Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:48

22
آبان
وریا چطور گلزن‌ترین مدافع آبی‌ها می‌شود؟

وریا چطور گلزن‌ترین مدافع آبی‌ها می‌شود؟

بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر در حالی آغاز شد که تیم استقلال با گل‌های ارسلان مطهری و وریا غفوری توانست حریف رفسنجانی‌اش را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

به گزارش جام نیوز، بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر در حالی آغاز شد که تیم استقلال با گل‌های ارسلان مطهری و وریا غفوری توانست حریف رفسنجانی‌اش را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. وریا غفوری که یکی از مدافعان گلزن فوتبال ایران بوده، اولین گل تیمش در این بازی که اولین گل فصل آبی پوشان بود را به ثمر رساند تا آمادگی‌اش را به رخ سرمربی تیم ملی نیز بکشد.

 

گل غفوری به مس رفسنجان چهاردهمین گل او در لیگ برتر و نوزدهمین گلش با پیراهن استقلال در تورنمنت‌های مختلف بود. از این تعداد، ۵ گل از روی نقطه پنالتی و ۱۴ گل در جریان بازی یا از روی ضربات مستقیم ایستگاهی به ثمر رسیده است. غفوری ۱۴ بار در لیگ برتر، ۲ بار جام حذفی و ۳ بار نیز در آسیا با پیراهن آبی پوشان موفق به گلزنی شده است.

 

وریا غفوری با جمع ۱۹ گل زده در کنار برخی بازیکنان گلزن این تیم در جدول برترین گلزنان استقلال قرار گرفته است و با زدن تنها یک گل دیگر می‌تواند در رده ۳۸ بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار بگیرد. با اینکه وریا یکی از گلزن ترین مدافعان استقلال است، اما هنوز نمی‌توان عنوان گلزن ترین مدافع آبی‌ها را به او اختصاص داد چون پیش از وی بودند مدافعانی که از ۱۹ گل بیشتر زده‌اند. گلزن ترین مدافع تاریخ باشگاه استقلال یک آبی پوش نام آشناست که امسال در لیگ برتر به عنوان دستیار کار می‌کند و او کسی نیست جز محمد نوازی.

 

نوازی که سالهای زیادی در پست دفاع راست و چپ با پیراهن استقلال بازی می‌کرد، با ۲۹ گل، گلزن ترین مدافع تاریخ این باشگاه است. تعداد گل‌هایی که نوازی با پیراهن استقلال به ثمر رسانده با تعداد گل‌های یک مهاجم به اسم ادموند اختر برابری می‌کند. البته نوازی اکثر گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و با گل کردن ۲۲ پنالتی، می‌توان او را پنالتی زن تر ین بازیکن تاریخ استقلال دانست.

 

بعد از نوازی هم یک استقلالی نام آشنای دیگر دومین مدافع گلزن آبیهاست که اتفاقاً این آبی پوش سابق بسیار هم به وریا نزدیک است چون در این فصل روی نیمکت استقلال می‌نشیند و این یکی کسی نیست جز حنیف عمران زاده. عمران زاده ۲۲۰ بار با پیراهن استقلال به میدان رفته و ۲۲ گل برای این تیم به ثمر رسانده و بعد از نوازی دومین مدافع گلزن تاریخ استقلال است. حنیف ۱۲ بار در لیگ برتر، ۷ بار در جام حذفی و ۳ بار نیز در آسیا گلزنی کرده و هیچیک از گل‌های او از روی نقطه پنالتی نبوده است.

 

وریا غفوری که نوزدهمین گلش با پیراهن استقلال را زد، در حال حاضر بعد از نوازی و عمران زاده سومین مدافع گلزن تاریخ استقلال است که این تعداد گل را در ۱۲۶ بازی برای این تیم زده است. غفوری در صورت زدن ۳ گل دیگر به حنیف عمران زاده خواهد رسید و برای به دست آوردن عنوان گلزن ترین مدافع استقلال نیاز دارد حداقل ۸ بار دیگر در این فصل گلزنی کند تا در تعداد گل از محمد نوازی عبور کند که البته با توجه به پست بازی وریا، به ثمر رسیدن این تعداد گل تا پایان این فصل مشکل به نظر می‌رسد.

 

البته فرزاد مجیدی هم که مدت‌های زیادی در پست دفاع راست برای استقلال بازی می‌کرد ۲۲ بار برای آبیها گلزنی کرده اما اساساً نمی‌توان مجیدی را در شمار مدافعان استقلال حساب کرد چون او غالباً در پست وینگر راست برای آبی پوشان بازی کرده می‌کرد.

برچسب ها: استقلال، باشگاه استقلال، وریا غفوری، محمود فکری تعداد بازديد: 308 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز