Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 04:03

28
فروردین
هر آنچه که باید درباره رژیم غذایی گربه بالغ بدانید!

هر آنچه که باید درباره رژیم غذایی گربه بالغ بدانید!

رژیم غذایی گربه بالغ و عقیم شده، کاملا با رژیم غذایی گربه‌های عادی و غیر عقیم شده، متفاوت است. این گربه‌ها به نسبت گربه‌های معمولی، ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

رژیم غذایی گربه بالغ و عقیم شده، کاملا با رژیم غذایی گربه‌های عادی و غیر عقیم شده، متفاوت است. این گربه‌ها به نسبت گربه‌های معمولی، ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و احتمال بروز چاقی و اضافه وزن در آنها به شدت زیاد است. به همین دلیل، باید غذایی مصرف کنند که بتواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن او را تامین کند اما چربی کمتری داشته باشد.

البته فقط چربی‌ها نیستند که منجر به افزایش وزن گربه عقیم شده می‌شوند. کربوهیدرات‌ها نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. اگر سوالتان این است که به گربه بالغ چه غذایی بدهیم؟ حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. شما باید بدانید که بهترین رژیم غذایی گربه بالغ و عقیم شده، رژیمی است که وزن او را ثابت نگه دارد. ما هم قرار است پیرامون همین موضوع با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

رژیم غذایی گربه بالغ

رژیم غذایی گربه بالغ در صورتی که عقیم نباشد، هر چیزی می‌تواند باشد. اگر نگاهی به گربه‌های خیابانی یا حتی گربه‌های خانگی بیندازید، متوجه می‌شوید که این گربه‌ها، ساعت‌ها به این طرف و آن طرف می‌روند و فعالیت مستمر دارند. این کار به خاطر پیدا کردن غذا است. حتی گربه‌های خانگی که عقیم سازی نشده‌اند، انرژی بالایی برای بازی کردن و این طرف و آن طرف رفتن، صرف می‌کنند. این کار می‌تواند سلامت قلب و عروق آنها را تضمین کرده و کمتر دچار چاقی شوند.

اگر عادت دارید به گربه خود غذای خشک دهید و او را عقیم نکرده‌اید، زیاد نگران چاق شدن آن نباشید چون به ندرت چنین مسئله‌ای رخ می‌دهد اما در صورتی که گربه شما عقیم شده است، باید غذای خشک گربه عقیم شده رفلکس یا هر برندی که مد نظرتان هست، به او بدهید.

بهترین رژیم غذایی گربه عقیم شده، چه بالغ باشد و چه بالغ نباشد، غذایی است که بدن او را دچار فقر ویتامین و مواد مغذی نکند. برخی از افرادی که گربه خانگی عقیم شده دارند، در دادن غذای خشک یا مرطوب به گربه خود، به شدت کوتاهی و تفریط می‌کنند. آنها بر این باورند که باید غذای خیلی کمی به گربه بدهند تا چاق نشود. این کار، دو ایراد اساسی و بزرگ در پی دارد که اصلا به نفع گربه نیست:

  1. اول اینکه گربه شما دچار فقر مواد معدنی و ویتامین و پروتئین می‌شود.
  2. دوم اینکه، گربه شما از حد طبیعی لاغرتر می‌شود و روز به روز، گوشه گیرتر می‌شود. به احتمال زیاد بعد از چند وقت هم، جان خود را از دست می‌دهد. زیرا دچار بدن و ایمنی بسیار ضعیفی می‌شود.

پس به جای اینکه دائم بگویید به گربه بالغ چه غذایی بدهیم؟ بهتر است در این خصوص، با پزشک عقیم کننده او صحبت کنید تا راهنمایی‌های لازم در این خصوص را به شما انجام دهد.

اگر عادت دارید برای گربه خود غذای مخصوص می‌گیرید، می‌توانید از غذای گربه جوسرا کتلوکس استفاده کنید. زیرا فیبر موجود در آن، فیبر سیب زمین است و منجر به تحرک بیشتر روده و دفع سریع می‌گردد. همچنین، از بروز اضافه وزن، جلوگیری می‌کند. در ضمن، پروتئین موجود در آن از گوشت اردک است و می‌تواند مواد مورد نیاز بدن گربه عقیم شده را، تامین کند.

در رژیم غذایی گربه عقیم شده چه محصولاتی را اضافه کنیم؟

 

رژیم غذایی گربه عقیم شده، باید به گونه‌ای تعریف و اجرا گردد که علاوه بر تامین مواد معدنی، ویتامین و پروتئین‌های مورد نیاز بدن او، جلوی اضافه وزن را هم بگیرد. بنابراین، بهتر است از غذایی استفاده شود که این مشخصات و ویژگی‌ها را داشته باشد. اگر گربه بالغ یا بچه گربه عقیم شده دارید، ممکن است به هر علتی، دچار انگل گربه شود. این انگل که نوعی کرم لوله‌ای است و باید با قرص ضد انگل گربه بر طرف شود.

مکانیسم اثر قرص انگل به این صورت است که بعد از جذب در پلاسما، به پروتئین‌های موجود در خون متصل می‌شود و انگل و پروتئین، هر دو با هم دفع می‌شوند. حالا برای اینکه گربه عقیم شده شما، دچار فقر پروتئین نشود، باید غذای حاوی پروتئین بیشتری مصرف کند. اما به خاطر کم بودن فعالیت بدنی، روز به روز چاق‌تر می‌شود. شما باید در چند وعده غذای او را بدهید و در هر وعده، میزان این غذا را کمتر کنید.

بهترین رژیم غذایی گربه عقیم شده در چنین حالتی، می‌تواند غذای مرطوب باشد زیرا آب موجود در آن، می‌تواند کمی از حجم اصلی غذا، کم کند. البته غذای خشک و آماده هم در صورتی که حاوی فیبر و پروتئین و چربی بسیار کم باشد، منبع خوبی برای تامین غذای گربه عقیم شده است.

و در آخر لازم به ذکر است که رژیم غذایی گربه بالغ عقیم شده، باید طبق یک برنامه ریزی مشخص و مدون به او داده شود. مطمئن باشید بعد از گذشت چند وقت، گربه شما به این رژیم غذایی عادت می‌کند و عقیم شدگی خود را فراموش می‌کند.

تعداد بازديد: 67 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز