Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:47

25
اردیبهشت
12 نکته خواندنی و مهم از دربی دیروز استقلال و پرسپولیس

12 نکته خواندنی و مهم از دربی دیروز استقلال و پرسپولیس

قصد داریم به بیان 12 نکته جالب از بازی دربی دیروز استقلال و پرسپولیس بپردازیم

خبرآنلاین : دربی 95 که با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید اتفاقات مهمی در دل خود داشت.

1- استقلال بازی را با یک ترکیب غافلگیرکننده آغاز کرد و حضور شش مدافع در ترکیب ابتدایی فرهاد مجیدی نشان از احتیاط سرمربی آبی‌ها برای شروع بازی می‌داد. استقلال در نیمه اول با سیستم 4-2-2-2 بازی می‌کرد و مرادمند، یزدانی، غلامی و نادری چهار مدافع این تیم بودند. یحیی اما برخلاف مجیدی در ترکیب اولیه خود ریسک نکرد و با آرایش همیشگی وارد میدان شد. کفه ترازو در نیمه اول به سود شاگردان مجیدی سنگینی می‌کرد و آبی‌ها عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشتند.

2- مهم‌ترین صحنه نیمه اول بازی سرنگونی مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس بود که داور آن را پنالتی تشخیص نداد. تصمیم اکبریان اما توسط اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان داوری رد شد تا استقلال یک پنالتی طلبکار شود. بدون تردید اشتباه اکبریان در اعلام نکردن پنالتی در روند مسابقه تاثیرگذار بود.

3- گل پرسپولیس در نیمه دوم محصول حرکت خوب امیری، ضربه دیدنی مغانلو، جای‌گیری هوشمندانه آل‌کثیر، دفع نه‌چندان خوب مظاهری و اشتباه وریا در آفسایدگیری بود تا پرسپولیس از تک موقعیت خود در نیمه دوم حداکثر استفاده را برده و در نهایت برنده بازی شود. عیسی حالا پس از گذراندن روزهای سخت محرومیت بار دیگر به قهرمان پرسپولیسی‌ها تبدیل شد و مزد صبر خود در این شش ماه را گرفت.

4- سیاوش یزدانی بدون تردید یکی از خبرسازترین بازیکن‌های دربی بود که بارها با بازیکنان پرسپولیس مخصوصا مغانلو درگیر شد و شاید در صورت سخت‌گیری داور می‌توانست با کارت قرمز هم مواجه شود. «دکتر» استقلالی‌ها البته از نظر فنی هم روز نسبتا خوبی را گذراند و نشان داد آماده‌ترین مدافع فرهاد مجیدی است.

5- مجیدی هرچقدر در شروع بازی هوشمندانه عمل کرد پس از گل تصمیمات احساسی گرفت و با تغییر سیستم باعث شد زهر حملات استقلال گرفته شود. در چنین لحظاتی لزوم داشتن یک دستیار خوب که بتواند به موقع مشاوره‌های لازم را بدهد حس می‌شود.

6- تعویض‌های یحیی در بازی دیروز برخلاف مجیدی بسیار خوب بود و او با تغییراتش توانست به خوبی بازی را کنترل کند. آوردن سرلک به جای کمال در بین دونیمه تصمیم شجاعانه‌ای بود که وضعیت پرسپولیس در میانه میدان را بهبود بخشید. هم‌چنین فرجی با حضورش در سمت راست قایدی را به خوبی مهار کرد و شجاعی هم دروازه پرسپولیس را روی ضربه سر یزدانی نجات داد. علی شجاعی برای پرسپولیس خیلی به میدان نرفته اما در همین مدت کم دو صحنه خاطره‌انگیز را برای تیمش رقم زده که یکی همین نجات دروازه بود و دیگری پنالتی آخر مقابل النصر.

7- امان از دیاباته! شیخ استقلالی‌ها که فصل گذشته با گل‌هایش برای هواداران دلبری می‌کرد در این فصل سایه‌ای از آن مهاجم فرصت‌طلب بوده و دیروز هم در دقایق حضورش کمکی به خط حمله نکرد. او مانند گذشته بوی گل نمی‌دهد و شاید اگر قانون منع حضور بازیکنان خارجی لغو شود استقلالی‌ها قید دیاباته را بزنند و به یک خارجی جدید فکر کنند.

8- دربی 95 از همان دقایق ابتدایی پرتنش آغاز شد و بازیکنان دو تیم بیش از مسائل فنی به دنبال اعتراض به داوری بودند. آفتی که مدت‌هاست در فوتبال ایران وجود دارد و مماشات کمیته انصباطی هم به بدتر شدن این وضعیت کمک کرده است. بازیکنان در پایان بازی هم حسابی از خجالت هم درآمدند که پس از اتفاقات هفته گذشته در اصفهان دومین جنجال فوتبال ایران در این چند روز بود. اکنون کمیته انضباطی وظیفه خطیری دارد که بدون هیچ‌گونه تعارفی این دو بازی را بررسی کرده و با خاطیان قاطعانه برخورد کند. بدون شک این آزمون بزرگ فدراسیون فوتبال در شروع کار خواهد بود.

9- مهدی قایدی در بازی دیروز عملکرد پرفروغی نداشت و دلیل این اتفاق هم عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس در مهار ستاره استقلال بود. پرسپولیسی‌ها در دربی‌های اخیر بارها از قایدی ضربه خورده بودند ولی این بار توانستند او و دیگر مهاجمان استقلال را به خوبی مهار کنند. برعکس قایدی شماره شش استقلال یعنی مسعود ریگی در بازی دیروز درخشان ظاهر شد و در میانه میدان فوق‌العاده بود و کیفیت بالای خود را به رخ کشید.

10- فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از بازی حسابی از خجالت آذری جهرمی درآمد و حمله تندی به او کرد. آذری جهرمی که توئیت‌هایش حسابی جنجال به پا کرده بعد از برد پرسپولیس برای استقلالی‌ها کری خواند که به مذاق مجیدی وهواداران این تیم خوش نیامد. این‌که آذری جهرمی مانند دیگر افراد جامعه طرفدار تیمی باشد اصلا اتفاق عجیبی نیست و اعلام آن هم نباید باعث ناراحتی کسی شود اما نکته‌ای که وزیر جوان در نظر نمی‌گیرد شان خودش به عنوان وزیر است که با کری‌خوانی‌های او هیچ سنخیتی ندارد. اعلام طرفداری از یک تیم اصلا کار غلطی نیست اما او به عنوان یک وزیر باید کمی سنجیده‌تر توئیت کند.

11- برد دیروز اولین برد یحیی در دربی پایتخت بود. او پیش از این همیشه در دربی مساوی کرده و دیروز برای اولین بار به برتری رسید. اتفاقی که می‌توانست در بازی رفت رخ دهد اما بی‌دقتی بازیکنان و نبوغ قایدی آن را یک نیم فصل به تاخیر انداخت. گل‌محمدی پس از قهرمانی فصل قبل و رساندن پرسپولیس به فینال آسیا حالا جایگاه محکمی در تیمش دارد و بعید است فعلا کسی بتواند به نیمکت پرسپولیس نزدیک شود.

12- لیگ برای استقلال تمام شد؛ این چیزی است که مجیدی هم به آن اعتراف کرد و آبی‌ها اکنون باید به سهمیه آسیایی و جام حذفی فکر کنند که کارشان هم برای هیچ کدام راحت نیست. استقلال در این فصل بازیکن کم ندارد اما کمبود بازیکن باکیفیت در این تیم حس می‌شود. از طرفی تیم مجیدی همگون بسته نشده و دلیل آن هم عدم تاثیر مربی در جذب بازیکن است. استقلال در این سال‌ها از رفت و آمد بازیکن و مربی ضربه خورده و امسال وقت آن است که این چرخه بیمار به پایان برسد. مجیدی با همه نقاط ضعف و قوتش و با توجه به قانون منع جذب خارجی‌ها نشان داده فعلا بهترین گزینه برای نیمکت استقلال است و هواداران باید به او فرصت بدهند.

برچسب ها: پرسپولیس، استقلال، فرهاد مجیدی، مهدی قایدی، عیسی آل کثیر تعداد بازديد: 350 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز