Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 08:24

24
آبان
سفارت کانادا ، مراحل اخذ ویزا و مدارک موردنیاز

سفارت کانادا ، مراحل اخذ ویزا و مدارک موردنیاز

برای تمامی امور مهاجرتی از هر روشی که باشند نیاز به اخذ ویزا وجود دارد. افراد ممکن است از طریق تحصیل، ازدواج، حمایت مالی، ایجاد طرح تجاری یا دریافت جاب‌آفر اقدام به مهاجرت کنند.

برای تمامی امور مهاجرتی از هر روشی که باشند نیاز به اخذ ویزا وجود دارد. افراد ممکن است از طریق تحصیل، ازدواج، حمایت مالی، ایجاد طرح تجاری یا دریافت جاب‌آفر اقدام به مهاجرت کنند. حتی در مهاجرت برای امور درمانی نیز اخذ ویزا ضروری تلقی می‌شود.

 به همین دلیل کلیه اقدامات مربوط به کنسولگری و اخذ ویزای کانادا از طریق سایر کشورهای خاورمیانه صورت می‌گیرد. این سفارت خانه به‌صورت موقت غیرفعال است و خدماتی ارائه نمی‌دهد. درضمن لازم به ذکر است بیشتر مراحل اخذ ویزای کانادا به روش آنلاین انجام می‌شود. تنها برای اقدامات بیومتریک و تست انگشت‌نگاری نیاز به مراجعه حضوری در یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه است.

سفارت کانادا در ایران

مهاجرت به کانادا به دلیل مسائل پیشرفته صنعتی و اقتصادی در این کشور بسیار حائز اهمیت است. مشکلی که این روزها مهاجران ایرانی با آن روبرو هستند عدم فعالیت سفارت رسمی کانادا در ایران است. در حال حاضر کلیه فعایت‌های این سفارت در ایران بنابه دلایل سیاسی در حالت تعلیق قرار دارد.

 افراد برای طی مراحل مهاجرتی و اخذ ویزا مجبور هستند به یکی از کشورهای خاورمیانه که سفارت رسمی کانادا در آن قرار دارد، سفر کنند. این سفرها هزینه‌های زیادی را به مهاجران تحمیل می‌کند. اغلب ایرانیان به سفارت رسمی کانادا در آنکارا یا سفارت کانادا در ابوظبی مراجعه می‌کنند.

روابط ایران و کانادا به دلیل وجود اتباع ایرانی در کانادا همچنان برقرار است. در حال حاضر حدود 120000 ایرانی مقیم کانادا هستند که معمولا در شهرهای تورنتو، ونکوور، اتاوا و مونترال اقامت دارند.

چرا اغلب ایرانیان به کانادا مهاجرت می کنند؟

کانادا این کشور مهاجرپذیر و زیبا دلایل و مزایای بیشماری برای جذب مهاجران دارد. مواردی چون تکنولوژی پیشرفته، وضعیت اقتصادی و اجتماعی عالی، برخورداری از فرهنگ‌های گوناگون در عین احترام به تمامی فرهنگ ها و جذابیت‌های گردشگری تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذب مهاجر برای این کشور دارد.

مدارک لازم برای ارائه به سفارت کانادا جهت اخذ ویزا

افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، لازم است که مراحلی را طی کنند و قوانین خاص کشور مقصد را مو به مو اجرا کنند. اخذ ویزای کانادا نیاز به مراجعه به سفارت رسمی کانادا دارد. پیش از مراجعه به سفارت لازم است مدارک ضروری برای صدور ویزا را آماده کنید.

در این بخش مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا را به اطلاعتان خواهیم ‌رساند.

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه؛
  • اصل و کپی کارت ملی؛
  • عکس جدید 4*3 با زمینه سفید؛
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی؛
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 8 ماه؛
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی؛
  • مدارک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی؛
  • ارائه گواهی سلامت؛
  • ارائه مدارک شغلی.

اخذ ویزای کانادا برای ایرانیانی که در خارج از کشور هستند، به چه شکل است؟

ایرانیانی که در حال حاضر در کشوری جز ایران ساکن هستند و قصد مهاجرت به کانادا را دارند، لازم است به سامانه مدیریت یکپارچه‌سازی خدمات کنسولی (میخک) مراجعه کنند. تمامی مراحل مربوط به امور خارجه در این سامانه صورت می‌گیرد.

متقاضیان باید مدارک لازم را در این سامانه با دقت و بدون نقص بارگذاری کنند.

دریافت شناسنامه برای فرزندان ایرانیان مقیم کانادا

ایرانیانی که اقامت خود را در کشور کانادا دریافت کرده‌اند اگر صاحب فرزند شوند، برای ثبت شناسنامه فرزند خود نیاز به طی مراحلی دارند. از آنجایی‌که سفارت ایران در کانادا، همینطور سفارت کانادا در ایران غیرفعال است، این اشخاص باید از طریق سازمان‌های رسمی رسیدگی به امور خارجه ایران وارد عمل شوند.

روش دیگر سفر به ایران و مراجعه به اداره سجلات و ثبت احوال شخصی وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی (ره) در تهران است. مدارکی که برای دریافت ترجمه و گواهی ولادت فرزند پدران ایرانی در کانادا باید ارائه شود، به شرح زیر است:

  • اولین مدرک موردنیاز برای دریافت شناسنامه ارائه گواهی ولادت از اداره آمار کانادا به‌صورت CertificateBase است که در این گواهی مشخصات ولادت فرزند و والدین ایرانی او ذکر شده ‌است؛
  • ارائه اصل شناسنامه والدین از دیگر موارد ضروری برای این امر محسوب می‌شود؛
  • مراجعه حضوری والدین کودک یا وکیل قانونی آنها از الزامات است؛
  • پرداخت مبلغ 594000 ریال به وزارت امور خارجه ایران و ارائه قبض پرداختی به همراه سایر مدارک یکی‌ دیگر از موارد مورد نیاز این بخش است؛
  • پس از تکمیل مدارک در این اداره لازم است متقاضیان به اداره ثبت احوال رسیدگی به امور خارجه مراجعه کنند و مراحل نهایی دریافت شناسنامه را طی کنند.

دریافت گواهی وفات برای ایرانیان مقیم کانادا

در صورت فوت ایرانیانی که در کشور کانادا اقامت دارند، لازم است یکی از وراث متوفی اقدام به دریافت گواهی وفات کند. این گواهی از دو روش قابل دریافت است. یکی مراجعه به دفاتر رسمی رسیدگی به امور ایرانیان در خارج از کشور و دیگری مراجعه به اداره سجلات و ثبت احوال شخصی وزارت امور خارجه در خیابان امام خمینی(ره) تهران است.

مدارک لازم برای دریافت گواهی وفات مقیمان کانادا به شرح زیر است:

  • ارائه اصل و کپی شناسنامه متوفی از الزامات دریافت گواهی وفات است؛
  • ارائه گواهی تایید وفات از اداره آمار کانادا به‌صورت CertificateBase از دیگر الزامات این امر محسوب می‌شود؛
  • مراجعه حضوری حداقل یکی از وراث یا وکیل قانونی وی با در دست داشتن وکالتنامه رسمی برای دریافت گواهی وفات ضروری است؛
  • مرحله نهایی مراجعه به اداره هویتی رسیدگی به امور ایرانیان مقیم کشورهای خارجی برای دریافت گواهی وفات و باطل کردن شناسنامه است.

دریافت اجازه خروج از کشور برای بانوانی که پدر یا همسر آنها مقیم کاناداست

در گذشته کلیه امور مربوط به تمدید و تعویض گذرنامه برای بانوان ایرانی زیر 18 سال از طریق سفارت ایران در کانادا صورت می‌گرفت. امروزه با غیرفعال شدن سفارت کانادا در ایران همینطور سفارت ایران در کانادا این امور از طریق دفاتر رسمی رسیدگی به امور ایرانیان در سایر کشورهای خارجی انجام می‌شود.

متقاضیانی که برای تمدید یا تعویض گذرنامه خود نیاز به اجازه پدر یا همسر دارند، با مراجعه به این دفاتر یا مراجعه به اداره سجلات و ثبت احوال شخصی وزارت امور خارجه در تهران باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • لازم است در مرحله اول به سامانه رسمی رسیدگی به امور ایرانیان مقیم کشورهای خارجی مراجعه شود. سپس باید پرسشنامه 4-721 توسط همسر یا پدر متقاضی تکمیل و امضا شود؛
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و مدارک هویتی متقاضی حتما باید در دستور کار باشد؛
  • ارائه اصل و کپی گذرنامه همسر یا پدر متقاضی الزامی است؛
  • مدارک ذکر شده در قسمت قبل باید توسط دفاتر رسمی در کانادا مهر و تایید شود؛
  • ارائه اصل و کپی مدارک اقامتی خانم به همراه همسر یا پدرش در کانادا الزامی است؛
  • پرداخت مبلغ 396000 ریال برای سازمان امور خارجه ایرانیان و ارائه قبض پرداختی از دیگر مدراک مورد نیاز این بخش است؛
  • مرحله آخر مراجعه حضوری متقاضی به اداره امور خارجه ایرانیان و ارائه تمامی مدارکی ذکر شده در این بخش است.

انواع مختلف ویزا که در سفارت کانادا صادر می‌شود

ویزاهای صادر شده برای مهاجرت به کانادا انواع مختلفی دارد. افراد با توجه به موقعیت و شرایط خود یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا را برمی‌گزیند. انواع مختلف ویزای کانادا به شرح زیر است:

مراحل اخذ ویزا از سفارت کانادا

اخذ ویزای مهاجرتی کانادا نیاز به طی مراحل یا قوانین خاصی دارد. مهاجران ایرانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور کانادا را دارند به دلیل شرایط خاص روابط ایران و کانادا، همینطور عدم فعالیت سفارت رسمی کانادا در ایران مجبور به طی مراحل سخت‌تری نسبت به سایر افراد هستند.

در این قسمت به بررسی مراحل لازم برای اخذ ویزای کانادا می‌پردازیم.

  • اولین مرحله برای درخواست صدور ویزای کانادا مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا است. در این مرحله درخواست خود را به‌صورت آنلاین ثبت می‌کنید؛
  • مرحله دوم ارسال مدارک ذکر شده در قسمت قبل به همراه درخواست‌نامه آنلاین است؛
  • در مرحله سوم اگر مدارک و شواهد شما تایید شود، یک پیام یا پست الکترونیک مبنی بر تایید اطلاعات خود دریافت خواهید ‌کرد؛
  • در مرحله چهارم لازم است که شما یا نماینده قانونی‌تان برای انجام تست بیومتریک یا انگشت‌نگاری به یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنید؛
  • مرحله پنجم اخذ ویزا از سفارت کانادا.

قوانین اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان چیست؟

مهاجران ایرانی برای اخذ ویزای کانادا لازم است تمام شرایط و قوانین ذکر شده در این بخش را رعایت کنند. قوانین اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان به شرح زیر است:

متقاضیان مهاجرت لازم است که افسر مهاجرت را متقاعد کنند که پس از اتمام مهلت ویزا، خاک کانادا را ترک خواهند ‌کرد. برای این امر لازم است مدارکی مبنی بر وجود دلایل وابستگی در کشور خود ارائه دهید؛

از دیگر قوانین برای صدور ویزا ارائه مدارکی برای اثبات تمکن مالی است. شما باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند از پس هزینه‌های زندگی در کانادا در مدت زمان اقامت خود برمی‌آیید؛

اگر هدف شما از مهاجرت گردشگری است، باید تعهدنامه‌ای رسمی و محضری مبنی بر عدم اشتغال در مدت‌زمان اقامت خود ارائه دهید؛

شما برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزا لازم است که مدارکی برای اثبات عدم سوء‌پیشینه، سابقه کیفری و قضائی به افسر مهاجرت ارائه دهید؛

لازم است که شما پیش از مهاجرت تعهدنامه‌ای امضا کنید که اثبات کند با ورود شما به کانادا هیچ خطری شهروندان و دولت کانادا را تهدید نمی‌کند؛

در مرحله آخر باید تمامی مدارکی که افسر مهاجرت از شما درخواست می‌کند، به همراه داشته باشید و در اختیار او قرار دهید.

 

خدمات تراست برای مهاجرت به کانادا

اگر برای رسیدگی به امور کنسولی یا اداری خود نیاز به پشتیبانی و راهنمایی دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان توانمند ما در سایت تراست در ارتباط باشید. تراست بسیار مفتخر است که متخصصان و وکلای مجربی را در تیم خود دارد که در تمامی مراحل مهاجرت همراه شما هستند. همین الان می‌توانید وقت مشاورۀ تخصصی با وکلای حرفه‌ای ما رزرو کنید.

 

برچسب ها: کانادا، مهاجرت، رپورتاژ آگهی، ویزای کانادا، سفارت کانادا، ویزای توریستس کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کار کانادا تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز