Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 14:27

21
مهر
چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

غیبت احتمالی سردار آزمون در جام جهانی باعث شده نام گزینه‌های مختلفی برای جانشینی او مطرح شود.

خبرآنلاین : مصدومیت سردار آزمون در جریان دیدار بایر لورکوزن و پورتو شوک بزرگی به تیم ملی ایران بود و حالا کارلوس کی‌روش در فاصله کمتر از دو ماه تا جام جهانی باید به فکر گزینه‌های جانشین برای ستاره ایرانی خود باشد. آزمون در دوره قبلی حضور کارلوس کی‌روش یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش بود و سرمربی پرتغالی حتی وقتی سردار از تیم ملی خداحافظی کرد هم حامی او بود. با این اوصاف کی‌روش کار سختی برای پیدا کردن جانشین برای سردار دارد و این مسئله یکی از چالش‌های او در روزهای آینده خواهد بود.

البته غیبت سردار آزمون در جام جهانی هنوز قطعی نیست. دوره نقاهت او که از ناحیه ماهیچه دوقلوی پا دچار آسیب‌دیدگی شده بین ۶ تا ۸ مصدوم خواهد بود و شماره ۲۰ تیم ملی اواخر آبان‌ماه می‌تواند به میدان برود. با این وجود سردار با توجه به دوری نسبتا طولانی‌مدت بعید است آمادگی صد درصد برای بازی در تورنمنت مهمی چون جام جهانی را داشته باشد و حداقل می‌توان گفت او بازی اول تیم ملی مقابل انگلیس را از دست خواهد داد.

چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

در این بین اضافه شدن تعداد بازیکنان حاضر در لیست تیم‌های ملی از ۲۳ به ۲۶ نفر شانس سردار را برای حضور در تیم ملی بالا می‌برد و شاید کی‌روش تصمیم بگیرد مهاجم محبوبش را به قطر ببرد و در صورت آمادگی از او استفاده کند. سرمربی پرتغالی در جام جهانی ۲۰۱۸ هم چنین تصمیمی را برای اشکان دژاگه گرفت. کی‌روش با وجود مصدومیت دژاگه در آستانه جام جهانی را با خود به روسیه برد ولی شرایط هافبک تیم ملی طوری نبود که به میدان برود.

پیش از مصدومیت سردار صحبت از این بود که کی‌روش تصمیم دارد از بین او و مهدی طارمی از یک نفر در ترکیب تیم ملی استفاده کند و با توجه به این اتفاق حالا طارمی شانس اول حضور در نوک خط حمله تیم ملی است و ابهامی از این بابت وجود ندارد. کریم انصاری‌فرد هم دیگر مهاجم حاضر در فهرست خواهد بود و کی‌روش احتمالا یک گزینه سوم هم در لیستش قرار دهد. اگر الهیار صیادمنش دچار مصدومیت نمی‌شد احتمالا سرمربی پرتغالی او را با خود به قطر می‌برد اما مهاجم جوان هال‌سیتی هم شانس زیادی برای حضور در تیم ملی ندارد و کی‌روش باید از بین دیگر نفرات مهاجم خود را پیدا کند.

چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

علی علیپور، شهریار مغانلو، شهاب زاهدی، محمد محبی و مهدی قایدی در حال حاضر جدی‌ترین شانس‌های قرار گرفتن در لیست تیم ملی هستند . اگر کی‌روش بخواهد یک مهاجم شماره ۹ کلاسیک به لیست خود اضافه کند، علیپور، مغانلو و زاهدی گزینه‌های اصلی خواهند بود اما مشکل اصلی اینجاست که از بین این سه نفر فقط زاهدی در پوشکاش شرایط خوبی دارد و دو نفر دیگر در افت به سر می‌برند. علیپور که ابتدای فصل به تیم بالانشین ژیل‌ویسنته منتقل شده پس از گلزنی در هفته اول لیگ پرتغال دیگر موفق به گلزنی نشده و در این فصل مجموعا ۹۷ دقیقه به میدان رفته است. البته او در مقطعی مصدومیت هم داشت ولی کی‌روش قبلا هم نشان داده بود علاقه چندانی به سبک بازی علیپور ندارد و وقتی او در پرسپولیس گلزنی می‌کرد هم هرگز مورد توجه سرمربی پرتغالی قرار نداشت. شهریار مغانلو، مهاجم بلندقامت سپاهان با توجه به فیزیکی که دارد می‌توانست در لیست تیم ملی حضور یابد اما او هم فصل جدید را خوب شروع نکرده و در ۸ هفته ابتدایی لیگ فقط یک گل به ثمر رسانده است. مغانلو در بین ۱۶ بازیکن لیگ برتری که اخیرا از سوی کی‌روش دعوت شدند هم حضور نداشت.

چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

محمد محبی و مهدی قایدی، دو وینگر بوشهری استقلال هم دو بازیکن دیگری هستند که با مصدومیت سردار ممکن است مورد توجه کی‌روش قرار بگیرند. مهدی قایدی در زمان استراماچونی به عنوان مهاجم سایه نمایش‌های درخشانی داشت ولی این روزها او هم از فرم مطلوب دور شده و کی‌روش با وحود تمجیدهای قبلی از او برای مینی‌کمپ اخیر دعوت نکرد. برخلاف قایدی اما محمد محبی این روزها به شدت آماده است و در سه هفته اخیر برای استقلال گلزنی کرده است. محبی در لیست آخر متشکل از بازیکنان لیگ برتری هم حضور داشت و اگر به روند فعلی‌اش ادامه دهد، شانس زیادی برای جلب نظر سرمربی تیم ملی دارد.

چالش بزرگ کی‌روش برای جانشینی سردار

با وجود تمام این پیش‌بینی‌ها اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. کی‌روش در دو جام جهانی قبلی با تصمیمات خود همگان را سورپرایز کرد و بعید نیست این دوره هم در آخرین روزها دست به کارهای عجیبی بزند. او در جام جهانی ۲۰۱۴ خلعتبری را با وجود حضور در تمامی اردوها خط زد و علیرضا حقیقی را به شکلی ناگهانی در ترکیب اصلی قرار داد. در جام جهانی ۲۰۱۸ هم خط خوردن نفراتی چون سیدجلال حسینی، کاوه رضایی و وریا غفوری در کنار حضور روزبه چشمی و مجید حسینی در ترکیب اصلی تصمیماتی بود که هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

برچسب ها: مهدی طارمی، سردار آزمون، علی علیپور، تیم ملی فوتبال ایران، کارلوس کی روش، شهریار مغانلو، مهدی قایدی، ترکیب تیم ملی، محمد محبی تعداد بازديد: 94 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز