای ریتمیک بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، این کار در بین دیگر آثارم بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.فکر می‌کنم اینکه این کار نسبت به آثار شاد دیگری که از 30 سال گذشته تا امروز تولید شده، بیشتر شنیده شد، وجود یک ملودی بسیار ساده و به جای آن بود و همچنین ترانه‌ای که روی آن گفته بودم به گونه‌ای بود که به راحتی امکان همذات پنداری شنونده با آن وجود داشت و حس لطافت در آن موج می‌زد. ترانه ساده این قطعه در مقایسه با ترانه‌های پیچیده‌ای که در آن زمان سروده می‌شد و در تبلور احساس شاعرانگی آن‌ها بسیار تلاش می‌شد، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنین تنظیم به جا، جدید و پرهیجانی که از جانب زانیار خسروی در این قطعه ارائه شد و همچنین میکس و مستر سیروان و راهنمایی‌های او نیز نقش زیادی در بیشتر شنیده شدن آن بازی کرد.

 همیشه از همکاری با سیروان خسروی به عنوان نقطه اوجی در آثارتان صحبت می‌کنید. لطفا کمی‌از نحوه آغاز این همکاری و روند ادامه آن برایمان بگویید.

ورودم به دنیای تولید موسیقی با سیروان شروع شد و اولین تنظیم کننده‌ای بود که کارم را با او شروع کردم و می‌توانم بگویم مدیر هنری من در آلبوم اول بود و براساس نظرات سیروان و با اینکه خودم آهنگساز بودم، تنها دو آهنگ از ساخته‌های خودم  را انتخاب کردم و مابقی ملودی‌ها را از آثار دیگر دوستان انتخاب کردم.

بعد از آلبوم اول تا زمانی که ترانه‌هایی را برای سیروان گفتم با یکدیگر همکاری نداشتیم اما همیشه دوستی با سیروان برای من افتخار بوده است، همیشه از کمک‌های فکری و سبک کاری‌اش در روند فعالیت‌هایم استفاده می‌کنم و اخیرا همکاری‌هایی در زمینه ملودی و ترانه برای تک آهنگ‌های جدیدش با یکدیگر داریم. لذت می‌برم از اینکه کاری از سیروان منتشر شود و من نقشی در آن داشته باشم.

با وجود اینکه تنظیم قطعه‌های آلبوم اولتان را سیروان انجام داد و با مدیریت هنری این اثر، همکاری خوبی بین شما و ایشان حاصل شد، چرا برای تنظیم قطعه‌های آلبوم دوم به سراغ سیاوش صدری رفتید؟

زمانی که استارت آلبوم دوم را زدم از نظر زمانی موقعیت بدی وجود داشت و سیروان سرباز بود و آلبوم خودش و آلبوم دوم شهاب رمضان را در دست تهیه داشت و چون امکان اتلاف زمان وجود داشت از کمک‌های سیروان استفاده می‌کردم اما سعی کردم کار را پیش ببرم. سیاوش صدری هم از دوستان خوب من و از تنظیم کننده‌های کاربلد است و از تنظیمهای این آلبوم راضی هستم ولی درآلبوم سوم به سراغ فضاهای جدید و متفاوت‌تر از آلبوم اول و دوم رفتم كه خودم خیلی می‌پسندم و امیدوارم مخاطبان نیز بپسندند. تصور می‌کنم می‌توان کارهای با ارزش‌تری انجام داد به نحوی که با شنیدن در سال‌های آینده نیز مورد تایید قرار بگیرد. اگر فردی موزیسین واقعی باشد و به موسیقی تنها به عنوان وسیله‌ای برای شهرت نگاه نکند، با آثار تولیدی اشباید کارنامه قابل قبولی از خود  بر جای بگذارد.

از آلبوم جدیدتان چه خبر؟ چقدر خط فکری الانتان در این اثر شنیده می‌شود؟

تقریبا 6 قطعه از آلبوم جدیدم آماده شده و مطابق با خط فکری الان و خط فکری آلبوم اولم است حتی شاید روشن‌تر و پخته‌تر هم شده باشد چون طی این 10 سال تجربه‌ام بیشتر شده و در کل بهتر شده. فکر می‌کنم مردم از این آلبوم راضی باشند و با اقبال عمومی ‌روبه‌رو شود و خودم هم رضایت دارم.

کارهای مربوط به آهنگسازی و ترانه‌سرایی این آلبوم را خودتان انجام می‌دهید؟ تنظیم قطعه‌ها را چطور؟

در زمینه آهنگسازی و ترانه خودم فعالیت می‌کنم اما در زمینه تنظیم قطعه‌ها محمدرضا رهنما فعالیت می‌کند.

نامی ‌برای آلبوم سومتان و زمانی برای انتشار آن مشخص کردید؟

هنوز عنوانی را مشخص نکرده‌ام چون با قرار گرفتن قطعه‌های جدید در آلبوم، ممکن است نام اثر تغییر کند. اگر مشکلی پیش نیاید، فکر می‌کنم بهار سال آینده این آلبوم منتشر شود.

بعد از انتشار آلبوم «بی تابی» در سال 92 و برگزاری کنسرت در زمستان همان سال، دیگر به سمت اجرای صحنه‌ای نرفتید. دلیل این موضوع چیست؟

به دلیل فسخ قرارداد و مشکلات قراردادی که با تهیه کننده‌ام داشتم از آن زمان تا الان اجرایی نداشتم. حدود 8 ماه است که قراردادم را فسخ کرده‌ام و برای آزادانه فعالیت کردن رضایت‌نامه دارم. الان هم که مشغول جمع‌آوری آلبوم هستم و دلم می‌خواهد با دست پر به دیدار مخاطبانم بروم که به همین دلیل احتمالا اواخر زمستان یا بعد از انتشار آلبوم روی استیج می‌روم.

با در نظر داشتن اینکه فعالیت هنری‌تان را با ترانه سرایی آغاز کردید، چرا کم تر اسمتان به عنوان ترانه سرا در آثار دیگر خوانندگان دیده می‌شود؟

موضوعی در کشورمان وجود دارد با این محور که افرادی که ترانه و ملودی را با هم می‌سازند کم‌تر به عنوان ترانه‌سرا مورد توجه قرار می‌گیرند و در رقابت‌ها نامشان برده می‌شود بلکه افرادی که صرفا کار ترانه انجام می‌دهند را ترانه‌سرا می‌دانند در حالی که این تصور اصلا درست نیست چون ترانه‌ای که من روی ملودی می‌گویم به مراتب سخت‌تر از ترانه‌ای است که بدون تعیین هیچگونه چارچوب خاص از قبل سروده شود، به عنوان نمونه کارهایی که برای سیروان تهیه می‌کنم هیچ کدام از قبل ترانه‌اش نوشته نمی‌شود بلکه ملودی ساخته می‌شود و من مجبورم جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنم. با چنین محدودیت‌هایی که وجود دارد ترانه‌سرا باید ترانه‌ها را به گونه‌ای بنویسد که شنونده با آن ها همذات پنداری پیدا کند. موضوع دیگری که وجود دارد این است که افراد چندان حوصله جستجو کردن ندارند و ترجیح می‌دهند از آثاری که از سال‌های گذشته بر جای مانده استفاده کنند و از افرادی که سال‌های گذشته مطرح بوده‌اند استفاده کنند.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، گزارش خواننده پاپ، مصاحبه، امیر یگانه، آلبوم جدید امیر یگانه تعداد بازديد: 841 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز