Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:10

1
شهریور
اتفاقی عجیب و غریب؛ تولد اولین زرافه بدون خال جهان+ عکس

اتفاقی عجیب و غریب؛ تولد اولین زرافه بدون خال جهان+ عکس

در یکی از نادرترین پدیده‌های دنیای حیوانات، به تازگی بچه زرافه‌ای بدون خال در باغ وحشی در ایالت تنسی آمریکا به دنیا آمده که گمان می‌رود تنها زرافه به این شکل در جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وقتی به زرافه فکر می کنید اولین تصویری که به ذهنتان می رسد چیست؟ احتمالا گردن دراز و لکه های زیاد؟ زرافه‌ها به خاطر گردن بسیار بلندشان نمادین هستند، اما این لکه‌ها نیز بسیار مفید هستند نه تنها برای خود زرافه، بلکه برای محققان نیز!

از آنجایی که زرافه‌ها در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که عموماً بسیار گرم هستند، به یک راه خوب برای خنک کردن خود نیاز دارند. لکه ها احتمالاً یکی از روش هایی هستند که برای انجام این کار استفاده می‌شوند. پوست زیر لکه ها دارای غدد عرق بسیار بزرگ و آرایش منحصر به فرد رگ های خونی است. این دو ویژگی با هم ترکیب می‌شوند تا به آنها اجازه می‌دهد تا گرمای بیشتری را از لکه‌ها به عنوان بخشی از سیستم تنظیم حرارت خود از دست بدهند.

یکی دیگر از عملکردهای بالقوه لکه ها، بهبود میزان بقای گوساله ها است. در مناطقی که تعداد زیادی از شکارچیان، به ویژه شیرها وجود دارد، بقای گوساله به توانایی آنها در اجتناب یا پنهان شدن از آن شکارچیان بستگی دارد. این تئوری وجود دارد که این لکه‌ها به گوساله‌ها کمک می‌کنند تا زمانی که در سایه‌ها پنهان می‌شوند با محیط اطراف خود ترکیب شوند. با بقای گوساله‌های جوان با ویژگی‌های لکه‌ای خاص، مانند اندازه و شکل، ارتباط وجود دارد. با این حال، مشخص نیست که آیا این ویژگی‌ها واقعاً باعث افزایش بقا می‌شوند یا صرفاً با سایر ویژگی‌هایی که ممکن است مهم‌تر باشند، مانند عوامل محیطی یا مادری، مرتبط هستند.

در یکی از اتفاقات نادر در طبیعت اخیرا زرافه‌ای بدون خال متولد شده‌است.

اتفاقی عجیب و غریب؛ تولد اولین زرافه بدون خال جهان/ عکس

اتفاقی عجیب و غریب؛ تولد اولین زرافه بدون خال جهان/ عکس

 

برچسب ها: حیات وحش، حیوانات، زرافه، جانوران تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز