Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:20

5
اردیبهشت
آیا غذای سگ شما خیلی غنی است؟ آیا دچار مشکلات گوارشی یا چاقی شده است؟

آیا غذای سگ شما خیلی غنی است؟ آیا دچار مشکلات گوارشی یا چاقی شده است؟

ناراحتی گوارشی شکایت رایج صاحبان حیوانات خانگی است، از جمله ناراحتی معده، مدفوع شل و تمام نکردن وعده های غذایی. دلایل زیادی برای ناراحتی های گوارشی وجود دارد و همیشه نمی توان ریشه این مشکل را تشخیص داد.

ناراحتی گوارشی شکایت رایج صاحبان حیوانات خانگی است، از جمله ناراحتی معده، مدفوع شل و تمام نکردن وعده های غذایی. دلایل زیادی برای ناراحتی های گوارشی وجود دارد و همیشه نمی توان ریشه این مشکل را تشخیص داد. بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا غذایی که حیوان خانگی آنها می خورد یک غذای کافی است یا خیر. نگرانی رایج این است که غذای آنها ممکن است "خیلی غنی" باشد. منظور بیشتر مردم از زمانی که می گویند یک غذا می تواند خیلی غنی باشد این است که غذا ممکن است سرشار از پروتئین یا چربی باشد. آیا ممکن است غذای سگ یا گربه سرشار از پروتئین یا چربی باشد؟

 غذای حیوانات

 

 

 سایت انیمال کده بهتون کمک میکنه که بیشتر برای درک این موضوع به نیازهای مواد مغذی تعیین شده توسط شورای ملی تحقیقات (NRC) نگاه کنید. NRC تمام تحقیقات علمی برای تعیین نیازهای مواد مغذی برای حیوانات، از جمله حداقل سطوح مورد نیاز و حداکثر سطوحی که نباید از آنها تجاوز کرد، تجزیه و تحلیل می کند. NRC ثابت کرده است که هیچ حد بالایی برای پروتئین یا چربی در رژیم غذایی گربه ها و سگ ها وجود ندارد که نامناسب تلقی شود. بنابراین، بر اساس تمام شواهد علمی فعلی، هیچ سطح پروتئین یا چربی وجود ندارد که "بیش از حد" در نظر گرفته شود. در مورد کربوهیدرات ها، هیچ حداقل نیازی برای سگ و گربه وجود ندارد. NRC ثابت کرده است که سگ ها و گربه ها در رژیم غذایی خود به هیچ کربوهیدراتی نیاز ندارند.

سگ‌ها و گربه‌ها گوشتخوار هستند و رژیم غذایی مناسب حاوی سطوح بالایی از مواد حیوانی است. درست است که سگ ها تا حدودی سازگار هستند و می توانند با محصولاتی که به عنوان بخش کوچکی از رژیم غذایی آنها گنجانده شده است، رشد کنند، اما نه به عنوان اجزای اصلی.

 غنذای غنی سگ

 

 

پس چرا به نظر می رسد غذاهای "غنی" برای برخی از سگ ها مشکل ایجاد می کنند؟ این غذاهای پرپروتئین و چربی بسیار مغذی هستند، به این معنی که مواد مغذی زیادی در کیبل ها متمرکز شده است و سگ ها برای به دست آوردن هر چیزی که نیاز دارند، نیازی به خوردن مقدار زیادی از آنها ندارند. اغلب وقتی سگ ها هنگام خوردن این رژیم ها ناراحتی گوارشی نشان می دهند، به این دلیل است که آنها بیش از آنچه لازم است غذا می خورند.

 

هنگام تغذیه با غذاهای غنی از مواد مغذی، تغذیه بیش از حد آسان است. وقتی مواد مغذی زیادی در یک وعده غذایی داده می شود، سیستم گوارش زمان کافی برای تجزیه و جذب همه چیز را ندارد. اکثر چربی ها و پروتئین ها باید در روده کوچک هضم و جذب شوند. وقتی این اتفاق نیفتد، این مواد مغذی به روده بزرگ می‌رسند و می‌توانند اثرات مضری بر جمعیت میکرو فلور روده داشته باشند.

 غذای با پروتئین بالا

 

 

میکروب های مفید در روده فیبرهای غذایی را برای انرژی "مصرف" (تخمیر) می کنند و اسیدهای چرب مفید را به عنوان محصولات جانبی متابولیسم خود آزاد می کنند. این باکتری‌های مفید، وقتی حمایت شوند، با باکتری‌های «بد» که در روده نیز زندگی می‌کنند رقابت می‌کنند و از بیماری‌زا شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. هنگامی که مواد مغذی هضم نشده به جز فیبر وارد روده بزرگ می شوند، این مواد مغذی جمعیت نامطلوبی از باکتری ها را تغذیه می کنند که می توانند مواد مضر را به عنوان محصولات جانبی متابولیسم آزاد کنند.

هنگامی که تعادل میکروفلور در روده مختل می شود، علائم شامل مدفوع شل و ناراحتی روده به دلیل آسیب پوشش روده یا سموم آزاد شده توسط باکتری های مضر است. کاهش جمعیت باکتری های سالم نیز می تواند منجر به اختلال در عملکرد ایمنی شود، زیرا این باکتری ها به طور قابل توجهی در دفاع از بدن نقش دارند.

 

 

 غذای مناسب برای سگ

 

 اگر بیشتر از نیاز سگتان غذا می دهید، راه حل آسان این است که کمتر غذا بدهید. حتی اگر مقداری را که روی بسته پیشنهاد شده است تغذیه می کنید، می توانید مقدار را کاهش دهید. هر سگی متفاوت است و درست مانند مردم، برخی از آنها به غذای بیشتری برای دریافت تغذیه مناسب نیاز دارند، بنابراین دستورالعمل ها باید تخمین زده شوند تا اطمینان حاصل شود که سگ ها کم تغذیه نیستند. متأسفانه، این می تواند منجر به تغذیه بیش از حد سگ ها شود که منجر به افزایش وزن یا ناراحتی های دستگاه گوارش شود. سگ ها باید به اندازه کافی غذا مصرف کنند تا وزن بدن خود را سالم نگه دارند و از فعالیت خود حمایت کنند. مصرف بیش از حد غذا به طرق مختلف برای سلامت سگ مضر است و باید از آن جلوگیری کرد.

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، مشکلات گوارشی، سگ، حیوانات خانگی، گربه، دامپزشکی، رپورتاژ آگهی، پت شاپ، پت شاپ آنلاین، پت شاپ اینترنتی تعداد بازديد: 308 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز