Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:39

21
مهر
تیم ملی فوتبال ایران - مالی؛تقابل دوستانه با چاشنی انتقام

تیم ملی فوتبال ایران - مالی؛تقابل دوستانه با چاشنی انتقام

تیم‌های ملی فوتبال ایران و مالی در چارچوب دیداری دوستانه سه‌شنبه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل تیم ملی ازبکستان باید در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی مالی برود.

مالی در بازی قبلی خود مقابل غنا با ۴ بازیکن کرونایی در زمین حاضر شد و به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

یوز‌های ایرانی که خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کنند و در حالی به مصاف این تیم آفریقایی می‌روند که با هدایت دراگان اسکوچیچ کروات مقابل ازبک‌ها نمایش خوبی داشتند.

تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مارک ویلموتس جنجالی نتایج خوبی بدست نیاوردند، اما فرصت همچنان باقی است و باید در ۴ مسابقه آینده به برتری برسند تا جواز حضور در مرحله بعدی جام جهانی را کسب کنند.

یاران احسان حاج صفی از ۴ بازی قبلی خود در این رقابت‌ها ۲ پیروزی (کامبوج - هنگ کنگ) به دست آوردند و مقابل تیم‌های بحرین و عراق شکست خوردند تا با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به تیم‌ها دیگر در مکان سوم گروه C قرار بگیرند. ۴ بازی دیگر برای یوز‌های ایرانی در این مرحله باقی مانده است و برای صعود مستقیم باید بیشترین امتیاز را از این مسابقات کسب کنند.

تیم ملی فوتبال ایران - مالی/ تقابل دوستانه با چاشنی انتقام

پیش از این یک بار مالی موفق به شکست ایران شده است.

در سال ۲۰۰۹ و در مسابقات چهارجانبه‌ای که به میزبانی قطر برگزار شد تیم ایران در حالی به مصاف مالی رفت که در بازی اول مقابل قطر سه بر ۲ شکست خورده بود. تیم ملی در آن مسابقه با هدایت افشین قطبی و ترکیب وحید طالبلو، محمد نصرتی، سپهر حیدری، خسرو حیدری، فریدون زندی، آندرانیک تیموریان، مهرزاد معدنچی، امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی، محسن خلیلی و کریم انصاری فرد به میدان رفت. از بازیکنان آن مسابقه تنها انصاری فرد در ترکیب فعلی تیم ملی حضور دارد و دیگر نفرات از مستطیل سبز خداحافظی کرده اند.

تیم ملی بازی را خیلی خوب شروع کرد و دقیقه ۱۲ کریم انصاری فرد ایران را پیش انداخت، اما مالی در سه دقیقه ۲ بار دروازه ایران را باز کرد تا تیم ملی به این تیم ببازد.

اسکوچیچ برای ۲ بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان و مالی، برخی از بازیکنان با تجربه مانند اشکان دژاگه، علیرضا بیرانوند، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، وریا غفوری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و امید ابراهیمی را به تیم ملی دعوت نکرده و به جای آن‌ها بازیکنانی مانند صادق محرمی، عارف غلامی، نجاریان، مهدی قائدی، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی و علی قلی زاده را به تیم ملی فراخوانده است. این موضوع نشان می‌دهد مرد کروات با تماشای بازی‌ها و آنالیز‌های مختلف بازیکنان را به اردوی تیم ملی فرا خوانده است.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران به دلیل درخواست باشگاه زنیت زودتر راهی روسیه شد و مقابل تیم ملی مالی بازی نخواهد کرد.

درباره تیم مالی باید بدانید که هدایت این تیم برعهده محمد ماگاسوبا است. او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به عنوان دستیار در این تیم فعالیت می‌کرد و پس از آن سرمربی عقاب‌ها شد.

مالی در رده ۵۷ جهان قرار دارد که رتبه خوبی برای این تیم محسوب می‌شود. این تیم در ۳ بازی گذشته مقابل چاد، گینه و غنا صف آرایی کرده است. این تیم مقابل چاد به پیروزی ۲ بر صفر و رو در روی گینه ۲ - ۲ به تساوی رسیده و همچنین غنا را ۳ -صفر شکست داده است.

سرمربی این تیم برای دیدار با غنا و ایران تمامی ستارگان خود را به تیم ملی فراخوانده است. عبدالله دوکوره (اورتون انگلیس)، مامادو ساماسا (سیواس اسپور ترکیه)، هاماری ترائوره (رن فرانسه)، فالای ساکو (ویتوریا گیمارش پرتغال)، ماسادیو هادارا (لانس فرانسه)، چارلز ترائوره (نانت فرانسه)، مولا وایگ (آمیان فرانسه)، مامادو فوفانا (متز فرانسه)، بوباکار کواتیه (متز فرانسه)، سیکو نیاکاته (گنگام فرانسه)، دیادیه ساماسکو (هافنهایم آلمان)، چیک دوکوره (لنز فرانسه)، آمادو هادارا (لایپزیگ آلمان)، لاسانا کولیبالی (آنجرز فرانسه)، محمد کامارا (ردبول سالزبورگ اتریش)، آداما نوس ترائوره (هاتای اسپور ترکیه)، ایو بیسوما (برایتون انگلیس)، موسی ججنپو (ساوتهمپتون انگلیس)، موسی دومبیا (رمس فرانسه)، عبدالله دیابی (اسپورتینگ لیسبون پرتغال)، کالیفا کولیبالی (نانت فرانسه)، سکو کوشتا (ردبول سالزبورگ اتریش)، توره (رمس فرانسه)، موسی مارگا (پورتو پرتغال)، هادی ساکو (دنیزلی اسپور ترکیه)، کوین زوهی (استراسبورگ فرانسه) بازیکنان این تیم هستند.

البته قرار بود آداما ترائوره، ستاره تیم فوتبال ولورهمپتون انگلیس به تیم ملی مالی دعوت شود و مقابل ایران قرار بگیرد، اما با اعلام لیست تیم ملی فوتبال اسپانیا مشخص شد که این بازیکن به جمع ماتادور‌ها اضافه خواهد شد.

دوکوره که در تیم اورتون بازی می‌کند، در چند بازی اخیر برای اورتونی‌ها عملکرد خوبی داشته و یکی از مهره‌های اصلی تیم کارلو آنجلوتی محسوب می‌شود.

مولا وایگ ۲۹ ساله کاپیتان تیم ملی مالی است و در آمیان فرانسه توپ می‌زند. او فصل گذشته همبازی سامان قدوس نیز بود، اما به دلیل بیماری کرونا مقابل شاگردان اسکوچیچ قرار نمی‌گیرد.

موسی دومبیا نیز که ۲۰ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده یکی از ستاره‌های این تیم است که در تیم فرانسوی رمس بازی می‌کند. او برای تیم باشگاهی خود از سال ۲۰۱۸ بیش از۴۰ بازی انجام داده است.

هاماری ترائوره که در رن فرانسه بازی می‌کند، یکی از مدافعان اصلی این تیم است که در تساوی ۲ - ۲ مقابل رمس با شماره ۲۷ به صورت ثابت بازی کرد. این بازیکن ۲۴ بازی ملی انجام داده و یکی از ۴ مدافع اصلی عقاب‌ها است.

عبدالله دیابی که به صورت قرضی در ختافه بازی می‌کند به همراه مارگا مهاجمان اصلی مالی هستند. مارگا همبازی مهدی طارمی در پورتو است.

بیسوما در برایتون با جهانبهش همبازی است.

در فهرست تیم ملی مالی فقط ۲ بازیکن از لیگ این کشور حضور دارند که هر ۲ در پست دروازه بان بازی می‌کنند. مولا وایگ (کاپیتان)، علی یرانگو، بوباکار کویاته و حمیدو ترائوره به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌توانند شاگردان محمد ماگاسوبا را در این بازی همراهی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران - مالی/ تقابل دوستانه با چاشنی انتقام

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران:

امیر عابدزاده - سید مجید حسینی - شجاع خلیل زاده - میلاد محمدی - سیامک نعمتی - علی کریمی - احسان حاج صفی - مهدی طارمی - کاوه رضایی - سامان قدوس و امید نورافکن.

این بازی سه شنبه ۲۲ مهر از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه (به وقت تهران) در مجموعه ورزشی امیر آنتالیا برگزار می‌شود.

برچسب ها: مهدی قائدی، شجاع خلیل زاده، تیم ملی فوتبال ایران، مسعود شجاعی، عارف غلامی، دراگان اسکوچیچ، بازی ایران و مالی، ساعت بازی ایران و مالی، ترکیب تیم مای فوتبال ایران تعداد بازديد: 295 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز