Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 11:54

22
آبان
بازگشت باورنکردنی یک استقلالی؛ رونمایی از سورپرایزهای قلعه‌نویی برای فیفادی

بازگشت باورنکردنی یک استقلالی؛ رونمایی از سورپرایزهای قلعه‌نویی برای فیفادی

امیر قلعه‌نویی دیروز ۳۰ بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد.

سپهر ستاری: روز گذشته فهرست ۳۰ نفره تیم ملی برای دو بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان از سوی امیر قلعه‌نویی اعلام شد. در جدیدترین لیست تیم ملی سپاهان با ۷ بازیکن بیشترین نماینده را دارد و از استقلال و پرسپولیس هم سه بازیکن فراخوانده شده‌اند. تیم ملی ایران قرار است روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ‌کنگ برود و سپس روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در تاشکند مهمان تیم ملی ازبکستان خواهد بود. این دو بازی یکی از آخرین فرصت‌های تیم ملی برای آماده‌سازی در راه جام ملت‌های آسیا خواهد بود و همین موضوع اهمیت اردوی تیم ملی را افزایش می‌دهد.

درون دروازه بدون تغییر

امیر قلعه‌نویی ترجیح داده در این اردو تغییری در خط دروازه به وجود نیاورد و دوباره به علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین حسینی اعتماد کرده است. این سه نفر آماده‌ترین گلرهای فعلی لیگ برتر محسوب می‌شوند و حضورشان در فهرست کاملا قابل پیش‌بینی بود. حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری، دیگر دروازه‌بان‌هایی که در چند اردوی اخیر از آن‌ها دعوت شده بود در لیست جدید حضور ندارند و سرمربی تیم ملی همچنان برنامه‌ای برای دعوت از امیر عابدزاده ندارد.

بازگشت باورنکردنی یک استقلالی؛ سه سورپرایز قلعه‌نویی برای فیفادی

بازگشت مجید حسینی پس از مصدومیت

فهرست نفرات حاضر در خط دفاعی تیم ملی هم بدون سورپرایز خاصی بسته شده است. مجید حسینی و صادق محرمی که به دلیل مصدومیت اردوی قبلی را از دست داده بودند، در این فیفادی دوباره به لیست برگشته‌اند. صالح حردانی، مدافع راست استقلال تنها بازیکن خط خورده لیست تیم ملی محسوب می‌شود که غیبت او هم با توجه به نیمکت‌نشینی در استقلال چندان عجیب نبود. محمدحسین مرادمند و ابوالفضل جلالی از استقلال، عارف آقاسی از تراکتور و میلاد زکی‌پور از سپاهان از جمله نفراتی بودند که شانس حضور در این اردو را داشتند ولی مرادمند به دلیل مصدومیت و دو بازیکن دیگر با نظر سرمربی تیم ملی خط خوردند.

شجاع خلیل‌زاده، سید مجید حسینی، محمدامین حزباوی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد دانشگر، رامین رضاییان، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی نفرات دعوت شده از سوی سرمربی تیم ملی در خط دفاعی هستند.

 

سورپرایزهای قلعه‌نویی در خط میانی

دعوت از امید ابراهیمی یکی از تصمیمات غافل‌گیرکننده امیر قلعه‌نویی بود که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. ابراهیمی از زمان حضور قلعه‌نویی هرگز شانس حضور در تیم ملی را به دست نیاورده بود ولی در آستانه جام ملت‌ها به تیم ملی برگشته است. این هافبک ۳۶ ساله ابتدای فصل راهی الشمال قطر شد و یکی از نفرات ثابت این تیم محسوب می‌شود. البته تیم قطری با حضور ابراهیمی از ۸ مسابقه تنها ۶ امتیاز کسب کرده و در رده نهم لیگ ستارگان قرار دارد.

محمد قربانی، هافبک جوان سپاهان هم دیگر بازیکنی است که برای نخستین بار از سوی قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت می‌شود. قربانی در هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب طلایی‌پوشان داشته و مانند هم‌تیمی‌اش محمدجواد حسین‌نژاد، پاداش درخشش خود را از سرمربی تیم ملی گرفت.

علی کریمی، هافبک تیم کایسری‌اسپور ترکیه هم پس از غیبت در اردوهای قبلی به دلیل مصدومیت، دوباره به تیم ملی دعوت شده است. کریمی در چند هفته اخیر عملکرد خوبی در سوپرلیگ ترکیه داشته و کایسری در چهار بازی آخر خود با حضور ثابت او برنده شده است. ستاره سابق استقلال این هفته هم مقابل قاسم‌پاشا گلزنی کرد.

روزبه چشمی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، محمدجواد حسین‌نژاد و محمد قربانی هافبک‌های مورد نظر قلعه‌نویی برای دو بازی مقدماتی جام جهانی هستند.

بازگشت باورنکردنی یک استقلالی؛ سه سورپرایز قلعه‌نویی برای فیفادی

بازگشت اسدی و اولین حضور مهاجم ۲۰ ساله

در خط حمله رضا اسدی پس از درخشش در چند بازی اخیر سپاهان دوباره به تیم ملی دعوت شد اما بزرگ‌ترین سورپرایزهای قلعه‌نویی در جلوی زمین به دعوت از دو ستاره جوان مربوط می‌شود. سعید سحرخیزان و آریا یوسفی، مهاجم و وینگر تیم‌های گل‌گهر و سپاهان برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند تا میانگین سنی فهرست جدید تا حدی کاهش یابد.

در طرف مقابل هم کریم انصاری‌فرد ۳۳ ساله برای دومین فیفادی متوالی فراخوانده شده تا مشخص شود قلعه‌نویی از شرایط او در اردوی قبلی رضایت داشته است . البته انصاری‌فرد در تیم باشگاهی خود، اومونیا قبرس شرایط مطلوبی ندارد و اغلب یک بازیکن نیمکت‌نشین است. او از ابتدای فصل هم تنها یک گل به ثمر رسانده است. شهریار مغانلو هم دوباره از لیست تیم ملی خط خورده که البته در بیانیه فدراسیون فوتبال دلیل این امر مصدومیت اعلام شده است. حضور پرتعداد بازیکنان سپاهان در تیم ملی اعتراض ژوزه مورایس را در پی داشت و فدراسیون فوتبال هم خیلی سریع در پاسخ به سرمربی پرتغالی اعلام کرد با مسئولیت او حاضر است تمام نفرات را به اردوی سپاهان برگرداند!

مهدی ترابی هم پس از بازگشت از مصدومیت و علی‌رغم نمایش‌های متوسط دوباره به تیم ملی دعوت شده تا مشخص شود قلعه‌نویی اعتقاد ویژه‌ای به وینگر پرسپولیس دارد. برخلاف ترابی اما نام مهدی قایدی همچنان در لیست تیم ملی قرار ندارد و به نظر می‌رسد او از شانس کمی برای حضور در جام ملت‌ها برخوردار است.

نکته نگران‌کننده در خط حمله تیم ملی وضعیت مهدی طارمی در هفته‌های اخیر است. طارمی از ابتدای فصل تنها ۳ بار برای پورتو گلزنی کرده و پس از خراب کردن پنالتی مقابل استوریل، این هفته هم از روی نیمکت کار را آغاز کرد. برخلاف طارمی اما سردار آزمون نسبت به ابتدای فصل شرایط بهتری در رم دارد و موفق به گلزنی هم شده است.

محمد محبی، علیرضا جهانبخش، مهرداد محمدی، آریا یوسفی، مهدی ترابی، رضا اسدی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، سعید سحرخیزان و مهدی طارمی مهاجمان حاضر در لیست امیر قلعه‌نویی هستند.

بازگشت باورنکردنی یک استقلالی؛ سه سورپرایز قلعه‌نویی برای فیفادی

برچسب ها: تیم ملی فوتبال ایران، امیر قلعه نویی تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز