Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:32

17
مهر
ایران - ازبکستان؛ شاگردان اسکوچیچ برای رسیدن به جام جهانی به خط شدند

ایران - ازبکستان؛ شاگردان اسکوچیچ برای رسیدن به جام جهانی به خط شدند

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در چارچوب دیداری دوستانه روز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدت‌ها دوباره شکل گرفته است و با سرمربی خود، دراگان اسکوچیچ اولین اردوی آماده سازی اش برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را آغاز کرده است.

بعد از تجربه دوران خوب کی‌روش که البته با حسرت قهرمانی در آسیا به پایان رسید، فوتبال کشورمان اتفاق تلخی به نام ویلموتس را تجربه کرد، اتفاقی که می‌تواند به بهای تماشای جام جهانی پیش رو بدون تیم ملی کشورمان تمام شود. حال اسکوچیچ، کسی که پیش از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، بین تیم‌های لیگ برتری در حال تغییر مکان بود، اولین بازی خودش را به عنوان نفر اول کادر فنی تیم ملی ایران تجربه خواهد کرد.

اسکوچیچ در اولین لیست نفرات دعوت شده به تیم تحت هدایتش انتخاب‌هایی داشت که بعضی از کارشناسان و فوتبال دوستان ایرانی نسبت به آن واکنش نشان دادند. از جمله این تصمیمات دعوت نشدن مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، ۲ کاپیتان تیم کی‌روش بود. از طرفی نکته قابل توجه این لیست دعوت شدن بازیکنان جوان لیگ فوتبال کشورمان از جمله مهدی قایدی، مجتبی نجاریان و عارف غلامی است. نکته‌ دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد حضور ۳ مدافع از ۴ مدافع اصلی تیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، یعنی شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان و سیامک نعمتی است.

ایران - ازبکستان/ رونمایی از تیم ملی اسکوچیچ با بازیکنان جدید

تیم ملی فوتبال ایران در مسیر صعود به سمت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اتفاقات ناخوشایندی را شاهد بود، به همین دلیل کارش در ادامه کمی سخت خواهد بود، اما فرصت همچنان باقی است. بازیکنان ایرانی از ۴ بازی خود در مرحله دوم این مسابقات، ۲ پیروزی به دست آوردند و در مقابل تیم‌های بحرین و عراق ۲ شکست تلخ را تجربه کردند. تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در مکان سوم گروه C قراردارد. ۴ بازی دیگر برای یوز‌های ایرانی در این مرحله باقی مانده است و برای صعود مستقیم به مرحله بعد باید در گروهمان اول شویم.

تیم ملی فوتبال ازبکستان ۲ روز است که اردوی آماده سازی خود را زیر نظر "وادیم آبراموف" آغاز کرده است. این تیم مانند ایران به دنبال رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. ازبک‌ها تا به حال نتوانسته اند به جام جهانی فوتبال راه پیدا کنند و بهترین عملکردشان مربوط می‌شود به سال ۲۰۱۱ که موفق شدند به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسند. این تیم در این دور از بازی‌های مقدماتی جام جهانی در گروه D که تیم‌های عربستان، سنگاپور، فلسطین و یمن حضور دارند در صدر جدول است و تیم مدعی عربستان در مکان دوم قرار دارد. ازبک‌ها امیدشان برای صعود به مرحله‌ بعد بسیار زیاد است.

از نکات قابل توجه در مورد تقابل این ۲ تیم می‌توان به رقابت تیم‌های باشگاهی ایرانی و ازبکستانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اشاره کرد. در این مسابقات تیم پاختاکور که ملی پوشان زیادی نیز در ترکیب خود دارد در مقابل ۲ تیم بزرگ ایرانی یعنی استقلال و پرسپولیس بازی کرد که با شکست استقلال در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف پرسپولیس رفت که سرخپوشان با نتیجه ۲ برصفر آن‌ها را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند. یکی از بازیکنان کلیدی ازبک‌ها ماشاریپوف خواهد بود، او عضو تیم باشگاهی پاختاکور ازبکستان است. ماشاریپوف در دیدار مقابل استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت، اما در بازی مقابل پرسپولیس دقیقه ۱۶ اخراج شد تا کار برای دیگر بازیکنان پاختاکور سخت شود.

ایران - ازبکستان/ رونمایی از تیم ملی اسکوچیچ با بازیکنان جدید

آخرین دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان به سال ۱۳۹۷ باز می‌گردد که تیم ملی کشورمان با تک گل مهدی ترابی پیروز این دیدار شد. این ۲ تیم تا به حال ۸ بار با یکدیگر رو به رو شده اند که سهم تیم کشورمان ۸ برد، یک تساوی و یک شکست بوده است.

تیم ملی ایران در ۵ تقابل اخیرش با ازبک‌ها پیروز بوده که ۳ بازی دوستانه بوده و ۲ بازی دیگر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شده است.

بهترین گلزن دیدار‌های این ۲ تیم علی دایی با ۳ گل است. بهترین برد تیم ملی ایران مقابل ازبکستان به اولین تقابل این ۲ تیم در سال ۱۳۷۷ باز می‌گردد که با برد ۴ بر صفر به نفع ایران به اتمام رسید.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران:

امیر عابدزاده، صادق محرمی، مجید حسینی، عارف غلامی، ساسان انصاری، علی کریمی، احسان حاج صفی، علی قلی زاده، سامان قدوس، سردار آزمون، مهدی طارمی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان پنجشنبه ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه ۳۵ هزار نفری پاختاکور تاشکند به مصاف یکدیگر می‌روند. ملی پوشان ایران یک بازی تدارکاتی دیگر مقابل تیم ملی فوتبال مالی برگزار خواهند کرد.

برچسب ها: شجاع خلیل زاده، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سیامک نعمتی، دراگان اسکوچیچ، بازی ایران و ازبکستان، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، حسین کنعانی زادگان تعداد بازديد: 203 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز