Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:22

5
شهریور
ستاره های دربی نود و سوم را بیشتر بشناسید

ستاره های دربی نود و سوم را بیشتر بشناسید

تیم‌های استقلال و پرسپولیس نود و سومین شهرآورد تهران را در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌کنند.نود و سومین شهرآورد تهران، روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به قضاوت پیام حیدری و در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس نود و سومین شهرآورد تهران را در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌کنند.نود و سومین شهرآورد تهران، روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به قضاوت پیام حیدری و در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود. این بازی سومین تقابل سرخابی‌ها در فصل جاری است و در ۲ دربی قبلی حاصل کار، یک تساوی ۲ بر ۲ و یک پیروزی یک بر صفر به سود پرسپولیس بوده است.
 

ستاره های دربی نود و سوم را بیشتر بشناسید

نود و سومین شهرآورد تهران، روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به قضاوت پیام حیدری و در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود. این بازی سومین تقابل سرخابی‌ها در فصل جاری است و در ۲ دربی قبلی حاصل کار، یک تساوی ۲ بر ۲ و یک پیروزی یک بر صفر به سود پرسپولیس بوده است.

در این گزارش نگاهی به مقایسه نفر به نفر بازیکنان ۲ تیم می‌کنیم.

بوژیدار رادوشوویچ

سنگربان اهل کشور کرواسی که با رفتن علیرضا بیرانوند به مرد شماره یک سرخ‌ها تبدیل شده است، نخستین دربی خود را از زمان حضور در اردوگاه پرسپولیس تجربه خواهد کرد. رادو در بازی‌های لیگ نوزدهم ۱۶ بار در چارچوب دروازه تیمش قرار گرفت و ۱۱ بار موفق به کلین شیت شد. حالا این دروازه بان ۳۱ ساله به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود در این بازی تاثیرگذار است و در صورتی که بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، نقش او و رقیبش سید حسین حسینی، پر رنگ‌تر می‌شود.

سید حسین حسینی

گلری که به خاطر دریافت کارت زرد در بازی برگشت لیگ هجدهم مقابل فولاد، دربی آن سال را از دست داد، حالا برای سومین بازی پیاپی حضور در دربی بزرگ پایتخت را تجربه می‌کند. حسینی در بازی رفت لیگ نوزدهم مقابل پرسپولیس به صورت اتفاقی دروازه خودش را باز کرد و حالا انگیزه بالایی برای جبران باخت در دربی ۹۱ دارد. او تنها بازیکن آبی‌ها است که در تمامی دقایق بازی‌های  لیگ برتر، جام حذفی  و لیگ قهرمانان برای استقلال به میدان رفته و در لیگ نوزدهم نیز ۷ بار موفق به ثبت کلین شیت شده است.   

محمد نادری

در نبود محمد انصاری، تنها گزینه یحیی گل‌محمدی برای استفاده در جناح چپ خط دفاعی نادری است. بازیکنی که در دربی ۹۲، به جای محمد انصاری وارد میدان شد و با حضورش، حملات پرسپولیس از سمت چپ افزایش پیدا کرد.

هرویه میلیچ

دیگر بازیکن کروات سرخابی ها، میلیچ باتجربه است که سابقه حضور در تیم‌های فیورنتینا و ناپولی ایتالیا را در کارنامه دارد و در دربی برگشت لیگ نوزدهم نیز یکی از ۱۱ بازیکن اصلی استقلال بود.

شجاع خلیل زاده

یکی از بازیکنان جنجالی دربی رفت لیگ نوزدهم، مدافع ۳۱ ساله پرسپولیسی‌ها است. بازیکنی که حاشیه‌های زیادی طی سال‌های اخیر به خصوص در تقابل هایش با سیاوش یزدانی داشته و باید دید مصدومیت مدافع استقلال برطرف می‌شود و یک بار دیگر شاهد دوئل‌های تنش زای این ۲ مدافع جنجالی خواهیم بود یا خیر. خلیل زاده با دریافت ۹ کارت زرد در  لیگ نوزدهم، خشن‌ترین بازیکن پرسپولیس بود.


عارف غلامی

یکی از غایبان دربی ۹۲، مدافع جوان، اما باتجربه استقلال بود. حالا در نبود روزبه چشمی و شاید غیبت احتمالی محمد دانشگر و سیاوش یزدانی، بدون شک انتخاب اول فرهاد مجیدی برای قلب خط دفاعی غلامی است. او در ۲۳ سالگی سابقه بازی برای سپاهان، فولاد و ذوب آهن را در کارنامه دارد و در گذشته بازوبند کاپیتانی تیم امید را هم بر بازو بسته است.

محمد حسین کنعانی زادگان

بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن رقیب را هم دارد و در هر ۲ دربی این فصل یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس بوده است. کنعانی یکی از بازیکنان پرکار پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود و در حضور سیدجلالی حسینی و شجاع خلیل زاده، ۲۸ بار برای تیمش به میدان رفت، یک بار موفق به گلزنی شد و تنها ۲ بار کارت زرد دریافت کرد.

فرشید باقری

شاید فرهاد مجیدی بازهم مجبور به استفاده از باقری در قلب خط دفاعی شود. مصدومیت روزبه چشمی و محمد دانشگر و غیبت احتمالی سیاوش یزدانی، حسابی دست کادر فنی استقلال را برای بازی دربی بسته و شاید مثل بازی مقابل سپاهان، شاهد حضور باقری در خط دفاعی باشیم. باقری این فصل از شرایط آرمانی به دور بود و اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت دنبال کرد.

مهدی شیری

بازیکنی که از سال ۹۷ به پرسپولیس آمد، حالا گزینه اول گل محمدی برای حضور در جناح راست خط دفاعی است. شیری ۲۷ بار در لیگ نوزدهم برای پرسپولیس به میدان رفت و ۲ بار هم پاس گل داد.

وریا غفوری

یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال، وریا غفوری است که اتفاقا گلزنی در دربی را هم تجربه کرده است. وریا به جز یک بازی در تمامی دیدار‌های آبی پوشان در لیگ نوزدهم به میدان رفت و ۵ بار گلزنی کرد و  ۴ پاس گل نیز به هم‌تیمی هایش داد. هواداران استقلال ۲ قاب به یاد ماندنی و البته متفاوت از وریا در دیدارهای دربی‌ به یاد دارند. اولی مربوط به اشک‌های این بازیکن پس از باخت یک بر صفر در دربی شماره ۸۵ و دومی، خوشحالی خاص بعد از گل در دربی ۸۶ است.

کمال کامیابی نیا

هافبک جنگنده‌ای که یکی، ۲ بار به خاطر مصدومیت دربی بزرگ پایتخت را از دست داد، اما این بار بدون هیچ مشکلی می‌تواند عصای دست یحیی در میانه میدان باشد. کمال یکی از بازیکنان ثابت پرسپولیس در ۴ قهرمانی اخیر آن‌ها در لیگ برتر بوده است و حضور نداشتن او در دربی شماره ۸۴ که منجر به برتری ۳ بر ۲ استقلال شد، ضربه بزرگی به سرخ‌ها زد.

مسعود ریگی

بازیکن بی حاشیه آبی‌ها که برای نخستین بار در بازی دربی رفت لیگ نوزدهم در ترکیب استقلال قرار گرفت، حالا یکی از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم است. ریگی ۲۶ بازی برای آبی‌ها در لیگ برتر انجام داد و یک بار هم موفق به گلزنی شد. حضور ریگی در بازی روز چهارشنبه، سومین تجربه او در شهرآورد تهران است.

احمد نوراللهی

زننده تک گل پیروزی بخش پرسپولیس در دربی دهم فروردین سال ۹۸، احمد نوراللهی است. مرد شماره ۸ سرخ‌ها حالا یکی از کاپیتان‌های این تیم محسوب می‌شود و به مهره‌ای بدون جانشین تبدیل شده است. ۳۰ بازی، ۴ گل و یک پاس گل حاصل کار این بازیکن ۲۷ ساله در لیگ نوزدهم  است.

فرشید اسماعیلی

پایه گذار برد ۳ بر ۲ آبی‌ها در دربی ۸۴، ناگهان در شهرآورد شماره ۹۰ از عرش به فرش رسید و با از دست دادن پنالتی استقلال کار تیمش را دشوار کرد. شاید یکی از با انگیزه‌ترین بازیکنان بازی روز چهارشنبه، همین فرشید اسماعیلی باشد تا با جبران مافات در این مسابقه، دوباره بین هواداران محبوب شود. مصدومیت‌های زیاد اسماعیلی باعث شد تا یک سوم بازی‌های استقلال را در لیگ نوزدهم از دست بدهد، اما آمادگی او در دیدار هفته پایانی لیگ نوزدهم مقابل شاهین، احتمال حضورش در ترکیب ۱۱ نفره استقلال برای بازی دربی را افزایش داده است.

 

بشار رسن

یکی دیگر از بازیکنانی که سابقه گلزنی در دربی را دارد، بازیکن عراقی پرسپولیسی‌ها است. بشار ۲۳ بازی برای سرخ‌ها در لیگ نوزدهم انجام داد و ۲ بار هم مقابل استقلال و شهرخودرو گلزنی کرد. بشار بعد از ترائوره، ایمن زاید و جری بنگستون چهارمین گلزن خارجی شهرآورد تهران بوده و اتفاقا تمامی این نفرات با پیراهن پرسپولیس موفق به این کار شده اند.

علی کریمی

خبر مصدومیت کریمی در روز‌های گذشته حسابی هواداران استقلال را نگران کرد، اما طبق اعلام مجید نامجو مطلق مربی استقلال، کریمی مشکلی برای همراهی تیمش در دربی ندارد. بازیکنی که بعد از دیاباته و قایدی، در کنار ارسلان مطهری بیشترین گل را برای استقلال در لیگ به ثبت رساند و در کنار ۵ گلی که زد، ۴ بار هم موفق به دادن پاس گل شد.

وحید امیری

یکی از بازیکنان با تجربه و تاثیرگذار پرسپولیس وحید امیری است. ۲۶ بازی، ۶ گل و ۳ پاس گل حاصل کار این بازیکن ۳۲ ساله در لیگ برتر است. امیری بعد از علیپور و ترابی سومین گلزن برتر سرخ‌ها در لیگ نوزدهم بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس در بازی پیش رو خواهد بود.

آرش رضاوند

با تغییر سیستم بازی استقلال در هفته‌های اخیر، رضاوند تبدیل به یکی از بازیکنان ثابت تیم شده و احتمالا برای سومین بار پیاپی می‌تواند فرصت حضور در شهرآورد را تجربه کند. با وجود اینکه او یک هافبک هجومی است،   اما در این فصل ۷ بار با کارت زرد داوران جریمه شد، ۲ بار گلزنی کرد و یک پاس گل هم داد.

مهدی ترابی

تاثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس با ۱۱ گل زده و ۷ پاس گل، حالا به دنبال اولین گلش در شهرآورد تهران است. ملی پوش پرسپولیسی‌ها تنها ۳ بازی این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و یکی از بازیکنان بدون جانشین در بین شاگردان یحیی گل محمدی محسوب می‌شود.

مهدی قایدی

بازیکنی که بالاخره در بازی مقابل شاهین به قول خود عمل کرد و تعداد گل هایش در لیگ نوزدهم را به اندازه شماره پیراهنش رساند، در دربی برگشت لیگ، عملکرد فوق العاده‌ای داشت  و روی هر ۲ گل استقلال تاثیرگذار بود. هنوز پای قایدی در دربی‌ها به گل باز نشده، اما هواداران استقلال حساب ویژه‌ای روی این مرد شماره ۱۰ خود برای این دیدار باز کرده اند.

علی علیپور

آقای گل این فصل پرسپولیس به دنبال سومین گل خود در تاریخ شهرآورد‌ها است. در بین بازیکنان ۲ تیم هیچ کس به اندازه علیپور موفق به گلزنی نشده و این بازیکن ۲ بار با گلزنی‌های خود، تک گل ۳ امتیازی دربی را برای سرخپوشان به ثمر رسانده است.

شیخ دیاباته

بازیکنی که به دلیل مصدومیت هر ۲ دربی قبلی را از دست داده بود، در این بازی فرصت دارد برای اولین بار برای استقلال در شهرآورد بازی کند. مهاجم اهل مالی استقلال ۱۵ بار در لیگ برتر گلزنی کرد و عنوان آقای گلی این دوره از مسابقات را به دست آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: پرسپولیس، استقلال، شیخ دیاباته، دربی، شجاع خلیل زاده، وریا غفوری، بازی استقلال و پرسپولیس، عارف غلامی تعداد بازديد: 385 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز